Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Valtteri Bottas, navzdory svým bohatým zkušenostem a silné motivaci zůstat ve Formuli 1, čelí tvrdé realitě. Návrat mezi stálé jezdce nebude jednoduchý. V nejnovější epizodě oficiálního podcastu Beyond The Grid otevřeně promluvil o současných jednáních s týmy, především o těch s Red Bullem, kde podle vlastních slov naráží na odpor ze strany jednoho z klíčových lidí v organizaci.
„Bylo to smeteno ze stolu docela rychle, protože mám pocit, že v Red Bullu je někdo, kdo mě zkrátka nemá rád,“ řekl Bottas bez obalu. Zatímco s týmem probíhaly rozhovory už letos na jaře, když hledal závodní sedačku, vývoj nenabral konkrétní směr. Bottas připustil, že v organizaci jako Red Bull může hrát klíčovou roli postoj jednotlivců. Naráží se především na Helmuta Marka, který si údajně nese nelibost ještě od Bottasovy nehody v Maďarsku 2021, která ovlivnila boj o titul Maxe Verstappena.
Přesto se Bottas domnívá, že právě jeho zkušenosti by mohly být pro tým jako Red Bull přínosné. „Myslím, že ta jejich auta nejsou jednoduchá na ovládání. Max odvádí neuvěřitelnou práci, ale kdokoliv vedle něj zatím vypadal spíš špatně. Možná je to vůz, který potřebuje někoho zkušeného,“ spekuluje. Zároveň dodává: „Vědí, že chci závodit. Vědí, že jsem k dispozici.“
Po ztrátě místa v Sauberu (brzy Audi) Bottas prozatím zakotvil u Mercedesu jako rezervní jezdec pro sezónu 2025. Ani to však nevnímá jako konečnou. Jednání jeho týmu probíhají s více stájemi, zmínil Red Bull, Alpine i nově přicházející Cadillac.
Cadillac se aktuálně jeví jako nejpravděpodobnější cesta pro návrat Valtteriho Bottase do Formule 1. Sám finský jezdec označil projekt za „velmi zajímavý“, zejména proto, že by se mohl zapojit do jeho budování od úplného začátku. „To by bylo hodně motivující a přinášelo by to i satisfakci, až by přišly výsledky,“ řekl. Zároveň však realisticky dodává, že Cadillac jedná i s dalšími kandidáty, mezi nimi jsou Sergio Pérez, Zhou Guanyu nebo Mick Schumacher.
Další možností zůstává tým Alpine, který v průběhu letošní sezony několikrát měnil druhého jezdce a stále hledá stabilní sestavu. Bottas potvrdil, že s týmem proběhla určitá jednání: „Mají pro budoucnost motor Mercedesu, což je podle mě dobré rozhodnutí.“ Na aktuální situaci v týmu poukazuje jako na nestálou. Po šesti závodech odešel Jack Doohan, jeho nástupce Franco Colapinto zatím nedosahuje očekávaných výsledků. Bottas věří, že zkušenosti by mohly být výhodou, ale zároveň připomíná realitu sportu: „V tomhle prostředí hraje velkou roli politika. Nemám desítky milionů na zaplacení sedačky.“
Pokud by se návrat do F1 neuskutečnil, Bottas zůstává otevřený i jiným závodním sériím. Nejvážněji zvažuje IndyCar, kde už loni jednal o možnosti startu. „O oválech jsem zatím moc nepřemýšlel, ale nemám s tím problém. Kdyby to dopadlo, chtěl bych tam zůstat několik let. Není to jednoduché prostředí, ale právě to mě na tom láká.“
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.