Gabriel Bortoleto a Fernando Alonso se v roce 2025 setkávají jako konkurenti na trati a zároveň v roli klienta a manažera. Tento neobvyklý vztah vzbuzuje zájem o jeho vliv na startovní rošt F1 a dosavadní průběh sezóny.
Fernando Alonso, který letos zahajájil svou 22. sezónu ve Formuli 1, se kromě konkurence nováčků na startovním roštu musí vypořádat i s unikátní situací. Na trati totiž potkává i svého svěřence, Gabriela Bortoleta, který závodí za tým Sauber.
Od roku 2023 je Bortoleto součástí manažerského týmu A14, který vede Alonso spolu s Albertem Resclosou Coll a Albertem Fernandezem Albilaresem. Tato situace je výjimečná, protože Bortoleto se na startovní rošt dostal právě díky Alonsoovi, a teď se oba potkávají na tom největším závodním poli, kde jejich týmy budou soupeřit.
Alonso se k tomu pro Motorsport.com vyjádřil s úsměvem: "Myslím, že existují jasná pravidla – zůstanu před ním! To je moje porozumění!" Poté se však vrátil k vážnější poznámce: "Je skvělé vidět, jak Gabrielova kariéra roste. Jsme v A14 na něj velmi hrdí. Letos bude první rok, kdy nebude vyhrávat (po jeho vítězstvích ve Formuli 3 a 2 jako nováček), takže to musíme možná přijmout."
Alonso pokračoval: "Ale je to součástí jeho učební křivky. Pro mě je to trochu jiný pocit. Všechny rady, které jsem mu dával v posledních dvou letech, jsou teď trochu divné, protože mu dávám stejné věci, jak mu pomáhat s přípravou na okruzích, přístupem k víkendům závodů, marketingovými aktivitami a podobně."
Bortoleto na to reagoval s humorem a zmínil se o tom, jak se Alonsovo poradenství projevilo během jejich prvního závodu za deště v Austrálii: "Řekl mi, 'jen přežít,' a pak jsme oba vypadli!" V Šanghaji si pak Bortoleto vtipně postěžoval, že v jeho smlouvě je klauzule o tom, že mu musí Alonso vždy poskytovat slipstream v kvalifikaci, na což Alonso reagoval zmínkou o dlouhé rovince na čínském okruhu.
Bortoleto také ocenil, jak mu Alonso pomáhá mimo závody: "Mnoho mi toho naučil, jak maximálně využít svůj výkon na trati, jak správně zvládat dny na začátku víkendu – čtvrtky a pátky. Je to skvélé."
I když se v Austrálii jejich souboj neuskutečnil, Bortoleto doufal, že v Číně to bude jiné, a přál si, aby měli možnost závodit bok po boku. "Celý život jsem ho sledoval závodit, a teď proti němu závodím v F1. Je to skvělá příležitost."
Nakonec však v Šanghaji oba závodili odlišně: Alonso měl náskok ve sprintu, ale Bortoleto havaroval hned na začátku závodu. Alonso nakonec závod ukončil po čtyřech kolech kvůli problémům s brzdovým systémem.
Oba byli viděni při hovoru nad jezerní promenádou v paddocku, kde si vyměňovali dojmy z neúspěšného startu sezóny. Závodní kapitola tohoto jedinečného vztahu tak prozatím ještě musí počkat.
Sergio Pérez zatím patří k největším překvapením sezóny Formule 1 2025 – a to ani nemusí sedět za volantem.
I když Max Verstappen nadále bojuje o titul, Red Bull čelí náročnému období. Ralf Schumacher ostře kritizuje rozhodnutí o degradaci Liama Lawsona a varuje, že bez Verstappena by se Red Bull stal průměrným týmem.
Mercedes čelí obtížím při pochopení aktuálních předpisů, přesto George Russell tvrdí, že současný vůz je nejlepší, jaký tým od roku 2022 vyvinul.
Red Bull představil speciální bílo-červené zbarvení RB21 jako poctu Hondě, inspirované jejím prvním vítězstvím ve F1 z roku 1965. Závod bude zároveň debutem Yukiho Tsunody v hlavním týmu, kde si klade vysoké cíle.
Max Verstappen se vydal na těžkou cestu v sezóně 2025, když se po náročném závodě v Číně a neschopnosti konkurovat McLarenům v Melbourne ocitl v těžké situaci.
Ferrari po dvou závodech sezóny 2025 figuruje až na pátém místě v Poháru konstruktérů, což představuje velmi slabý vstup do šampionátu.
Haas F1 odhalil speciální zbarvení vozu s motivem sakury, které bude použito při Velké ceně Japonska. Nový design symbolizuje upevňující se partnerství s Toyotou a rostoucí propojení týmu s japonským trhem.
Cadillac se intenzivně připravuje na svůj debut ve Formuli 1 v roce 2026, přičemž kromě vývoje nového vozu se zaměřuje i na výběr jezdců. Jedním z kandidátů je i Sergio Pérez.
George Russell podal v úvodních dvou závodech sezóny výborné výkony, ale jeho úspěchy byly přehlušeny pozorností věnovanou jeho bývalému a současnému týmovému kolegovi.
Yuki Tsunoda, který byl nedávno povýšen v rámci týmu Red Bull, se poprvé ukázal veřejnosti na domácí půdě před Velkou cenou v Suzuce. Japonský pilot si neklade malé cíle a hodlá před svými fanoušky předvést výjimečný výkon.
Fernando Alonso se zapojil do debaty o návratu k motorům V10, ale zdůraznil, že moderní hybridní jednotky jsou technologicky vyspělé a efektivní. Zároveň varoval, že opouštění bezpečnostních prvků kvůli většímu adrenalinu nedává smysl.
Gabriel Bortoleto a Fernando Alonso se v roce 2025 setkávají jako konkurenti na trati a zároveň v roli klienta a manažera. Tento neobvyklý vztah vzbuzuje zájem o jeho vliv na startovní rošt F1 a dosavadní průběh sezóny.