Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Ferrari letos čelí těžké sezóně a zprávy o plánovaném přesunu pozornosti na projekt 678, tedy monopost pro rok 2026, jen potvrzují, že stáj z Maranella výrazně přehodnocuje své letošní ambice. Toto rozhodnutí údajně souvisí i s výzvou Lewise Hamiltona, který naznačil, že by tým měl raději soustředit své síly na vývoj budoucího vozu.
Přitom před sezónou panovala značná očekávání. Po těsném souboji s McLarenem v roce 2024 a s příchodem Hamiltona z Mercedesu Ferrari doufalo, že přijde obrat k lepšímu. Tým však vsadil na riskantní změnu filozofie zavěšení u vozu SF25, která se zatím nevyplatila. Ferrari se nadále trápí s výškou podvozku a nedostatečnou trakcí, což vyústilo například i v Hamiltonovu diskvalifikaci v Číně.
Zatímco Charles Leclerc už stihl pro Scuderii vybojovat tři pódiová umístění, Hamilton na výrazný úspěch stále čeká. A propast 197 bodů na McLaren jasně ukazuje, že boj o titul se Ferrari vzdaluje mnohem rychleji, než kdokoli čekal. Přesměrování kapacit tedy dává smysl, ačkoli navenek může působit jako předčasná kapitulace už v polovině sezóny.
Ferrari však deklaruje dlouhodobý přístup. Rok 2026 přinese revoluci v technických pravidlech a projekt 678 má být odpovědí na snahu znovu stanout na vrcholu Formule 1.
Ještě než tým přesměruje plnou pozornost na nový monopost, plánuje na letošní vůz SF25 nasadit poslední zásadní technickou novinku. Tou má být úprava zadního zavěšení, která by měla pomoci vyřešit přetrvávající problémy s výškou vozu. Tato aktualizace byla úspěšně otestována v Maranellu a Ferrari ji hodlá nasadit na Velké ceně Velké Británie, což bude domácí závod Lewise Hamiltona.
Právě sedminásobný šampion v posledních týdnech opakovaně naznačil, že by tým měl brzy přesunout svou pozornost na projekt 678, tedy vůz pro rok 2026. Jak nyní potvrzují i zprávy z Itálie, Ferrari je na tento krok připravené. Interní práce na letošním monopostu se pomalu uzavírají a větrný tunel bude brzy plně vyhrazen vývoji pro novou technickou éru.
Hamilton už dříve uvedl, že letošní sezóna slouží hlavně k budování základů a k porozumění vnitřnímu fungování týmu. „Tento rok pokládáme základy. Učíme se o nástrojích, struktuře a procesech, abychom příští rok přišli s autem, které opravdu chceme,“ řekl britský jezdec při Velké ceně Španělska v Barceloně.
O něco opatrněji reagoval Charles Leclerc, který se ještě nedávno stavěl proti myšlence, že by tým měl sezónu 2025 předčasně vzdát. Zdůrazňoval, že je potřeba nejprve pečlivě vyhodnotit dopad změn předního křídla zavedených právě v Barceloně a až poté činit zásadní strategická rozhodnutí.
Rok 2026 bude pro Formuli 1 jedním z největších přelomů v její historii. Přinese kombinaci aktivní aerodynamiky, plně udržitelného paliva a pohonných jednotek, které budou z 50 procent elektrifikované. Vývoj nových motorů už běží naplno, ale zákulisní informace hovoří o tom, že většina výrobců se potýká s problémy. Pouze jeden z nich má údajně výrazný náskok.
Ferrari tak stojí před zásadním rozhodnutím, které může ovlivnit nejen zbytek letošní sezóny, ale také jeho budoucí postavení ve zcela nové éře Formule 1.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.