Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Helmut Marko otevřeně vyjádřil frustraci nad rozhodnutím FIA, která po incidentu mezi Maxem Verstappenem a Charlesem Leclercem žádnou penalizaci nevynesla. „Musím říct, že v Maxovu obhajobu – ServusTV ukázala velmi jasné záběry, jak ho Leclerc při rychlosti 300 km/h v Barceloně narazil,“ uvedl Marko v rozhovoru pro OE24. „A nic se nestalo. To ho samozřejmě také rozčiluje.“
Marko tím upozornil na nesrovnalost v rozhodování, když Verstappen dostal za pozdější střet s Georgem Russellem přísnou desetivteřinovou penalizaci a tři trestné body na superlicenci. Incident s Leclercem byl navíc výsledkem nešťastné kombinace faktorů v závěru závodu, kdy Safety Car způsobil masivní sérii zastávek v boxech a Verstappen musel pokračovat na tvrdých pneumatikách proti soupeřům na měkkých.
„Verstappen vyjel z poslední zatáčky trochu mimo trať, což Leclerc využil a dostal se vedle něj. Při nájezdu do první zatáčky se jejich kola dotkla a Leclerc předjel,“ popisuje situaci Marko. Komisaři následně rozhodli, že ani jeden z jezdců není plně či převážně vinen a neudělili žádný trest. Markův komentář však naznačuje, že z pohledu Red Bullu zůstává pocit nespravedlnosti a nevyváženosti v přístupu ke sporům na trati.
Závod Maxe Verstappena v Barceloně přinesl další napětí při souboji s Georgem Russellem. Po kontaktu v první zatáčce byl Verstappen vytlačen mimo trať a musel přepustit čtvrté místo, což vyústilo v další těsný střet o několik zatáček později.
Charles Leclerc se mezitím vyjádřil ke svému souboji s Verstappenem. Přiznal, že se jej Max pokusil vytlačit, ale zároveň incident nijak nedramatizoval. „Kdyby to bylo naopak, asi bych reagoval hlasitěji,“ řekl Leclerc. „Bojujete o třetí místo, a Max prostě zkoušel, co šlo, i když věděl, že s těmi pneumatikami to bude složité.“
Popisoval i samotný manévr: „Předjel jsem ho zevnitř, on mě tlačil na špinavou část trati. Měl jsem rychlostní výhodu, protože udělal chybu. Pak jsem se snažil chytit slipstream McLarenu, trochu jsem uhnul vlevo, ale on neustoupil. Došlo k lehkému kontaktu, ale nic vážného.“
Verstappen závod dokončil až na desátém místě a v celkovém pořadí ztrácí už 49 bodů na lídra šampionátu Oscara Piastriho, který si v Barceloně připsal páté vítězství sezony.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.