Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Velká cena v Miami přinesla pro Aston Martin zatím nejslabší výsledek této sezóny. Fernando Alonso dojel patnáctý, jen těsně před týmovým kolegou Lancem Strollem a téměř dvacet sekund za čtrnáctým Hülkenbergem. Pro zkušeného španělského jezdce, který stále čeká na první bod, to byl nepříjemný víkend. V sobotním sprintu navíc tým nezvládl správně načasovat přezutí na suché pneumatiky a přišel tak o jednu z mála šancí na letošní body.
„Realita je mi jasná, bolelo to už v sobotu a bude to bolet ještě hodně dní,“ řekl Alonso pro deník AS. „V sezóně budou čtyři, možná pět příležitostí na body. Jednu jsme ztratili v Austrálii kvůli mojí chybě, další v Číně kvůli problémům s brzdami a teď i v Miami kvůli špatnému rozhodnutí. Jsou to tři promarněné šance. Možná přijdou ještě jedna nebo dvě další, tak snad je zvládneme využít.“
Přestože výkonnost zatím není ideální, tým zůstává klidný a drží se stanoveného plánu. Do závodu v Imole by měly dorazit nové díly, pokud se vše stihne připravit včas. Pro Monako se chystají úpravy specifické pro městský okruh a v Barceloně se očekávají změny kvůli nové technické směrnici, která omezuje pružnost aerodynamických prvků. Od léta se pak počítá s menšími vylepšeními a s testováním komponent pro vůz určený pro sezonu 2026.
Právě rok 2026 zůstává hlavním cílem týmu. Alonso si nadále stojí za svým: „Cílem je vyhrát titul v roce 2026. Posouváme se tím směrem? To zjistíme až příští únor. Máme nového špičkového designéra, nový aerodynamický tunel a bohužel nás letos čeká 19 závodů, kdy pravděpodobně nebudeme bodovat a i tak budeme muset být pozitivní. Chápu, že to fanouškům může znít nelogicky, ale my tomu věříme.“
Jedním z klíčových momentů víkendu bylo špatné rozhodnutí v sobotním sprintu, kdy tým příliš dlouho otálel s přezutím Alonsa na suché pneumatiky. Technický šéf Andy Cowell později přiznal, že strategie nevyšla: „Fernando byl na bodech, Lance ne, takže jsme riskovali s ním. Čekali jsme na možný výjezd safety caru, ale ten nepřišel. S odstupem víme, že jsme měli zastavit dřív, ale rozhodnutí se v těchto podmínkách dělají těžko.“
Přestože se tým snaží udržet pozitivní atmosféru, letošní vůz AMR25 zatím nenaplňuje očekávání a představuje velkou výzvu pro celý tým. Alonso však zůstává klidný a věří svým výkonům: „V pátek jsem se dostal do Q3 s autem, které pak v neděli ztrácelo dvacet sekund. V sobotu jsem bojoval o pódium v náročných podmínkách. Vím, co ve mně je, a nejsem znepokojen.“
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.