Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Valtteri Bottas, navzdory svým bohatým zkušenostem a silné motivaci zůstat ve Formuli 1, čelí tvrdé realitě. Návrat mezi stálé jezdce nebude jednoduchý. V nejnovější epizodě oficiálního podcastu Beyond The Grid otevřeně promluvil o současných jednáních s týmy, především o těch s Red Bullem, kde podle vlastních slov naráží na odpor ze strany jednoho z klíčových lidí v organizaci.
„Bylo to smeteno ze stolu docela rychle, protože mám pocit, že v Red Bullu je někdo, kdo mě zkrátka nemá rád,“ řekl Bottas bez obalu. Zatímco s týmem probíhaly rozhovory už letos na jaře, když hledal závodní sedačku, vývoj nenabral konkrétní směr. Bottas připustil, že v organizaci jako Red Bull může hrát klíčovou roli postoj jednotlivců. Naráží se především na Helmuta Marka, který si údajně nese nelibost ještě od Bottasovy nehody v Maďarsku 2021, která ovlivnila boj o titul Maxe Verstappena.
Přesto se Bottas domnívá, že právě jeho zkušenosti by mohly být pro tým jako Red Bull přínosné. „Myslím, že ta jejich auta nejsou jednoduchá na ovládání. Max odvádí neuvěřitelnou práci, ale kdokoliv vedle něj zatím vypadal spíš špatně. Možná je to vůz, který potřebuje někoho zkušeného,“ spekuluje. Zároveň dodává: „Vědí, že chci závodit. Vědí, že jsem k dispozici.“
Po ztrátě místa v Sauberu (brzy Audi) Bottas prozatím zakotvil u Mercedesu jako rezervní jezdec pro sezónu 2025. Ani to však nevnímá jako konečnou. Jednání jeho týmu probíhají s více stájemi, zmínil Red Bull, Alpine i nově přicházející Cadillac.
Cadillac se aktuálně jeví jako nejpravděpodobnější cesta pro návrat Valtteriho Bottase do Formule 1. Sám finský jezdec označil projekt za „velmi zajímavý“, zejména proto, že by se mohl zapojit do jeho budování od úplného začátku. „To by bylo hodně motivující a přinášelo by to i satisfakci, až by přišly výsledky,“ řekl. Zároveň však realisticky dodává, že Cadillac jedná i s dalšími kandidáty, mezi nimi jsou Sergio Pérez, Zhou Guanyu nebo Mick Schumacher.
Další možností zůstává tým Alpine, který v průběhu letošní sezony několikrát měnil druhého jezdce a stále hledá stabilní sestavu. Bottas potvrdil, že s týmem proběhla určitá jednání: „Mají pro budoucnost motor Mercedesu, což je podle mě dobré rozhodnutí.“ Na aktuální situaci v týmu poukazuje jako na nestálou. Po šesti závodech odešel Jack Doohan, jeho nástupce Franco Colapinto zatím nedosahuje očekávaných výsledků. Bottas věří, že zkušenosti by mohly být výhodou, ale zároveň připomíná realitu sportu: „V tomhle prostředí hraje velkou roli politika. Nemám desítky milionů na zaplacení sedačky.“
Pokud by se návrat do F1 neuskutečnil, Bottas zůstává otevřený i jiným závodním sériím. Nejvážněji zvažuje IndyCar, kde už loni jednal o možnosti startu. „O oválech jsem zatím moc nepřemýšlel, ale nemám s tím problém. Kdyby to dopadlo, chtěl bych tam zůstat několik let. Není to jednoduché prostředí, ale právě to mě na tom láká.“
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.