Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
René Arnoux, bývalý jezdec Ferrari, nešetří kritikou současného stavu italského týmu a jeho vedení. Podle něj je Scuderia ve velmi špatné kondici a příchod sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona zatím nepřinesl očekávané výsledky, ale spíše zklamání. Arnoux zpochybňuje nejen týmové výkony, ale i schopnost šéfa stáje Freda Vasseura zvládat situaci.
Ferrari, které loni těsně prohrálo boj o mistrovský titul s McLarenem, letos výrazně zaostává. Po deseti závodech ztrácí na čelo průběžného pořadí už 191 bodů a Lewis Hamilton zatím nedosáhl ani na jedno umístění na stupních vítězů. René Arnoux zdůrazňuje, že Hamiltonův věk, který oslavil v lednu čtyřicet let, začíná v tomto vysoce náročném sportu výrazně hrát roli, informuje PlanetF1. Bez skutečně dominantního monopostu bude mít britský mistr světa problémy držet krok se svým mladším a rychlejším týmovým kolegou Charlesem Leclercem.
Podle Arnouxe je Leclerc „bojovníkem“, který ze sebe vydává maximum i přes problémy s vozem. „Leclerc vždy jezdí za hranicí možností auta a snaží se dosáhnout co nejlepšího výsledku,“ uvedl Arnoux. Naopak Hamilton podle něj trpí fyzickými nároky současných vozů a bez výrazné převahy ve výkonu monopostu bude mít těžké časy. Ferrari však v roce 2025 takové auto nemá.
Současná forma Ferrari vyvolává tlak na vedení týmu. Italská média spekulují o možných změnách v čele stáje, včetně možného příchodu Christiana Hornera z Red Bullu nebo interního nástupce Antonella Coletty. Tento tlak vzniká i kvůli špatným technickým rozhodnutím, která Ferrari zbrzdila.
Mezi hlavní problémy vozu SF-25 patří potíže s výškou podvozku, kvůli kterým byl Hamilton dokonce diskvalifikován v Číně. Ferrari bylo nuceno vozidlo upravit tak, aby splnilo pravidla, což však snižuje výkon. Tým nyní očekává zlepšení po plánovaném upgradu zadního zavěšení před Velkou cenou Velké Británie, ale Arnoux zůstává skeptický. Podle něj bude velmi těžké dohnat konkurenci jen pomocí jedné technické úpravy.
Arnoux kritizuje i celkovou nevyrovnanost týmu a nedostatek jasného cíle. „Pokud šéf týmu říká, že je spokojený s čtvrtým nebo pátým místem, nechápu to. Tímhle způsobem se tituly nevyhrávají,“ řekl. Dodal, že pokud Ferrari nezačne více pracovat na voze pro sezónu 2026, čeká tým velmi těžká budoucnost.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.