Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Velká cena v Miami přinesla pro Aston Martin zatím nejslabší výsledek této sezóny. Fernando Alonso dojel patnáctý, jen těsně před týmovým kolegou Lancem Strollem a téměř dvacet sekund za čtrnáctým Hülkenbergem. Pro zkušeného španělského jezdce, který stále čeká na první bod, to byl nepříjemný víkend. V sobotním sprintu navíc tým nezvládl správně načasovat přezutí na suché pneumatiky a přišel tak o jednu z mála šancí na letošní body.
„Realita je mi jasná, bolelo to už v sobotu a bude to bolet ještě hodně dní,“ řekl Alonso pro deník AS. „V sezóně budou čtyři, možná pět příležitostí na body. Jednu jsme ztratili v Austrálii kvůli mojí chybě, další v Číně kvůli problémům s brzdami a teď i v Miami kvůli špatnému rozhodnutí. Jsou to tři promarněné šance. Možná přijdou ještě jedna nebo dvě další, tak snad je zvládneme využít.“
Přestože výkonnost zatím není ideální, tým zůstává klidný a drží se stanoveného plánu. Do závodu v Imole by měly dorazit nové díly, pokud se vše stihne připravit včas. Pro Monako se chystají úpravy specifické pro městský okruh a v Barceloně se očekávají změny kvůli nové technické směrnici, která omezuje pružnost aerodynamických prvků. Od léta se pak počítá s menšími vylepšeními a s testováním komponent pro vůz určený pro sezonu 2026.
Právě rok 2026 zůstává hlavním cílem týmu. Alonso si nadále stojí za svým: „Cílem je vyhrát titul v roce 2026. Posouváme se tím směrem? To zjistíme až příští únor. Máme nového špičkového designéra, nový aerodynamický tunel a bohužel nás letos čeká 19 závodů, kdy pravděpodobně nebudeme bodovat a i tak budeme muset být pozitivní. Chápu, že to fanouškům může znít nelogicky, ale my tomu věříme.“
Jedním z klíčových momentů víkendu bylo špatné rozhodnutí v sobotním sprintu, kdy tým příliš dlouho otálel s přezutím Alonsa na suché pneumatiky. Technický šéf Andy Cowell později přiznal, že strategie nevyšla: „Fernando byl na bodech, Lance ne, takže jsme riskovali s ním. Čekali jsme na možný výjezd safety caru, ale ten nepřišel. S odstupem víme, že jsme měli zastavit dřív, ale rozhodnutí se v těchto podmínkách dělají těžko.“
Přestože se tým snaží udržet pozitivní atmosféru, letošní vůz AMR25 zatím nenaplňuje očekávání a představuje velkou výzvu pro celý tým. Alonso však zůstává klidný a věří svým výkonům: „V pátek jsem se dostal do Q3 s autem, které pak v neděli ztrácelo dvacet sekund. V sobotu jsem bojoval o pódium v náročných podmínkách. Vím, co ve mně je, a nejsem znepokojen.“
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.