Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Adrian Newey, ikona technického inženýrství ve Formuli 1, poodhalil první detaily projektu, který by mohl změnit budoucnost Aston Martinu. V zákulisí už několik měsíců usilovně pracuje na základech monopostu pro sezónu 2026 a zaměřuje se na části vozu, které bude později obtížné měnit – zavěšení kol, velikost palivové nádrže a rozvor.
Ve své nové roli technického manažera Newey zúročuje několikaleté zkušenosti, které mu vynesly více než dvě stě vítězství v Grand Prix a šestadvacet titulů s týmy jako Williams, McLaren a Red Bull. Jeho vize pro Aston Martin je ambiciózní – využít revolučních pravidel pro rok 2026 k vytvoření konkurenceschopného vozu, který nebude jen důstojným soupeřem, ale potenciálním kandidátem na titul.
Výzva je však obrovská. Jak Newey sám přiznal, času na vývoj není mnoho a současné simulační nástroje nemusejí být dostatečně silné na to, aby poskytly kompletní obrázek. Přesto věří, že právě důkladné plánování základních parametrů, jako je geometrie zavěšení nebo velikost nádrže, bude klíčem k úspěchu, informuje PlanetF1. Aerodynamické prvky jako přední a zadní křídla zůstanou otevřené budoucímu vývoji a sezonním vylepšením.
Zkušenosti z přechodu na efekt podlahy v roce 2022, kde Newey sehrál klíčovou roli v dominantní formě Red Bullu, se mohou stát cenným vodítkem. RB18, jehož zavěšení osobně navrhl, položil základ pro dosud nevídanou dominanci týmu, která vyvrcholila sezónou 2023 s jednadvaceti vítězstvími z dvaceti dvou závodů.
Nový technický rámec pro rok 2026, který kombinuje padesát procent elektrifikace, aktivní aerodynamiku a syntetická paliva, podle Neweyho nabízí více prostoru pro inovace, než se původně zdálo. Právě v těchto detailech by se mohl skrývat klíčový rozdíl – nebo dokonce výhoda, jak naznačil i bývalý mistr světa Damon Hill, když spekuloval, že Newey mohl objevit něco mimořádného.
Pokud má Newey pravdu, můžeme být svědky dalšího regulačního zlomu, který by mohl vynést Aston Martin na samý vrchol. Ještě před dvěma lety by taková myšlenka působila jako fantazie. Dnes je s Adrianem Neweyem v boxu realitou, se kterou musí začít počítat i rivalové jako Ferrari, Mercedes nebo právě Red Bull.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.