Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Helmut Marko otevřeně vyjádřil frustraci nad rozhodnutím FIA, která po incidentu mezi Maxem Verstappenem a Charlesem Leclercem žádnou penalizaci nevynesla. „Musím říct, že v Maxovu obhajobu – ServusTV ukázala velmi jasné záběry, jak ho Leclerc při rychlosti 300 km/h v Barceloně narazil,“ uvedl Marko v rozhovoru pro OE24. „A nic se nestalo. To ho samozřejmě také rozčiluje.“
Marko tím upozornil na nesrovnalost v rozhodování, když Verstappen dostal za pozdější střet s Georgem Russellem přísnou desetivteřinovou penalizaci a tři trestné body na superlicenci. Incident s Leclercem byl navíc výsledkem nešťastné kombinace faktorů v závěru závodu, kdy Safety Car způsobil masivní sérii zastávek v boxech a Verstappen musel pokračovat na tvrdých pneumatikách proti soupeřům na měkkých.
„Verstappen vyjel z poslední zatáčky trochu mimo trať, což Leclerc využil a dostal se vedle něj. Při nájezdu do první zatáčky se jejich kola dotkla a Leclerc předjel,“ popisuje situaci Marko. Komisaři následně rozhodli, že ani jeden z jezdců není plně či převážně vinen a neudělili žádný trest. Markův komentář však naznačuje, že z pohledu Red Bullu zůstává pocit nespravedlnosti a nevyváženosti v přístupu ke sporům na trati.
Závod Maxe Verstappena v Barceloně přinesl další napětí při souboji s Georgem Russellem. Po kontaktu v první zatáčce byl Verstappen vytlačen mimo trať a musel přepustit čtvrté místo, což vyústilo v další těsný střet o několik zatáček později.
Charles Leclerc se mezitím vyjádřil ke svému souboji s Verstappenem. Přiznal, že se jej Max pokusil vytlačit, ale zároveň incident nijak nedramatizoval. „Kdyby to bylo naopak, asi bych reagoval hlasitěji,“ řekl Leclerc. „Bojujete o třetí místo, a Max prostě zkoušel, co šlo, i když věděl, že s těmi pneumatikami to bude složité.“
Popisoval i samotný manévr: „Předjel jsem ho zevnitř, on mě tlačil na špinavou část trati. Měl jsem rychlostní výhodu, protože udělal chybu. Pak jsem se snažil chytit slipstream McLarenu, trochu jsem uhnul vlevo, ale on neustoupil. Došlo k lehkému kontaktu, ale nic vážného.“
Verstappen závod dokončil až na desátém místě a v celkovém pořadí ztrácí už 49 bodů na lídra šampionátu Oscara Piastriho, který si v Barceloně připsal páté vítězství sezony.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.