Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že jeho napjatý vztah s Christianem Hornerem je opravdový a že mu nevyhovuje styl vedení šéfa Red Bullu. Podle Browna mezi nimi neexistuje žádné přátelské pouto, a přestože soupeření v rámci Formule 1 je běžné, jejich spor se řadí mezi ty osobnější a vyostřenější.
Oba týmoví šéfové se dlouhodobě netají svými neshodami a v paddocku F1 jsou jejich ostré slovní přestřelky dobře známé. Nedávno Brown otevřeně zpochybnil rozhodnutí Red Bullu povýšit Liama Lawsona do hlavního týmu pro sezónu 2025 na úkor Jukiho Cunody. Podle McLarenu nebyla volba Red Bullu správná a Cunoda si místo v hlavním týmu zasloužil více. Tento komentář jen přilil olej do ohně a potvrdil, že mezi oběma manažery panuje napjatá atmosféra.
Jejich vztah byl také jedním z ústředních bodů poslední série dokumentu Drive to Survive na Netflixu, který často zdůrazňuje dramatické momenty v zákulisí F1. V jednom z nejvýraznějších momentů Horner označil Browna za „blbce“ během tiskové konference v Bahrajnu v roce 2024. K incidentu došlo v době, kdy Horner čelil internímu vyšetřování kvůli údajnému nevhodnému chování. Tato obvinění však Horner vždy důrazně odmítal a Red Bull nakonec celou záležitost uzavřel s tím, že proti němu nebyly nalezeny žádné důkazy.
Napětí mezi Brownem a Hornerem však není žádnou novinkou. Jejich rivalita sahá minimálně do roku 2022, kdy se Red Bull ocitl v centru kontroverze kvůli překročení rozpočtového stropu z roku 2021. Týmy F1 tehdy fungovaly pod přísným finančním limitem a jakékoli jeho porušení mohlo přinést nespravedlivou výhodu. Brown na situaci zareagoval ostrým dopisem adresovaným Mezinárodní automobilové federaci (FIA), ve kterém uvedl, že Red Bull „prakticky podváděl“ a získal tak neoprávněnou výhodu ve všech aspektech závodění – technickém, sportovním i finančním.
Horner na tato tvrzení reagoval odmítavě a Red Bull se nakonec s FIA dohodl na přijetí trestu formou Accepted Breach Agreement. I když Red Bull souhlasil se sankcemi, Brown později prohlásil, že Horner ani jeho tým nikdy nepřevzali skutečnou odpovědnost za překročení rozpočtu. Místo toho podle něj Red Bull hledal výmluvy a snažil se ospravedlnit své pochybení různými argumenty.
Vzájemná averze mezi oběma šéfy tak nadále pokračuje a zdá se, že každý nový incident v paddocku jen prohlubuje jejich dlouholetou nevraživost.
Navzdory ostrým slovům Brown vnímá jejich rivalitu jako pozitivní prvek šampionátu. „Ano, je to opravdové,“ řekl Brown deníku The Telegraph o svém sporu s Hornerem. „Mezi námi nevládne žádná láska. Nelíbí se mi, jakým způsobem funguje, a nepochybuji o tom, že on má stejný názor na mě. Ale myslím, že je to pro sport dobré. Potřebujete různé osobnosti. Potřebujete tyto rivality. Některé jsou přátelské a sportovní. Jiné jsou o něco ostřejší. Tak to vždycky bylo.“
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.