Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Alex Brundle, expert a analytik Formule 1, který se specializuje na analýzu jezdeckých dat, přinesl nové postřehy týkající se výkonu Lewise Hamiltona v této sezóně. Syn bývalého jezdce F1 Martina Brundla, který také pracuje jako komentátor pro Sky F1, si podrobně prozkoumal Hamiltonovu jízdu v posledních závodech a našel zajímavý vzorec, který by mohl vysvětlit některé z jeho problémů s Ferrari SF-25.
Hamilton, který letos přestoupil z Mercedesu do Ferrari, přitahuje pozornost nejen kvůli samotnému přestupu, ale také proto, že jeho výkony zatím neodpovídají očekáváním spojeným s jeho novým týmem. I když vyhrál sprint na Velké ceně Číny, ostatní závody mu zatím nepřinesly kýžené výsledky, což vyvolává otázky, zda jeho přestup přinese kýžený výsledek v podobě osmého titulu.
Brundle při analýze Hamiltonových dat zjistil, že jeho styl jízdy by mohl být v rozporu s charakteristikami Ferrari SF-25. „Hamilton mluvil o tom, že chce auto přizpůsobit sobě, a také o tom, že se musí přizpůsobit autu,“ řekl Brundle v podcastu F1 Nation. Tato snaha o nalezení správného souladu mezi jezdcem a vozem může být klíčová, protože Ferrari vyžaduje odlišný přístup než Mercedes, na který byl Hamilton zvyklý.
Podle Brundla Hamilton ve vysokorychlostních zatáčkách používá o něco větší brzdný tlak než jeho týmový kolega Charles Leclerc, což má negativní vliv na stabilitu vozu. „Vidím to v datech každý víkend. Hamilton při vstupu do zatáček používá o trochu silnější brzdění než Leclerc. Tento rozdíl způsobuje, že Ferrari reaguje nevyrovnaně,“ vysvětluje Brundle. Leclerc je prý mnohem jemnější na brzdách a to je, podle Brundla, klíč k jeho lepšímu výkonu na trati.
Brundle také upozorňuje, že Hamiltonův problém s brzdami není nový a že podobné problémy měl i během svého působení v Mercedesu. „Viděli jsme podobné problémy i u Mercedesu. Hamilton má tendenci na brzdách trochu přehánět, což ovlivňuje chování auta,“ uvedl Brundle. Tento styl by mohl být jedním z hlavních důvodů, proč se Hamiltonovi nedaří najít správné tempo ve Ferrari.
Leclerc, naopak, vykazuje větší kontrolu nad brzdami a dokáže s vozem lépe pracovat. „Leclerc je na brzdách opravdu měřený a to je velký rozdíl mezi ním a Hamiltonem. Když se podíváte na data, je to jasně vidět,“ dodává Brundle. Tento rozdíl ve stylu jízdy je zřejmě klíčovým faktorem, který stojí za většími problémy Hamiltona při přechodu do Ferrari.
V závěru Brundle poznamenává, že Hamilton bude muset najít způsob, jak se přizpůsobit specifikům Ferrari SF-25, pokud chce dosáhnout lepších výsledků. „Pokud se Lewis nechce ztrácet v boji o titul, musí najít rovnováhu mezi svým stylem a vlastnostmi auta, které se od Mercedesu značně liší,“ uzavírá Brundle.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.