Týmy stále doufají, že se letos podaří zorganizovat alespoň několik velkých cen, byť třeba za zavřenými dveřmi, jinak by to pro celou Formuli 1 byla velká rána, na kterou by doplatila spousta lidí ztrátou zaměstnání. AlphaTauri vypočítává, kolik peněz ztrácí s každým zrušeným závodem.
Prvních 9 podniků již bylo zrušeno či odloženo, podobný osud nejspíše čeká také Velkou cenu Francie i Belgie kvůli restrikcím, jež přijaly tamější vlády. I když některé země uvolňují svá opatření, tak pořád není jasno, kdy a zda vůbec sezóna odstartuje.
Pokud by se letos nezávodilo, mělo by to podle Carlose Sainze velmi negativní důsledky: "Raději si myslím, že bude méně závodů, než bych si měl představit, že bude vše zrušeno. Škrtnutí sezóny by bylo velkou ranou, kterou by bylo velmi těžké strávit."
"Pokud se situace nedostane pod kontrolu, pak by to bylo pochopitelné. Mělo by to však velmi negativní důsledky pro sport a všechno kolem. Ohrožena by byla spousta pracovních míst, a to není nikdy dobré," upozorňuje pilot McLarenu.
"Jsem si jistý tím, že s odsouhlasenými pravidly a s nedávno učiněnými rozhodnutími se dočkáme vyrovnanější a udržitelnější Formule 1. Jde o sport plný vynikajících lidí, skvělých inženýrů a profesionálů, s parádní infrastrukturou. Myslím si, že můžeme být příkladem, jak z této situace vyjít ještě silnější," domnívá se Sainz.
10 závodů, super-sezónu raději nePokud se sezóna rozjede, tak podle něj bude čítat méně než 15 závodů: "Momentálně se zvažuje spousta možností. Už oznámili zrušení některých velkých cen, jako například Monako. Městské okruhy to mají těžší kvůli všemu tomu nepořádku, který s nimi souvisí, a náročnosti na adaptaci prostředí."
"Osobně se domnívám, že se v sezóně přiblížíme 10 závodům - něco mezi 8 a 14, řekl bych - spíše než 20. Když se na to podíváte a spočítáte si to, tak pro víc není prostor. Jsem si jistý tím, že sezóna bude mnohem kratší, než uváděl původní kalendář.
Možná se na stejném okruhu odjede více než jeden závod, zřejmě za zavřenými dveřmi a možná se bude jezdit dva místo tří dnů. Půjde o dost odlišný šampionát, než jsme v historii F1 doposud viděli," dodává Sainz, jemuž se nápad se super-sezónou rozprostřenou do dvou let (2020 - 2021) po vzoru WEC nelíbí.
Desítky ztracených milionů a ekonomická katastrofaPodle šéfa AlphyTauri Franze Tosta přicházejí s každým zrušeným závodem o desítky milionů: "Smlouvy jsou nastaveny tak, že přicházíme o příjem proporcionálně, pokud se závody nejedou. dohodnutá částka je pak snížena. Když se velká cena nejede, pak nás to vychází na 1,5 - 2 mil. Eur."
"Pokud začneme v červenci, tak to s přimhouřeným okem zvládneme. Pokud ne, tak to bude kritické. Pokud se celý rok nic neuskuteční, půjde o velmi kritickou situaci. Když nedostane vůbec žádný příjem, jde samozřejmě o ekonomickou katastrofu," děsí se Tost.
Týmy proto jednají s FIA a Liberty o dalším snižování rozpočtových stropů, což by mělo pomoci udržitelnosti F1: "Nemůžeme předpokládat, že bychom v současné době mohli normálně pokračovat. Je nemožná pokračovat v utrácení na takové úrovni," komentuje šéf stáje AlphaTauri.
"Jeden příklad: 'Je to pro nás stále nezbytné mít v aerodynamickém tunelu tolik lidí, kolik jich máme teď?' Potřebujeme vědět, které závody pojedeme, jakých dosáhneme příjmů a jak to bude se sponzory. Zůstanou či odejdou? Jaká bude celá ekonomická situace? Pouze pak můžeme jednat o rozpočtových stropech," dodává.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.