Gabriel Bortoleto a Fernando Alonso se v roce 2025 setkávají jako konkurenti na trati a zároveň v roli klienta a manažera. Tento neobvyklý vztah vzbuzuje zájem o jeho vliv na startovní rošt F1 a dosavadní průběh sezóny.
Fernando Alonso, který letos zahajájil svou 22. sezónu ve Formuli 1, se kromě konkurence nováčků na startovním roštu musí vypořádat i s unikátní situací. Na trati totiž potkává i svého svěřence, Gabriela Bortoleta, který závodí za tým Sauber.
Od roku 2023 je Bortoleto součástí manažerského týmu A14, který vede Alonso spolu s Albertem Resclosou Coll a Albertem Fernandezem Albilaresem. Tato situace je výjimečná, protože Bortoleto se na startovní rošt dostal právě díky Alonsoovi, a teď se oba potkávají na tom největším závodním poli, kde jejich týmy budou soupeřit.
Alonso se k tomu pro Motorsport.com vyjádřil s úsměvem: "Myslím, že existují jasná pravidla – zůstanu před ním! To je moje porozumění!" Poté se však vrátil k vážnější poznámce: "Je skvělé vidět, jak Gabrielova kariéra roste. Jsme v A14 na něj velmi hrdí. Letos bude první rok, kdy nebude vyhrávat (po jeho vítězstvích ve Formuli 3 a 2 jako nováček), takže to musíme možná přijmout."
Alonso pokračoval: "Ale je to součástí jeho učební křivky. Pro mě je to trochu jiný pocit. Všechny rady, které jsem mu dával v posledních dvou letech, jsou teď trochu divné, protože mu dávám stejné věci, jak mu pomáhat s přípravou na okruzích, přístupem k víkendům závodů, marketingovými aktivitami a podobně."
Bortoleto na to reagoval s humorem a zmínil se o tom, jak se Alonsovo poradenství projevilo během jejich prvního závodu za deště v Austrálii: "Řekl mi, 'jen přežít,' a pak jsme oba vypadli!" V Šanghaji si pak Bortoleto vtipně postěžoval, že v jeho smlouvě je klauzule o tom, že mu musí Alonso vždy poskytovat slipstream v kvalifikaci, na což Alonso reagoval zmínkou o dlouhé rovince na čínském okruhu.
Bortoleto také ocenil, jak mu Alonso pomáhá mimo závody: "Mnoho mi toho naučil, jak maximálně využít svůj výkon na trati, jak správně zvládat dny na začátku víkendu – čtvrtky a pátky. Je to skvélé."
I když se v Austrálii jejich souboj neuskutečnil, Bortoleto doufal, že v Číně to bude jiné, a přál si, aby měli možnost závodit bok po boku. "Celý život jsem ho sledoval závodit, a teď proti němu závodím v F1. Je to skvělá příležitost."
Nakonec však v Šanghaji oba závodili odlišně: Alonso měl náskok ve sprintu, ale Bortoleto havaroval hned na začátku závodu. Alonso nakonec závod ukončil po čtyřech kolech kvůli problémům s brzdovým systémem.
Oba byli viděni při hovoru nad jezerní promenádou v paddocku, kde si vyměňovali dojmy z neúspěšného startu sezóny. Závodní kapitola tohoto jedinečného vztahu tak prozatím ještě musí počkat.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.