Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Laurent Mekies byl jmenován novým šéfem týmu Red Bull po odchodu dlouholetého lídra Christiana Hornera, který na této pozici působil celých 20 let. Mekies, dosud působící u sesterského týmu Racing Bulls, tak převzal vedení hlavní stáje, zatímco jeho místo u Racing Bulls zaujal Alan Permane. Tato změna značí začátek nové éry pro Red Bull, která slibuje nové výzvy i příležitosti.
Max Verstappen, mistr světa a jeden z nejlepších jezdců současnosti, přivítal svého nového šéfa s otevřenou náručí. Verstappen se již na spolupráci s Mekiesem připravoval při nedávné návštěvě továrny, kde společně pracovali v simulátoru, informuje F1.com. Jezdec Red Bullu zdůraznil, že se těší na úzkou spolupráci, která by měla pomoci týmu dosáhnout lepších výsledků.
Velkým momentem sezony je pro Verstappena také nadcházející Velká cena Belgie na okruhu Spa-Francorchamps, kterou považuje za svůj oblíbený závod. Připomněl, že trať je klasickým a náročným okruhem s množstvím vysokorychlostních zatáček, jako je slavná Eau Rouge, a výraznými výškovými změnami. Pro Verstappena jde o závod, kde je třeba odvést perfektní výkon v každém sektoru.
Pro týmového kolegu Yukiho Tsunodu, který již dříve pod Mekiesovým vedením závodil v Racing Bulls, znamená změna šéfa návrat ke známému stylu práce. Tsunoda zatím v Red Bullu nenaplnil očekávání a během svého působení získal jen sedm bodů, což je proti Verstappenovým 129 bodům výrazný rozdíl. Japonský závodník proto zdůraznil, že nyní musí začít podávat výkony, které tým od něj požaduje.
Tsunoda se rovněž připravuje na náročný víkend v Belgii, který bude součástí nové éry týmu pod Mekiesovým vedením a zároveň přinese návrat formátu Sprint. Zdůraznil, že pauza mu pomohla nejen fyzicky, ale i psychicky se připravit na další závody a věří, že s podporou Mekiese dokáže posunout své výkony na vyšší úroveň.
Výzvy pro Mekiese však nekončí. Red Bull totiž zaostává v poháru konstruktérů za hlavními soupeři McLarenem, Ferrari a Mercedesem a momentálně se nachází až na čtvrté příčce se značnou ztrátou. Nový šéf týmu tak musí rychle najít cestu, jak zlepšit výsledky stáje a vrátit ji do boje o titul.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.