Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Alex Brundle, expert a analytik Formule 1, který se specializuje na analýzu jezdeckých dat, přinesl nové postřehy týkající se výkonu Lewise Hamiltona v této sezóně. Syn bývalého jezdce F1 Martina Brundla, který také pracuje jako komentátor pro Sky F1, si podrobně prozkoumal Hamiltonovu jízdu v posledních závodech a našel zajímavý vzorec, který by mohl vysvětlit některé z jeho problémů s Ferrari SF-25.
Hamilton, který letos přestoupil z Mercedesu do Ferrari, přitahuje pozornost nejen kvůli samotnému přestupu, ale také proto, že jeho výkony zatím neodpovídají očekáváním spojeným s jeho novým týmem. I když vyhrál sprint na Velké ceně Číny, ostatní závody mu zatím nepřinesly kýžené výsledky, což vyvolává otázky, zda jeho přestup přinese kýžený výsledek v podobě osmého titulu.
Brundle při analýze Hamiltonových dat zjistil, že jeho styl jízdy by mohl být v rozporu s charakteristikami Ferrari SF-25. „Hamilton mluvil o tom, že chce auto přizpůsobit sobě, a také o tom, že se musí přizpůsobit autu,“ řekl Brundle v podcastu F1 Nation. Tato snaha o nalezení správného souladu mezi jezdcem a vozem může být klíčová, protože Ferrari vyžaduje odlišný přístup než Mercedes, na který byl Hamilton zvyklý.
Podle Brundla Hamilton ve vysokorychlostních zatáčkách používá o něco větší brzdný tlak než jeho týmový kolega Charles Leclerc, což má negativní vliv na stabilitu vozu. „Vidím to v datech každý víkend. Hamilton při vstupu do zatáček používá o trochu silnější brzdění než Leclerc. Tento rozdíl způsobuje, že Ferrari reaguje nevyrovnaně,“ vysvětluje Brundle. Leclerc je prý mnohem jemnější na brzdách a to je, podle Brundla, klíč k jeho lepšímu výkonu na trati.
Brundle také upozorňuje, že Hamiltonův problém s brzdami není nový a že podobné problémy měl i během svého působení v Mercedesu. „Viděli jsme podobné problémy i u Mercedesu. Hamilton má tendenci na brzdách trochu přehánět, což ovlivňuje chování auta,“ uvedl Brundle. Tento styl by mohl být jedním z hlavních důvodů, proč se Hamiltonovi nedaří najít správné tempo ve Ferrari.
Leclerc, naopak, vykazuje větší kontrolu nad brzdami a dokáže s vozem lépe pracovat. „Leclerc je na brzdách opravdu měřený a to je velký rozdíl mezi ním a Hamiltonem. Když se podíváte na data, je to jasně vidět,“ dodává Brundle. Tento rozdíl ve stylu jízdy je zřejmě klíčovým faktorem, který stojí za většími problémy Hamiltona při přechodu do Ferrari.
V závěru Brundle poznamenává, že Hamilton bude muset najít způsob, jak se přizpůsobit specifikům Ferrari SF-25, pokud chce dosáhnout lepších výsledků. „Pokud se Lewis nechce ztrácet v boji o titul, musí najít rovnováhu mezi svým stylem a vlastnostmi auta, které se od Mercedesu značně liší,“ uzavírá Brundle.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.