Generální ředitel Formule 1 Stefano Domenicali se tento týden setkal s thajskou premiérkou Paetongtarn Shinawatra, aby prodiskutovali možné budoucí spolupráce a rozvoj motorsportu v Thajsku.
Generální ředitel Formule 1, Stefano Domenicali, tento týden navázal důležitou diskusi s thajskou premiérkou Paetongtarn Shinawatra, což odráží rostoucí zájem o pořádání Velké ceny Thajska v budoucnu. Setkání se uskutečnilo v době, kdy se světový motorsport zaměřuje na expanze do nových destinací, což přispívá k rozšíření globálního dosahu Formule 1.
Po závodě v Austrálii Domenicali potvrdil, že je „velmi potěšen“, že měl možnost se setkat s thajskou premiérkou a jejími zástupci, aby probrali jejich plány na pořádání závodu v hlavním městě Bangkoku.
Domenicali ve své reakci uvedl: „Byl jsem potěšen, že jsem se dnes mohl setkat s Paetongtarn Shinawatra, premiérkou Thajska, a jejím týmem, abychom probrali jejich působivé plány na pořádání závodu v Bangkoku. Těším se na pokračování našich diskuzí v následujících týdnech a měsících.“ Tento krok ukazuje nejen na záměr o rozšíření Formule 1 na asijské trhy, ale také na její potenciální přítomnost v thajském hlavním městě, které by mohlo hostit závod v blízké budoucnosti.
K realizaci této myšlenky přispívá také osobní motivace thajského pilota, Alexe Albona, jenž je jediným thajským jezdcem na startovním roštu. Albon se těší na možnost přivést Velkou cenu do své domoviny, jak uvedl před Velkou cenou Číny.
„Jo, samozřejmě se držím kontaktu se Stefanem Domenicalim a zeptám se ho. Myslím, že se později sejdeme a probereme to. Ale je to velmi vzrušující, jasně, nejen pro mě, ale myslím, že pro všechny nás,“ řekl Albon. Tento závod by pro něj byl nejen sportovním vrcholem, ale také příležitostí představit thajskou kulturu a pohostinnost mezinárodnímu publiku.
Albon rovněž zmínil některé výzvy, které by závod v Thajsku mohl přinést, včetně vysokých teplot, které by mohly představovat náročné podmínky pro jezdce, podobně jako v Singapuru. „Teplo. To je jedna z oblastí, kde by to mohlo být něco jako Singapur 2.0, ale to je jen více pro to, takže z mé strany udělám vše pro to, abychom to uskutečnili, ale uvidíme, co se stane,“ dodal s optimismem, ale i realistickým pohledem na výzvy.
Domenicali v rozhovoru pro Sky Sports F1 rovněž zmínil, že zájem o Formuli 1 se stále zvyšuje po celém světě. „Myslím, že dobrá věc, kterou jsme mohli udělat v posledních letech, je zaměřit se na místa, která považujeme za budoucnost Formule 1,“ uvedl. Podle jeho slov je o Formuli 1 značný zájem i v oblastech, které dosud nebyly součástí závodního kalendáře. „O Formuli 1 je velký zájem po celém světě. Mimochodem, právě dokončuji závod v Melbourne, jedu do Bangkoku – tam je potenciální zájem od vlády o rozvoj něčeho,“ dodal.
Domenicali zdůraznil, že kromě Asie se o Formuli 1 zajímají i jiné regiony, včetně Afriky a Jižní Ameriky. Tento globální zájem, který souvisí s postupným zaváděním rotačního kalendáře, dává naději na to, že Velká cena Thajska by se mohla objevit na oficiálním seznamu závodů v budoucnu. Taková změna by otevřela nové možnosti pro Formuli 1 v regionu, který má stále více přítomnost v motorsportu, a pro diváky v Asii, kteří čekají na větší zapojení do tohoto prestižního závodního seriálu.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.