Fernando Alonso zkritizoval negativní ohlasy na Velkou cenu Japonska a vyzval fanoušky, aby sundali „růžové brýle“ a přestali očekávat drama v každém závodě. Podle něj není každý závod epický a Formule 1 by se měla hodnotit komplexněji, nejen podle soubojů na čele.
Fernando Alonso, dvojnásobný mistr světa, vyjádřil svůj názor na přehnanou reakci médií a odborníků na nedávnou Velkou cenu Japonska, která podle některých zůstala bez výrazného akčního momentu. Po již slabějším závodě v Číně se Suzuka ukázala jako náročná pro jezdce, kdy komplikovaný layout okruhu a špinavý vzduch značně ztížily předjíždění.
K tomu se přidala i absence větší degradace pneumatik, která by mohla otevřít prostor pro strategické manévry. Jedinou větší změnou na předních příčkách bylo předjetí Isacka Hadjara Lewisem Hamiltonem, zbytek jezdců v top 10 dojel v pozicích, ve kterých začínal.
Podle Alonsa je však mediální tlak ohledně nedostatku předjíždění ve Formuli 1 přehnaný. Tvrdí, že aktuální vozy F1 jsou stále "velmi daleko" od těch z roku 2021, které označil za nejhorší vozy jeho kariéry z hlediska špinavého vzduchu, informuje Motorsport.com. "Formule 1 byla vždy taková," řekl Alonso a dodal: "Když se podíváte na závod z roku 1986, vidíte jednu zastávku a je to krásná podívaná. Možná první dvě auta jsou 45 sekund před třetím."
Dvojnásobný mistr světa připustil, že dnes je ve Formuli 1 neustálý tlak na zajištění více předjíždění a častější pitstopy. Týmům se neustále snaží přiblížit, ale Alonso naznačil, že každý závod není o neustálých změnách pořadí. "Teď jsme v neustálém hledání více předjíždění, více pitstopů, [a snažíme se] všechny týmy dostat blíže k sobě. A existují jiné krásné kategorie, kde se toto hledá a sleduje," pokračoval. "Tohle je Formule 1 a musíme ji milovat takovou, jaká je."
Alonso se také vyjádřil k obrovskému mediálnímu zájmu o sport a naznačil, že tlak z médií není nápomocný. "Myslím, že méně médií by bylo mojí odpovědí," prohlásil. Podle něj je náročné nejen pro něj, ale i pro všechny ostatní účastníky F1, když se neustále konají tiskové konference, fanouškovské fórum, debriefy na sociálních médiích týmů a další otázky po každém tréninku nebo kvalifikaci.
"Upřímně, není to vaše chyba," řekl Alonso směrem k médiím. "Je to jen množství tiskových konferencí, které děláme, fanouškovské fórum, více otázek po FP2, naše vlastní týmové debriefy na sociálních médiích a pak kvalifikace a závod. Když to vynásobíte 20 jezdci plus šéfy týmů, myslím, že mluvíme až příliš."
V závěru Alonso podtrhl, že někdy je potřeba se na Formuli 1 dívat s větší trpělivostí a porozuměním. Závody nejsou vždy o neustálé akci, ale o detailech, které dělají tento sport výjimečným. I závody s menším množstvím dramatických změn mohou být krásné, pokud se na ně člověk dívá správně.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.