Rozzuřený Helmut Marko: Tohle FIA Verstappenovi udělat neměla

Helmut Marko v Belgii
Helmut Marko v Belgii, foto: Red Bull Racing
Josef Mráček VČERA 19:16
Sdílej:

Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.

Helmut Marko otevřeně vyjádřil frustraci nad rozhodnutím FIA, která po incidentu mezi Maxem Verstappenem a Charlesem Leclercem žádnou penalizaci nevynesla. „Musím říct, že v Maxovu obhajobu – ServusTV ukázala velmi jasné záběry, jak ho Leclerc při rychlosti 300 km/h v Barceloně narazil,“ uvedl Marko v rozhovoru pro OE24. „A nic se nestalo. To ho samozřejmě také rozčiluje.“

Marko tím upozornil na nesrovnalost v rozhodování, když Verstappen dostal za pozdější střet s Georgem Russellem přísnou desetivteřinovou penalizaci a tři trestné body na superlicenci. Incident s Leclercem byl navíc výsledkem nešťastné kombinace faktorů v závěru závodu, kdy Safety Car způsobil masivní sérii zastávek v boxech a Verstappen musel pokračovat na tvrdých pneumatikách proti soupeřům na měkkých.

„Verstappen vyjel z poslední zatáčky trochu mimo trať, což Leclerc využil a dostal se vedle něj. Při nájezdu do první zatáčky se jejich kola dotkla a Leclerc předjel,“ popisuje situaci Marko. Komisaři následně rozhodli, že ani jeden z jezdců není plně či převážně vinen a neudělili žádný trest. Markův komentář však naznačuje, že z pohledu Red Bullu zůstává pocit nespravedlnosti a nevyváženosti v přístupu ke sporům na trati.

Závod Maxe Verstappena v Barceloně přinesl další napětí při souboji s Georgem Russellem. Po kontaktu v první zatáčce byl Verstappen vytlačen mimo trať a musel přepustit čtvrté místo, což vyústilo v další těsný střet o několik zatáček později.

Charles Leclerc se mezitím vyjádřil ke svému souboji s Verstappenem. Přiznal, že se jej Max pokusil vytlačit, ale zároveň incident nijak nedramatizoval. „Kdyby to bylo naopak, asi bych reagoval hlasitěji,“ řekl Leclerc. „Bojujete o třetí místo, a Max prostě zkoušel, co šlo, i když věděl, že s těmi pneumatikami to bude složité.“

Popisoval i samotný manévr: „Předjel jsem ho zevnitř, on mě tlačil na špinavou část trati. Měl jsem rychlostní výhodu, protože udělal chybu. Pak jsem se snažil chytit slipstream McLarenu, trochu jsem uhnul vlevo, ale on neustoupil. Došlo k lehkému kontaktu, ale nic vážného.“

Verstappen závod dokončil až na desátém místě a v celkovém pořadí ztrácí už 49 bodů na lídra šampionátu Oscara Piastriho, který si v Barceloně připsal páté vítězství sezony.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.