Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
René Arnoux, bývalý jezdec Ferrari, nešetří kritikou současného stavu italského týmu a jeho vedení. Podle něj je Scuderia ve velmi špatné kondici a příchod sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona zatím nepřinesl očekávané výsledky, ale spíše zklamání. Arnoux zpochybňuje nejen týmové výkony, ale i schopnost šéfa stáje Freda Vasseura zvládat situaci.
Ferrari, které loni těsně prohrálo boj o mistrovský titul s McLarenem, letos výrazně zaostává. Po deseti závodech ztrácí na čelo průběžného pořadí už 191 bodů a Lewis Hamilton zatím nedosáhl ani na jedno umístění na stupních vítězů. René Arnoux zdůrazňuje, že Hamiltonův věk, který oslavil v lednu čtyřicet let, začíná v tomto vysoce náročném sportu výrazně hrát roli, informuje PlanetF1. Bez skutečně dominantního monopostu bude mít britský mistr světa problémy držet krok se svým mladším a rychlejším týmovým kolegou Charlesem Leclercem.
Podle Arnouxe je Leclerc „bojovníkem“, který ze sebe vydává maximum i přes problémy s vozem. „Leclerc vždy jezdí za hranicí možností auta a snaží se dosáhnout co nejlepšího výsledku,“ uvedl Arnoux. Naopak Hamilton podle něj trpí fyzickými nároky současných vozů a bez výrazné převahy ve výkonu monopostu bude mít těžké časy. Ferrari však v roce 2025 takové auto nemá.
Současná forma Ferrari vyvolává tlak na vedení týmu. Italská média spekulují o možných změnách v čele stáje, včetně možného příchodu Christiana Hornera z Red Bullu nebo interního nástupce Antonella Coletty. Tento tlak vzniká i kvůli špatným technickým rozhodnutím, která Ferrari zbrzdila.
Mezi hlavní problémy vozu SF-25 patří potíže s výškou podvozku, kvůli kterým byl Hamilton dokonce diskvalifikován v Číně. Ferrari bylo nuceno vozidlo upravit tak, aby splnilo pravidla, což však snižuje výkon. Tým nyní očekává zlepšení po plánovaném upgradu zadního zavěšení před Velkou cenou Velké Británie, ale Arnoux zůstává skeptický. Podle něj bude velmi těžké dohnat konkurenci jen pomocí jedné technické úpravy.
Arnoux kritizuje i celkovou nevyrovnanost týmu a nedostatek jasného cíle. „Pokud šéf týmu říká, že je spokojený s čtvrtým nebo pátým místem, nechápu to. Tímhle způsobem se tituly nevyhrávají,“ řekl. Dodal, že pokud Ferrari nezačne více pracovat na voze pro sezónu 2026, čeká tým velmi těžká budoucnost.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.