Kimi Antonelli ukončil páteční trénink v Zandvoortu předčasně, když zaparkoval svůj Mercedes v kačírku. Pro nováčka to znamenalo ztrátu cenných kol a dat na náročné trati u Severního moře.
Andrea Kimi Antonelli přiznal, že jeho nehoda v prvním volném tréninku na Velkou cenu Nizozemska byla klíčovým důvodem slabší kvalifikace. Devatenáctiletý nováček s Mercedesem skončil až jedenáctý, když už v pátek odpoledne podklouzl v deváté zatáčce a zapadl do kačírku. Incident mu ukrojil cenný čas na trati a připravil ho o možnost doladit detaily nastavení.
„Výjezd v FP1 mě ovlivnil po zbytek víkendu,“ řekl Antonelli po kvalifikaci. „Pořád jsem něco doháněl a chyběly mi ostré kola. Ani to, že jsem musel dnes ráno jet delší stint, mi nepomohlo. Všechno začalo tou chybou v pátek.“
Zatímco týmový kolega George Russell zvládl zajet pátý čas, Antonelli litoval, že promarnil příležitost ukázat, jak blízko dokáže být. „Cítil jsem se v autě dobře a ve srovnání s předchozími závody jsem byl mnohem blíž,“ dodal. „Je škoda, že to nakonec uteklo o tak málo. Myslím, že s čistým FP1 by víkend vypadal úplně jinak, ale musíme se soustředit na zítřek.“
Ital se přitom nachází v obtížném období. Z posledních osmi závodů bral body jen dvakrát a už čtyři kvalifikace po sobě se neprobojoval do závěrečné části. K tomu přibyly i nehody v Monaku či Rakousku, které mu ubraly další cenné kilometry. Přesto v Mercedesu nepanuje panika.
„Když to v druhém kole zaparkujete, přijdete o celé FP1 a na trati, jako je Zandvoort, to bolí,“ prohlásil šéf týmu Toto Wolff. „Ale já to beru. Řekl jsem mu, že i kdyby to dal znovu do zdi, je to v pořádku. Je to součást křivky učení. Nesnažím se na něj tlačit, protože letos nebojujeme o pohár konstruktérů. Má prostor se rozvíjet a učit.“
Navzdory obtížím zůstává Antonelli sedmý v celkovém hodnocení šampionátu a za sebou má i výrazné momenty, jako první sprintovou pole position v Miami či premiérové pódium v Kanadě. Nadále tak platí, že jeho potenciál je obrovský a pokud se vyvaruje zbytečných chyb, může své výsledky rychle posunout výš.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.