Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
René Arnoux, bývalý jezdec Ferrari, nešetří kritikou současného stavu italského týmu a jeho vedení. Podle něj je Scuderia ve velmi špatné kondici a příchod sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona zatím nepřinesl očekávané výsledky, ale spíše zklamání. Arnoux zpochybňuje nejen týmové výkony, ale i schopnost šéfa stáje Freda Vasseura zvládat situaci.
Ferrari, které loni těsně prohrálo boj o mistrovský titul s McLarenem, letos výrazně zaostává. Po deseti závodech ztrácí na čelo průběžného pořadí už 191 bodů a Lewis Hamilton zatím nedosáhl ani na jedno umístění na stupních vítězů. René Arnoux zdůrazňuje, že Hamiltonův věk, který oslavil v lednu čtyřicet let, začíná v tomto vysoce náročném sportu výrazně hrát roli, informuje PlanetF1. Bez skutečně dominantního monopostu bude mít britský mistr světa problémy držet krok se svým mladším a rychlejším týmovým kolegou Charlesem Leclercem.
Podle Arnouxe je Leclerc „bojovníkem“, který ze sebe vydává maximum i přes problémy s vozem. „Leclerc vždy jezdí za hranicí možností auta a snaží se dosáhnout co nejlepšího výsledku,“ uvedl Arnoux. Naopak Hamilton podle něj trpí fyzickými nároky současných vozů a bez výrazné převahy ve výkonu monopostu bude mít těžké časy. Ferrari však v roce 2025 takové auto nemá.
Současná forma Ferrari vyvolává tlak na vedení týmu. Italská média spekulují o možných změnách v čele stáje, včetně možného příchodu Christiana Hornera z Red Bullu nebo interního nástupce Antonella Coletty. Tento tlak vzniká i kvůli špatným technickým rozhodnutím, která Ferrari zbrzdila.
Mezi hlavní problémy vozu SF-25 patří potíže s výškou podvozku, kvůli kterým byl Hamilton dokonce diskvalifikován v Číně. Ferrari bylo nuceno vozidlo upravit tak, aby splnilo pravidla, což však snižuje výkon. Tým nyní očekává zlepšení po plánovaném upgradu zadního zavěšení před Velkou cenou Velké Británie, ale Arnoux zůstává skeptický. Podle něj bude velmi těžké dohnat konkurenci jen pomocí jedné technické úpravy.
Arnoux kritizuje i celkovou nevyrovnanost týmu a nedostatek jasného cíle. „Pokud šéf týmu říká, že je spokojený s čtvrtým nebo pátým místem, nechápu to. Tímhle způsobem se tituly nevyhrávají,“ řekl. Dodal, že pokud Ferrari nezačne více pracovat na voze pro sezónu 2026, čeká tým velmi těžká budoucnost.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.