Fernando Alonso zkritizoval negativní ohlasy na Velkou cenu Japonska a vyzval fanoušky, aby sundali „růžové brýle“ a přestali očekávat drama v každém závodě. Podle něj není každý závod epický a Formule 1 by se měla hodnotit komplexněji, nejen podle soubojů na čele.
Fernando Alonso, dvojnásobný mistr světa, vyjádřil svůj názor na přehnanou reakci médií a odborníků na nedávnou Velkou cenu Japonska, která podle některých zůstala bez výrazného akčního momentu. Po již slabějším závodě v Číně se Suzuka ukázala jako náročná pro jezdce, kdy komplikovaný layout okruhu a špinavý vzduch značně ztížily předjíždění.
K tomu se přidala i absence větší degradace pneumatik, která by mohla otevřít prostor pro strategické manévry. Jedinou větší změnou na předních příčkách bylo předjetí Isacka Hadjara Lewisem Hamiltonem, zbytek jezdců v top 10 dojel v pozicích, ve kterých začínal.
Podle Alonsa je však mediální tlak ohledně nedostatku předjíždění ve Formuli 1 přehnaný. Tvrdí, že aktuální vozy F1 jsou stále "velmi daleko" od těch z roku 2021, které označil za nejhorší vozy jeho kariéry z hlediska špinavého vzduchu, informuje Motorsport.com. "Formule 1 byla vždy taková," řekl Alonso a dodal: "Když se podíváte na závod z roku 1986, vidíte jednu zastávku a je to krásná podívaná. Možná první dvě auta jsou 45 sekund před třetím."
Dvojnásobný mistr světa připustil, že dnes je ve Formuli 1 neustálý tlak na zajištění více předjíždění a častější pitstopy. Týmům se neustále snaží přiblížit, ale Alonso naznačil, že každý závod není o neustálých změnách pořadí. "Teď jsme v neustálém hledání více předjíždění, více pitstopů, [a snažíme se] všechny týmy dostat blíže k sobě. A existují jiné krásné kategorie, kde se toto hledá a sleduje," pokračoval. "Tohle je Formule 1 a musíme ji milovat takovou, jaká je."
Alonso se také vyjádřil k obrovskému mediálnímu zájmu o sport a naznačil, že tlak z médií není nápomocný. "Myslím, že méně médií by bylo mojí odpovědí," prohlásil. Podle něj je náročné nejen pro něj, ale i pro všechny ostatní účastníky F1, když se neustále konají tiskové konference, fanouškovské fórum, debriefy na sociálních médiích týmů a další otázky po každém tréninku nebo kvalifikaci.
"Upřímně, není to vaše chyba," řekl Alonso směrem k médiím. "Je to jen množství tiskových konferencí, které děláme, fanouškovské fórum, více otázek po FP2, naše vlastní týmové debriefy na sociálních médiích a pak kvalifikace a závod. Když to vynásobíte 20 jezdci plus šéfy týmů, myslím, že mluvíme až příliš."
V závěru Alonso podtrhl, že někdy je potřeba se na Formuli 1 dívat s větší trpělivostí a porozuměním. Závody nejsou vždy o neustálé akci, ale o detailech, které dělají tento sport výjimečným. I závody s menším množstvím dramatických změn mohou být krásné, pokud se na ně člověk dívá správně.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.