Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Brad Pitt hraje ve svém nadcházejícím letním blockbusteru řidiče Formule 1, ale reálně za volant skutečného závodního monopostu F1 usedl až nyní. McLaren nedávno uspořádal soukromý test na okruhu Circuit of the Americas, kde herec dostal příležitost vyzkoušet si jízdu v jednom z jejich předchozích monopostů, potvrdil tým serveru Motorsport.com.
„Byl to Sonnyho den v Austinu,“ uvedl McLaren na sociálních sítích spolu se snímkem závodního obleku s Pittovými iniciály. Brad Pitt, který ve filmu ztvárňuje fiktivního bývalého jezdce Sonnyho Hayese, přijel do Texasu hned po zářivé premiéře v New Yorku.
Pilot Mclarenu Lando Norris také dorazil na závodní okruh po gala akci v New Yorku, zatímco Oscar Piastri premiéru vynechal a zamířil přímo do Texasu na testovací den. Pitt se údajně poprvé posadil za volant McLarenu MCL60 z roku 2023, přičemž Norris mu před jízdou poskytl potřebné instrukce.
Zajímavé je, že jeho první zkušenost s monopostem Formule 1 byla právě s McLarenem, zatímco Mercedes, který byl nejvíce zapojený do natáčení filmu, nehrál v této fázi přímou roli. Ve filmu totiž Pitt a jeho herecký kolega Damson Idris jezdí ve vozech F2 upravených právě Mercedesem.
Mercedes měl v projektu hluboké zapojení – kromě spoluprodukce, které se účastnil i Lewis Hamilton, se na filmu podílelo i mnoho zaměstnanců týmu a sám Toto Wolff si zahrál menší roli. „Mluvil jsem s režisérem Joe Kosinskim před pár týdny a čekal jsem, že mi řekne, že je v Hollywoodu, ale on řekl, že je ve svém bytě v Brackley,“ žertoval Wolff.
Wolff také prozradil, že Mercedes pomáhal filmu s realistickými detaily: „Snažili jsme se být nápomocní s garážemi, pit wall i návrhy, aby všechno působilo co nejvěrohodněji.“ Pitt dokonce absolvoval v rámci příprav i školu jízdy ve Francii, kde začínal na vozech Formule 4, což mu mělo pomoci lépe pochopit techniku závodění.
Tento vztah s Mercedesem a Wolffem přetrvává i přes to, že Hamilton během natáčení přestoupil do Ferrari. Pittovo zapojení do světa F1 tak má hloubku, která výrazně přesahuje hranice filmového plátna.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.