Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Ferrari letos čelí těžké sezóně a zprávy o plánovaném přesunu pozornosti na projekt 678, tedy monopost pro rok 2026, jen potvrzují, že stáj z Maranella výrazně přehodnocuje své letošní ambice. Toto rozhodnutí údajně souvisí i s výzvou Lewise Hamiltona, který naznačil, že by tým měl raději soustředit své síly na vývoj budoucího vozu.
Přitom před sezónou panovala značná očekávání. Po těsném souboji s McLarenem v roce 2024 a s příchodem Hamiltona z Mercedesu Ferrari doufalo, že přijde obrat k lepšímu. Tým však vsadil na riskantní změnu filozofie zavěšení u vozu SF25, která se zatím nevyplatila. Ferrari se nadále trápí s výškou podvozku a nedostatečnou trakcí, což vyústilo například i v Hamiltonovu diskvalifikaci v Číně.
Zatímco Charles Leclerc už stihl pro Scuderii vybojovat tři pódiová umístění, Hamilton na výrazný úspěch stále čeká. A propast 197 bodů na McLaren jasně ukazuje, že boj o titul se Ferrari vzdaluje mnohem rychleji, než kdokoli čekal. Přesměrování kapacit tedy dává smysl, ačkoli navenek může působit jako předčasná kapitulace už v polovině sezóny.
Ferrari však deklaruje dlouhodobý přístup. Rok 2026 přinese revoluci v technických pravidlech a projekt 678 má být odpovědí na snahu znovu stanout na vrcholu Formule 1.
Ještě než tým přesměruje plnou pozornost na nový monopost, plánuje na letošní vůz SF25 nasadit poslední zásadní technickou novinku. Tou má být úprava zadního zavěšení, která by měla pomoci vyřešit přetrvávající problémy s výškou vozu. Tato aktualizace byla úspěšně otestována v Maranellu a Ferrari ji hodlá nasadit na Velké ceně Velké Británie, což bude domácí závod Lewise Hamiltona.
Právě sedminásobný šampion v posledních týdnech opakovaně naznačil, že by tým měl brzy přesunout svou pozornost na projekt 678, tedy vůz pro rok 2026. Jak nyní potvrzují i zprávy z Itálie, Ferrari je na tento krok připravené. Interní práce na letošním monopostu se pomalu uzavírají a větrný tunel bude brzy plně vyhrazen vývoji pro novou technickou éru.
Hamilton už dříve uvedl, že letošní sezóna slouží hlavně k budování základů a k porozumění vnitřnímu fungování týmu. „Tento rok pokládáme základy. Učíme se o nástrojích, struktuře a procesech, abychom příští rok přišli s autem, které opravdu chceme,“ řekl britský jezdec při Velké ceně Španělska v Barceloně.
O něco opatrněji reagoval Charles Leclerc, který se ještě nedávno stavěl proti myšlence, že by tým měl sezónu 2025 předčasně vzdát. Zdůrazňoval, že je potřeba nejprve pečlivě vyhodnotit dopad změn předního křídla zavedených právě v Barceloně a až poté činit zásadní strategická rozhodnutí.
Rok 2026 bude pro Formuli 1 jedním z největších přelomů v její historii. Přinese kombinaci aktivní aerodynamiky, plně udržitelného paliva a pohonných jednotek, které budou z 50 procent elektrifikované. Vývoj nových motorů už běží naplno, ale zákulisní informace hovoří o tom, že většina výrobců se potýká s problémy. Pouze jeden z nich má údajně výrazný náskok.
Ferrari tak stojí před zásadním rozhodnutím, které může ovlivnit nejen zbytek letošní sezóny, ale také jeho budoucí postavení ve zcela nové éře Formule 1.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.