Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Situace kolem Lance Strolla a jeho absence na Velké ceně Španělska nabírá nový rozměr. Krátce před startem závodu přinesla BBC překvapivou informaci, která vrhá na oficiální verzi událostí úplně jiné světlo. Podle jejich zdrojů měl kanadský pilot po nevydařené kvalifikaci v garáži Aston Martinu ztratit nervy, poškodit vybavení a slovně napadnout členy týmu. To vše poté, co skončil už ve druhé části kvalifikace a na Fernanda Alonsa ztratil více než půl sekundy.
Tým se sice drží stanoviska, že důvodem Strollovy neúčasti byly bolesti pravé ruky, údajně navazující na dřívější zranění z cyklistické nehody. Mluvčí Aston Martinu přiznal, že Stroll byl „naštvaný“, ale zdůraznil, že incident v garáži a zdravotní stav spolu nijak nesouvisí. Přesto tato tvrzení působí přinejmenším nejednoznačně a rozporuplně.
Je těžké přehlédnout, že Stroll po kvalifikaci nenavštívil vážení jezdců v požadovaném čase a dostal za to oficiální napomenutí od FIA. Později se hájil tím, že musel kvůli bolesti ruky vyhledat okamžitou lékařskou pomoc. Celý příběh tak začíná být více o emocích než o bolestech.
V zákulisí paddocku už se začínají ozývat otázky, zda by si podobné chování mohl dovolit kterýkoli jiný jezdec a především, zda by mu prošlo. Lance Stroll má však výjimečné postavení, které plyne z toho, že jeho otec Lawrence vlastní celý tým. To však neznamená, že je vůči následkům zcela imunní. Ve vedení Aston Martinu dnes působí silné osobnosti jako Andy Cowell a nově i Adrian Newey. Právě oni by mohli sehrát klíčovou roli v tom, zda se v týmu začne více uplatňovat výkonnostní logika než rodinná loajalita.
Strollova absence navíc přichází ve zvláštním momentu – těsně před jeho domácím závodem v Kanadě. Jeho účast v Montrealu je kvůli operaci nejistá a Aston Martin se může ocitnout bez vhodného náhradníka. Oba rezervní jezdci, Felipe Drugovich a Stoffel Vandoorne, budou totiž zaneprázdněni závodem 24 hodin Le Mans.
Nezbývá než sledovat, jak se situace vyvine. Tlak na tým i samotného Strolla roste a otázka, zda by měl pokračovat jako jezdec v ambiciózním projektu, se začíná skloňovat stále častěji. To, co dříve vypadalo jako nemyslitelné, teď najednou zní jako možná cesta k většímu klidu a profesionálnímu restartu Aston Martinu.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.