George Russell a Alex Albon po nedávném střetu na trati prokázali profesionální přístup a vyměnili si omluvy. Oba se nyní soustředí na společný cíl dosahovat co nejlepších výsledků pro své týmy.
Lando Norris v Monaku předvedl skvělý výkon a dominoval závodnímu víkendu, ale George Russell a Alex Albon ukázali, co znamená fair play. Po napjatém souboji, který vedl k penalizaci Russella, Albon překvapil tím, že pozval Russella na večeři, a později byli oba jezdci viděni, jak si spolu v přátelské atmosféře užívají společné chvíle.
Nové pravidlo o dvou povinných zastávkách mělo závod oživit, ale místo toho otevřelo prostor kontroverzním taktikám. Russell, který startoval ze 14. pozice, zůstal zaseknutý za Albonem, jenž úmyslně zpomaloval, aby pomohl Carlosu Sainzovi. Frustrace Russella vyvrcholila průjezdem přes šikanu Nouvelle, což mu přineslo trest průjezdu boxovou uličkou.
Upřímně mě to moc netrápilo, protože jsem už byl mimo body, komentoval Russell. Nebylo špatné si v Monaku alespoň užít jízdu naplno, byla to nejlepší zábava celého víkendu.
Albon přiznal, že situace nebyla ideální. Není to způsob, jak chci závodit, a asi to není ani pro diváky moc zábavné. S úsměvem dodal, že Rusellovy manévry byly trochu drzé, ale ocenil, že musel něco zkusit, aby získal body.
Místo hádek po závodě si jezdci vyměnili omluvy a Albon dokonce zaplatil večeři, což fanoušci ocenili jako vzorovou sportovní etiketu. Instagramový příspěvek s jejich společnou fotkou získal tisíce reakcí a komentářů, které chválily jejich respekt a přátelský přístup i po náročných soubojích na trati.
Tohle je pravý sportovní duch, psal jeden z fanoušků, zatímco jiný vtipkoval, Měl dostat drive-through. Další ocenil, že přátelství zůstalo i po ostrých soubojích. Monaco tak nebylo jen o závodění, ale i o ukázce vzájemného respektu a profesionality.
Red Bull netrpělivě vyhlíží Velkou cenu Španělska, která zároveň přinese první zkoušku nové technické direktivy FIA zaměřené na pružná přední křídla. Helmut Marko doufá, že změna naruší výkonnostní vzestup McLarenu a vyrovná podmínky v boji na špici.
Velká cena Španělska nabídne v pátečních trénincích starty nováčků Ryo Hirakawy v Haasu a Victora Martinse u Williamsu. Oba jezdci využijí tuto příležitost k získání cenných zkušeností a splnění FIA kvóty nováčků.
Rubens Barrichello varuje, že jezdit za Ferrari je mentálně nejtěžší výzva v celém šampionátu. Lewis Hamilton teď podle něj čelí tlaku, který zvládnou jen psychicky nejsilnější jezdci.
Šéf motorového programu Audi F1 Mattia Binotto věří ve výkon svého motoru, ale varuje, že pravidla pro rok 2026 mohou přinést dominanci jiného týmu. „Nová pravidla mohou zásadně přerozdělit síly na startovním roštu,“ dodal.
Toto Wolff očekává, že Ferrari nejvíce vytěží ze změn pravidel ohledně flexibilních křídel, které vstoupí v platnost při Velké ceně Španělska. Podle něj mají Italové díky své rychlé reakci a inovacím šanci výrazně posílit svou konkurenceschopnost.
Alex Wurz, předseda GPDA a bývalý jezdec F1, navrhl tři úpravy trati v Monaku, které by mohly zvýšit šance na předjíždění bez ztráty jejího charakteru.
Jos Verstappen uvítal nové technické směrnice ohledně předního křídla, které vstupují v platnost o víkendu při Velké ceně Španělska v Barceloně.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Monaka, přestože dlouho uvízl za pomalejším Verstappenem, který oddaloval svůj druhý pit stop. Brit přesto udržel koncentraci a dočkal se zaslouženého vítězství.
Fernando Alonso se stal ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya a dále tak posiluje své pouto s domácí tratí, kde poprvé závodil ve Formuli 1.
Pierre Gasly obvinil týmového kolegu Yukiho Tsunodu z nehody v Monaku, která ukončila jeho závod, a tvrdí, že Cunoda změnil směr jízdy při brzdění. Incident podle něj odhaluje nejen nebezpečný manévr, ale i rostoucí napětí uvnitř týmu RB.
Lewis Hamilton skončil v Monaku pátý, což bylo dobré, ale podle šéfa McLarenu Andrey Stelly mohl dosáhnout ještě lepšího výsledku. Při ideálním průběhu závodu mohl bojovat o stupně vítězů. Výkon ukazuje, že McLaren a Hamilton mají potenciál být silnější, než naznačuje aktuální pořadí.
Fernando Alonso po smolném odstoupení v Monaku uvedl, že je ochoten přijímat letošní nezdary, pokud povedou k úspěchu v roce 2026. Zůstává motivovaný a věří, že právě tyto momenty jsou součástí cesty k budoucím vítězstvím.