Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Ferrari letos čelí těžké sezóně a zprávy o plánovaném přesunu pozornosti na projekt 678, tedy monopost pro rok 2026, jen potvrzují, že stáj z Maranella výrazně přehodnocuje své letošní ambice. Toto rozhodnutí údajně souvisí i s výzvou Lewise Hamiltona, který naznačil, že by tým měl raději soustředit své síly na vývoj budoucího vozu.
Přitom před sezónou panovala značná očekávání. Po těsném souboji s McLarenem v roce 2024 a s příchodem Hamiltona z Mercedesu Ferrari doufalo, že přijde obrat k lepšímu. Tým však vsadil na riskantní změnu filozofie zavěšení u vozu SF25, která se zatím nevyplatila. Ferrari se nadále trápí s výškou podvozku a nedostatečnou trakcí, což vyústilo například i v Hamiltonovu diskvalifikaci v Číně.
Zatímco Charles Leclerc už stihl pro Scuderii vybojovat tři pódiová umístění, Hamilton na výrazný úspěch stále čeká. A propast 197 bodů na McLaren jasně ukazuje, že boj o titul se Ferrari vzdaluje mnohem rychleji, než kdokoli čekal. Přesměrování kapacit tedy dává smysl, ačkoli navenek může působit jako předčasná kapitulace už v polovině sezóny.
Ferrari však deklaruje dlouhodobý přístup. Rok 2026 přinese revoluci v technických pravidlech a projekt 678 má být odpovědí na snahu znovu stanout na vrcholu Formule 1.
Ještě než tým přesměruje plnou pozornost na nový monopost, plánuje na letošní vůz SF25 nasadit poslední zásadní technickou novinku. Tou má být úprava zadního zavěšení, která by měla pomoci vyřešit přetrvávající problémy s výškou vozu. Tato aktualizace byla úspěšně otestována v Maranellu a Ferrari ji hodlá nasadit na Velké ceně Velké Británie, což bude domácí závod Lewise Hamiltona.
Právě sedminásobný šampion v posledních týdnech opakovaně naznačil, že by tým měl brzy přesunout svou pozornost na projekt 678, tedy vůz pro rok 2026. Jak nyní potvrzují i zprávy z Itálie, Ferrari je na tento krok připravené. Interní práce na letošním monopostu se pomalu uzavírají a větrný tunel bude brzy plně vyhrazen vývoji pro novou technickou éru.
Hamilton už dříve uvedl, že letošní sezóna slouží hlavně k budování základů a k porozumění vnitřnímu fungování týmu. „Tento rok pokládáme základy. Učíme se o nástrojích, struktuře a procesech, abychom příští rok přišli s autem, které opravdu chceme,“ řekl britský jezdec při Velké ceně Španělska v Barceloně.
O něco opatrněji reagoval Charles Leclerc, který se ještě nedávno stavěl proti myšlence, že by tým měl sezónu 2025 předčasně vzdát. Zdůrazňoval, že je potřeba nejprve pečlivě vyhodnotit dopad změn předního křídla zavedených právě v Barceloně a až poté činit zásadní strategická rozhodnutí.
Rok 2026 bude pro Formuli 1 jedním z největších přelomů v její historii. Přinese kombinaci aktivní aerodynamiky, plně udržitelného paliva a pohonných jednotek, které budou z 50 procent elektrifikované. Vývoj nových motorů už běží naplno, ale zákulisní informace hovoří o tom, že většina výrobců se potýká s problémy. Pouze jeden z nich má údajně výrazný náskok.
Ferrari tak stojí před zásadním rozhodnutím, které může ovlivnit nejen zbytek letošní sezóny, ale také jeho budoucí postavení ve zcela nové éře Formule 1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.