Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Ferrari letos čelí těžké sezóně a zprávy o plánovaném přesunu pozornosti na projekt 678, tedy monopost pro rok 2026, jen potvrzují, že stáj z Maranella výrazně přehodnocuje své letošní ambice. Toto rozhodnutí údajně souvisí i s výzvou Lewise Hamiltona, který naznačil, že by tým měl raději soustředit své síly na vývoj budoucího vozu.
Přitom před sezónou panovala značná očekávání. Po těsném souboji s McLarenem v roce 2024 a s příchodem Hamiltona z Mercedesu Ferrari doufalo, že přijde obrat k lepšímu. Tým však vsadil na riskantní změnu filozofie zavěšení u vozu SF25, která se zatím nevyplatila. Ferrari se nadále trápí s výškou podvozku a nedostatečnou trakcí, což vyústilo například i v Hamiltonovu diskvalifikaci v Číně.
Zatímco Charles Leclerc už stihl pro Scuderii vybojovat tři pódiová umístění, Hamilton na výrazný úspěch stále čeká. A propast 197 bodů na McLaren jasně ukazuje, že boj o titul se Ferrari vzdaluje mnohem rychleji, než kdokoli čekal. Přesměrování kapacit tedy dává smysl, ačkoli navenek může působit jako předčasná kapitulace už v polovině sezóny.
Ferrari však deklaruje dlouhodobý přístup. Rok 2026 přinese revoluci v technických pravidlech a projekt 678 má být odpovědí na snahu znovu stanout na vrcholu Formule 1.
Ještě než tým přesměruje plnou pozornost na nový monopost, plánuje na letošní vůz SF25 nasadit poslední zásadní technickou novinku. Tou má být úprava zadního zavěšení, která by měla pomoci vyřešit přetrvávající problémy s výškou vozu. Tato aktualizace byla úspěšně otestována v Maranellu a Ferrari ji hodlá nasadit na Velké ceně Velké Británie, což bude domácí závod Lewise Hamiltona.
Právě sedminásobný šampion v posledních týdnech opakovaně naznačil, že by tým měl brzy přesunout svou pozornost na projekt 678, tedy vůz pro rok 2026. Jak nyní potvrzují i zprávy z Itálie, Ferrari je na tento krok připravené. Interní práce na letošním monopostu se pomalu uzavírají a větrný tunel bude brzy plně vyhrazen vývoji pro novou technickou éru.
Hamilton už dříve uvedl, že letošní sezóna slouží hlavně k budování základů a k porozumění vnitřnímu fungování týmu. „Tento rok pokládáme základy. Učíme se o nástrojích, struktuře a procesech, abychom příští rok přišli s autem, které opravdu chceme,“ řekl britský jezdec při Velké ceně Španělska v Barceloně.
O něco opatrněji reagoval Charles Leclerc, který se ještě nedávno stavěl proti myšlence, že by tým měl sezónu 2025 předčasně vzdát. Zdůrazňoval, že je potřeba nejprve pečlivě vyhodnotit dopad změn předního křídla zavedených právě v Barceloně a až poté činit zásadní strategická rozhodnutí.
Rok 2026 bude pro Formuli 1 jedním z největších přelomů v její historii. Přinese kombinaci aktivní aerodynamiky, plně udržitelného paliva a pohonných jednotek, které budou z 50 procent elektrifikované. Vývoj nových motorů už běží naplno, ale zákulisní informace hovoří o tom, že většina výrobců se potýká s problémy. Pouze jeden z nich má údajně výrazný náskok.
Ferrari tak stojí před zásadním rozhodnutím, které může ovlivnit nejen zbytek letošní sezóny, ale také jeho budoucí postavení ve zcela nové éře Formule 1.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.
Oscar Piastri si ve Formuli 1 získává pověst klidného a soustředěného jezdce, který svým projevem připomíná legendárního Kimiho Räikkönena. Komentátor Jolyon Palmer v něm vidí budoucího šampiona díky jeho schopnosti zachovat chladnou hlavu a proměňovat slabiny ve výhody.
FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.