Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Pro Liama Lawsona měl rok 2025 představovat velký zlom v kariéře, když dostal příležitost v druhém voze Red Bullu po odchodu Sergia Péreze. Novozélanďan byl vybrán díky své adaptabilitě, pragmatismu a odolnosti ve srovnání s mnohem zkušenějšími jezdci na startovním roštu. Nicméně jeho úvodní závody ukazují, že to není tak snadné, jak se očekávalo.
V loňském Austinu se Lawson nezalekl ani Fernanda Alonsa a dokázal odolat tlaku Péreze v Mexiku, což ho u Red Bullu přivedlo k veřejné kritice. Ačkoliv tým jeho nezávislý přístup neocenil, je možné, že v zákulisí právě tato vlastnost byla tím, co si na něm v Red Bull vážili. Přestože měl Tsunoda lepší výsledky v posledních letech, Red Bull překvapivě vsadil na Lawsona.
Testování ukázalo, že Red Bull udělal chybu při nasazení nováčka do vozu, který je známo těžce ovladatelný. Lawson měl problémy s přizpůsobením se rychlosti a vyváženosti auta, což se projevilo již v Bahrajnu, kde měl propastný odstup od Verstappena. Vůz nebyl jednoduchý, a Lawson se těžko prosazoval, což bylo zklamání pro tým.
Výměna s Tsunodou měla Lawsona zlepšit a zároveň posílit Red Bull. Tsunoda měl v úvodních závodech solidní výkony, i když týmové strategie v několika případech zklamaly. Lawsonova pozice se však zdá být stále nejistá, protože Tsunoda dokázal dostat vůz do tempa, zatímco Lawson v jednodušším voze stále nezískal žádné body.
V Japonsku měl Lawson lepší kvalifikaci než Tsunoda, ale v závodě ho rychle předjel. V Bahrajnu si stěžoval na technický problém s DRS, který mu zabránil postoupit z Q1, i když problém měl i s příliš agresivním přístupem v zatáčkách. To naznačuje, že se mu daří více "přehánět" než zůstávat klidný a v kontrole.
Lawsonova snaha dokázat svou hodnotu rychle může být na škodu. Místo aby si našel rovnováhu a čas na zlepšení, snaží se urychlit svůj progres a tím pod tlakem ztrácí cenné body pro tým. Možná potřebuje něco, co ho vytrhne z této spirály a umožní mu najít svůj správný rytmus v závodech, což by mohlo být klíčem k jeho úspěchu.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.