Alex Brundle varuje: Hamiltonův styl je v rozporu s filozofií Ferrari

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton, foto: Scuderia Ferrari
Josef Mráček 30. dubna 2025 13:02
Sdílej:

Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.

Alex Brundle, expert a analytik Formule 1, který se specializuje na analýzu jezdeckých dat, přinesl nové postřehy týkající se výkonu Lewise Hamiltona v této sezóně. Syn bývalého jezdce F1 Martina Brundla, který také pracuje jako komentátor pro Sky F1, si podrobně prozkoumal Hamiltonovu jízdu v posledních závodech a našel zajímavý vzorec, který by mohl vysvětlit některé z jeho problémů s Ferrari SF-25.

Hamilton, který letos přestoupil z Mercedesu do Ferrari, přitahuje pozornost nejen kvůli samotnému přestupu, ale také proto, že jeho výkony zatím neodpovídají očekáváním spojeným s jeho novým týmem. I když vyhrál sprint na Velké ceně Číny, ostatní závody mu zatím nepřinesly kýžené výsledky, což vyvolává otázky, zda jeho přestup přinese kýžený výsledek v podobě osmého titulu.

Brundle při analýze Hamiltonových dat zjistil, že jeho styl jízdy by mohl být v rozporu s charakteristikami Ferrari SF-25. „Hamilton mluvil o tom, že chce auto přizpůsobit sobě, a také o tom, že se musí přizpůsobit autu,“ řekl Brundle v podcastu F1 Nation. Tato snaha o nalezení správného souladu mezi jezdcem a vozem může být klíčová, protože Ferrari vyžaduje odlišný přístup než Mercedes, na který byl Hamilton zvyklý.

Podle Brundla Hamilton ve vysokorychlostních zatáčkách používá o něco větší brzdný tlak než jeho týmový kolega Charles Leclerc, což má negativní vliv na stabilitu vozu. „Vidím to v datech každý víkend. Hamilton při vstupu do zatáček používá o trochu silnější brzdění než Leclerc. Tento rozdíl způsobuje, že Ferrari reaguje nevyrovnaně,“ vysvětluje Brundle. Leclerc je prý mnohem jemnější na brzdách a to je, podle Brundla, klíč k jeho lepšímu výkonu na trati.

Brundle také upozorňuje, že Hamiltonův problém s brzdami není nový a že podobné problémy měl i během svého působení v Mercedesu. „Viděli jsme podobné problémy i u Mercedesu. Hamilton má tendenci na brzdách trochu přehánět, což ovlivňuje chování auta,“ uvedl Brundle. Tento styl by mohl být jedním z hlavních důvodů, proč se Hamiltonovi nedaří najít správné tempo ve Ferrari.

Leclerc, naopak, vykazuje větší kontrolu nad brzdami a dokáže s vozem lépe pracovat. „Leclerc je na brzdách opravdu měřený a to je velký rozdíl mezi ním a Hamiltonem. Když se podíváte na data, je to jasně vidět,“ dodává Brundle. Tento rozdíl ve stylu jízdy je zřejmě klíčovým faktorem, který stojí za většími problémy Hamiltona při přechodu do Ferrari.

V závěru Brundle poznamenává, že Hamilton bude muset najít způsob, jak se přizpůsobit specifikům Ferrari SF-25, pokud chce dosáhnout lepších výsledků. „Pokud se Lewis nechce ztrácet v boji o titul, musí najít rovnováhu mezi svým stylem a vlastnostmi auta, které se od Mercedesu značně liší,“ uzavírá Brundle.

Stalo se
Novinky
Souboj Mclarenů v Rakousku

Drama v McLarenu: Piastri málem smetl Norrise, tým musel zasáhnout

Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.

Novinky
Lewis Hamilton v Rakousku.

Lewis Hamilton po závodě v Rakousku s Ferrari znovu zklamaný: Musím přijít na to, proč jsem byl tak pomalý

Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

„Zatracení idioti!“ řval Max Verstappen po bouračce ve Spielbergu. Na trati ale šokoval chováním

Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.

Grand Prix
Lando Norris v Rakousku.

GP Rakouska: McLaren na prvním a druhém místě. Verstappen nedojel

Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.