Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že jeho napjatý vztah s Christianem Hornerem je opravdový a že mu nevyhovuje styl vedení šéfa Red Bullu. Podle Browna mezi nimi neexistuje žádné přátelské pouto, a přestože soupeření v rámci Formule 1 je běžné, jejich spor se řadí mezi ty osobnější a vyostřenější.
Oba týmoví šéfové se dlouhodobě netají svými neshodami a v paddocku F1 jsou jejich ostré slovní přestřelky dobře známé. Nedávno Brown otevřeně zpochybnil rozhodnutí Red Bullu povýšit Liama Lawsona do hlavního týmu pro sezónu 2025 na úkor Jukiho Cunody. Podle McLarenu nebyla volba Red Bullu správná a Cunoda si místo v hlavním týmu zasloužil více. Tento komentář jen přilil olej do ohně a potvrdil, že mezi oběma manažery panuje napjatá atmosféra.
Jejich vztah byl také jedním z ústředních bodů poslední série dokumentu Drive to Survive na Netflixu, který často zdůrazňuje dramatické momenty v zákulisí F1. V jednom z nejvýraznějších momentů Horner označil Browna za „blbce“ během tiskové konference v Bahrajnu v roce 2024. K incidentu došlo v době, kdy Horner čelil internímu vyšetřování kvůli údajnému nevhodnému chování. Tato obvinění však Horner vždy důrazně odmítal a Red Bull nakonec celou záležitost uzavřel s tím, že proti němu nebyly nalezeny žádné důkazy.
Napětí mezi Brownem a Hornerem však není žádnou novinkou. Jejich rivalita sahá minimálně do roku 2022, kdy se Red Bull ocitl v centru kontroverze kvůli překročení rozpočtového stropu z roku 2021. Týmy F1 tehdy fungovaly pod přísným finančním limitem a jakékoli jeho porušení mohlo přinést nespravedlivou výhodu. Brown na situaci zareagoval ostrým dopisem adresovaným Mezinárodní automobilové federaci (FIA), ve kterém uvedl, že Red Bull „prakticky podváděl“ a získal tak neoprávněnou výhodu ve všech aspektech závodění – technickém, sportovním i finančním.
Horner na tato tvrzení reagoval odmítavě a Red Bull se nakonec s FIA dohodl na přijetí trestu formou Accepted Breach Agreement. I když Red Bull souhlasil se sankcemi, Brown později prohlásil, že Horner ani jeho tým nikdy nepřevzali skutečnou odpovědnost za překročení rozpočtu. Místo toho podle něj Red Bull hledal výmluvy a snažil se ospravedlnit své pochybení různými argumenty.
Vzájemná averze mezi oběma šéfy tak nadále pokračuje a zdá se, že každý nový incident v paddocku jen prohlubuje jejich dlouholetou nevraživost.
Navzdory ostrým slovům Brown vnímá jejich rivalitu jako pozitivní prvek šampionátu. „Ano, je to opravdové,“ řekl Brown deníku The Telegraph o svém sporu s Hornerem. „Mezi námi nevládne žádná láska. Nelíbí se mi, jakým způsobem funguje, a nepochybuji o tom, že on má stejný názor na mě. Ale myslím, že je to pro sport dobré. Potřebujete různé osobnosti. Potřebujete tyto rivality. Některé jsou přátelské a sportovní. Jiné jsou o něco ostřejší. Tak to vždycky bylo.“
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.