Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že jeho napjatý vztah s Christianem Hornerem je opravdový a že mu nevyhovuje styl vedení šéfa Red Bullu. Podle Browna mezi nimi neexistuje žádné přátelské pouto, a přestože soupeření v rámci Formule 1 je běžné, jejich spor se řadí mezi ty osobnější a vyostřenější.
Oba týmoví šéfové se dlouhodobě netají svými neshodami a v paddocku F1 jsou jejich ostré slovní přestřelky dobře známé. Nedávno Brown otevřeně zpochybnil rozhodnutí Red Bullu povýšit Liama Lawsona do hlavního týmu pro sezónu 2025 na úkor Jukiho Cunody. Podle McLarenu nebyla volba Red Bullu správná a Cunoda si místo v hlavním týmu zasloužil více. Tento komentář jen přilil olej do ohně a potvrdil, že mezi oběma manažery panuje napjatá atmosféra.
Jejich vztah byl také jedním z ústředních bodů poslední série dokumentu Drive to Survive na Netflixu, který často zdůrazňuje dramatické momenty v zákulisí F1. V jednom z nejvýraznějších momentů Horner označil Browna za „blbce“ během tiskové konference v Bahrajnu v roce 2024. K incidentu došlo v době, kdy Horner čelil internímu vyšetřování kvůli údajnému nevhodnému chování. Tato obvinění však Horner vždy důrazně odmítal a Red Bull nakonec celou záležitost uzavřel s tím, že proti němu nebyly nalezeny žádné důkazy.
Napětí mezi Brownem a Hornerem však není žádnou novinkou. Jejich rivalita sahá minimálně do roku 2022, kdy se Red Bull ocitl v centru kontroverze kvůli překročení rozpočtového stropu z roku 2021. Týmy F1 tehdy fungovaly pod přísným finančním limitem a jakékoli jeho porušení mohlo přinést nespravedlivou výhodu. Brown na situaci zareagoval ostrým dopisem adresovaným Mezinárodní automobilové federaci (FIA), ve kterém uvedl, že Red Bull „prakticky podváděl“ a získal tak neoprávněnou výhodu ve všech aspektech závodění – technickém, sportovním i finančním.
Horner na tato tvrzení reagoval odmítavě a Red Bull se nakonec s FIA dohodl na přijetí trestu formou Accepted Breach Agreement. I když Red Bull souhlasil se sankcemi, Brown později prohlásil, že Horner ani jeho tým nikdy nepřevzali skutečnou odpovědnost za překročení rozpočtu. Místo toho podle něj Red Bull hledal výmluvy a snažil se ospravedlnit své pochybení různými argumenty.
Vzájemná averze mezi oběma šéfy tak nadále pokračuje a zdá se, že každý nový incident v paddocku jen prohlubuje jejich dlouholetou nevraživost.
Navzdory ostrým slovům Brown vnímá jejich rivalitu jako pozitivní prvek šampionátu. „Ano, je to opravdové,“ řekl Brown deníku The Telegraph o svém sporu s Hornerem. „Mezi námi nevládne žádná láska. Nelíbí se mi, jakým způsobem funguje, a nepochybuji o tom, že on má stejný názor na mě. Ale myslím, že je to pro sport dobré. Potřebujete různé osobnosti. Potřebujete tyto rivality. Některé jsou přátelské a sportovní. Jiné jsou o něco ostřejší. Tak to vždycky bylo.“
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.