Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Pro Liama Lawsona měl rok 2025 představovat velký zlom v kariéře, když dostal příležitost v druhém voze Red Bullu po odchodu Sergia Péreze. Novozélanďan byl vybrán díky své adaptabilitě, pragmatismu a odolnosti ve srovnání s mnohem zkušenějšími jezdci na startovním roštu. Nicméně jeho úvodní závody ukazují, že to není tak snadné, jak se očekávalo.
V loňském Austinu se Lawson nezalekl ani Fernanda Alonsa a dokázal odolat tlaku Péreze v Mexiku, což ho u Red Bullu přivedlo k veřejné kritice. Ačkoliv tým jeho nezávislý přístup neocenil, je možné, že v zákulisí právě tato vlastnost byla tím, co si na něm v Red Bull vážili. Přestože měl Tsunoda lepší výsledky v posledních letech, Red Bull překvapivě vsadil na Lawsona.
Testování ukázalo, že Red Bull udělal chybu při nasazení nováčka do vozu, který je známo těžce ovladatelný. Lawson měl problémy s přizpůsobením se rychlosti a vyváženosti auta, což se projevilo již v Bahrajnu, kde měl propastný odstup od Verstappena. Vůz nebyl jednoduchý, a Lawson se těžko prosazoval, což bylo zklamání pro tým.
Výměna s Tsunodou měla Lawsona zlepšit a zároveň posílit Red Bull. Tsunoda měl v úvodních závodech solidní výkony, i když týmové strategie v několika případech zklamaly. Lawsonova pozice se však zdá být stále nejistá, protože Tsunoda dokázal dostat vůz do tempa, zatímco Lawson v jednodušším voze stále nezískal žádné body.
V Japonsku měl Lawson lepší kvalifikaci než Tsunoda, ale v závodě ho rychle předjel. V Bahrajnu si stěžoval na technický problém s DRS, který mu zabránil postoupit z Q1, i když problém měl i s příliš agresivním přístupem v zatáčkách. To naznačuje, že se mu daří více "přehánět" než zůstávat klidný a v kontrole.
Lawsonova snaha dokázat svou hodnotu rychle může být na škodu. Místo aby si našel rovnováhu a čas na zlepšení, snaží se urychlit svůj progres a tím pod tlakem ztrácí cenné body pro tým. Možná potřebuje něco, co ho vytrhne z této spirály a umožní mu najít svůj správný rytmus v závodech, což by mohlo být klíčem k jeho úspěchu.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.