Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Valtteri Bottas, navzdory svým bohatým zkušenostem a silné motivaci zůstat ve Formuli 1, čelí tvrdé realitě. Návrat mezi stálé jezdce nebude jednoduchý. V nejnovější epizodě oficiálního podcastu Beyond The Grid otevřeně promluvil o současných jednáních s týmy, především o těch s Red Bullem, kde podle vlastních slov naráží na odpor ze strany jednoho z klíčových lidí v organizaci.
„Bylo to smeteno ze stolu docela rychle, protože mám pocit, že v Red Bullu je někdo, kdo mě zkrátka nemá rád,“ řekl Bottas bez obalu. Zatímco s týmem probíhaly rozhovory už letos na jaře, když hledal závodní sedačku, vývoj nenabral konkrétní směr. Bottas připustil, že v organizaci jako Red Bull může hrát klíčovou roli postoj jednotlivců. Naráží se především na Helmuta Marka, který si údajně nese nelibost ještě od Bottasovy nehody v Maďarsku 2021, která ovlivnila boj o titul Maxe Verstappena.
Přesto se Bottas domnívá, že právě jeho zkušenosti by mohly být pro tým jako Red Bull přínosné. „Myslím, že ta jejich auta nejsou jednoduchá na ovládání. Max odvádí neuvěřitelnou práci, ale kdokoliv vedle něj zatím vypadal spíš špatně. Možná je to vůz, který potřebuje někoho zkušeného,“ spekuluje. Zároveň dodává: „Vědí, že chci závodit. Vědí, že jsem k dispozici.“
Po ztrátě místa v Sauberu (brzy Audi) Bottas prozatím zakotvil u Mercedesu jako rezervní jezdec pro sezónu 2025. Ani to však nevnímá jako konečnou. Jednání jeho týmu probíhají s více stájemi, zmínil Red Bull, Alpine i nově přicházející Cadillac.
Cadillac se aktuálně jeví jako nejpravděpodobnější cesta pro návrat Valtteriho Bottase do Formule 1. Sám finský jezdec označil projekt za „velmi zajímavý“, zejména proto, že by se mohl zapojit do jeho budování od úplného začátku. „To by bylo hodně motivující a přinášelo by to i satisfakci, až by přišly výsledky,“ řekl. Zároveň však realisticky dodává, že Cadillac jedná i s dalšími kandidáty, mezi nimi jsou Sergio Pérez, Zhou Guanyu nebo Mick Schumacher.
Další možností zůstává tým Alpine, který v průběhu letošní sezony několikrát měnil druhého jezdce a stále hledá stabilní sestavu. Bottas potvrdil, že s týmem proběhla určitá jednání: „Mají pro budoucnost motor Mercedesu, což je podle mě dobré rozhodnutí.“ Na aktuální situaci v týmu poukazuje jako na nestálou. Po šesti závodech odešel Jack Doohan, jeho nástupce Franco Colapinto zatím nedosahuje očekávaných výsledků. Bottas věří, že zkušenosti by mohly být výhodou, ale zároveň připomíná realitu sportu: „V tomhle prostředí hraje velkou roli politika. Nemám desítky milionů na zaplacení sedačky.“
Pokud by se návrat do F1 neuskutečnil, Bottas zůstává otevřený i jiným závodním sériím. Nejvážněji zvažuje IndyCar, kde už loni jednal o možnosti startu. „O oválech jsem zatím moc nepřemýšlel, ale nemám s tím problém. Kdyby to dopadlo, chtěl bych tam zůstat několik let. Není to jednoduché prostředí, ale právě to mě na tom láká.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.