Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Budoucnost Maxe Verstappena ve Formuli 1 je v letošní sezóně jedním z nejžhavějších témat. Red Bull, který v minulých letech dominoval, se po zavedení nových technických pravidel trápí a čtyřnásobný mistr světa zažívá frustrující období. Spekulace o jeho možném odchodu se rozjely naplno a podle komentátora Sky Sports F1 Teda Kravitze by Mercedes neváhal Verstappena získat, a to klidně na úkor George Russella. Přesto Kravitz upozorňuje, že historická rivalita mezi Verstappenem a Mercedesem by mohla takové spojení výrazně ztížit.
Napětí mezi Verstappenem a Mercedesem se naplno projevilo během dramatické sezóny 2021, zejména po kolizi v Silverstonu. Verstappen tehdy těžce nesl oslavy týmu Mercedes i samotného Tota Wolffa poté, co musel po nehodě odjet do nemocnice. A právě tato minulost by mohla hrát roli v tom, zda by Verstappen skutečně dokázal najít v Mercedesu své nové působiště, i přes Wolffovu pravděpodobnou ochotu mu nabídnout místo.
Kravitz proto vidí jako reálnější scénář Verstappenův přestup do Aston Martinu. Tento tým by podle něj lépe odpovídal Verstappenově osobnosti i potřebě mít kolem sebe prostředí, které mu bude lidsky i sportovně bližší. Důležitým faktorem je i návrat technického génia Adriana Neweyho, který by mohl Aston Martin posunout na absolutní špičku, a pokračující spolupráce s Hondou, se kterou má Verstappen dlouholeté pouto.
Podle zákulisních informací, které Kravitz zmiňuje, je situace kolem Verstappenova budoucího angažmá v paddocku velkým tématem. Někteří novináři dokonce tvrdí, že jednání mezi Verstappenem a Aston Martinem jsou v pokročilé fázi, případně už byla uzavřena předběžná dohoda. To by mohlo přinést jeden z největších přestupů posledních let, zvlášť pokud Aston Martin využije změn pravidel v roce 2026 k definitivnímu průlomu.
Vše tak nyní závisí nejen na Verstappenových prioritách, ale i na tom, jak rychle dokáže Red Bull zareagovat na své současné potíže. Pokud tým z Milton Keynes nenajde cestu zpět na špičku, Verstappenovo rozhodnutí přejít do nového prostředí by dávalo stále větší smysl. Ať už zamíří kamkoliv, jisté je, že jeho volba ovlivní budoucnost Formule 1 na dlouhá léta.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.