Týmy stále doufají, že se letos podaří zorganizovat alespoň několik velkých cen, byť třeba za zavřenými dveřmi, jinak by to pro celou Formuli 1 byla velká rána, na kterou by doplatila spousta lidí ztrátou zaměstnání. AlphaTauri vypočítává, kolik peněz ztrácí s každým zrušeným závodem.
Prvních 9 podniků již bylo zrušeno či odloženo, podobný osud nejspíše čeká také Velkou cenu Francie i Belgie kvůli restrikcím, jež přijaly tamější vlády. I když některé země uvolňují svá opatření, tak pořád není jasno, kdy a zda vůbec sezóna odstartuje.
Pokud by se letos nezávodilo, mělo by to podle Carlose Sainze velmi negativní důsledky: "Raději si myslím, že bude méně závodů, než bych si měl představit, že bude vše zrušeno. Škrtnutí sezóny by bylo velkou ranou, kterou by bylo velmi těžké strávit."
"Pokud se situace nedostane pod kontrolu, pak by to bylo pochopitelné. Mělo by to však velmi negativní důsledky pro sport a všechno kolem. Ohrožena by byla spousta pracovních míst, a to není nikdy dobré," upozorňuje pilot McLarenu.
"Jsem si jistý tím, že s odsouhlasenými pravidly a s nedávno učiněnými rozhodnutími se dočkáme vyrovnanější a udržitelnější Formule 1. Jde o sport plný vynikajících lidí, skvělých inženýrů a profesionálů, s parádní infrastrukturou. Myslím si, že můžeme být příkladem, jak z této situace vyjít ještě silnější," domnívá se Sainz.
10 závodů, super-sezónu raději nePokud se sezóna rozjede, tak podle něj bude čítat méně než 15 závodů: "Momentálně se zvažuje spousta možností. Už oznámili zrušení některých velkých cen, jako například Monako. Městské okruhy to mají těžší kvůli všemu tomu nepořádku, který s nimi souvisí, a náročnosti na adaptaci prostředí."
"Osobně se domnívám, že se v sezóně přiblížíme 10 závodům - něco mezi 8 a 14, řekl bych - spíše než 20. Když se na to podíváte a spočítáte si to, tak pro víc není prostor. Jsem si jistý tím, že sezóna bude mnohem kratší, než uváděl původní kalendář.
Možná se na stejném okruhu odjede více než jeden závod, zřejmě za zavřenými dveřmi a možná se bude jezdit dva místo tří dnů. Půjde o dost odlišný šampionát, než jsme v historii F1 doposud viděli," dodává Sainz, jemuž se nápad se super-sezónou rozprostřenou do dvou let (2020 - 2021) po vzoru WEC nelíbí.
Desítky ztracených milionů a ekonomická katastrofaPodle šéfa AlphyTauri Franze Tosta přicházejí s každým zrušeným závodem o desítky milionů: "Smlouvy jsou nastaveny tak, že přicházíme o příjem proporcionálně, pokud se závody nejedou. dohodnutá částka je pak snížena. Když se velká cena nejede, pak nás to vychází na 1,5 - 2 mil. Eur."
"Pokud začneme v červenci, tak to s přimhouřeným okem zvládneme. Pokud ne, tak to bude kritické. Pokud se celý rok nic neuskuteční, půjde o velmi kritickou situaci. Když nedostane vůbec žádný příjem, jde samozřejmě o ekonomickou katastrofu," děsí se Tost.
Týmy proto jednají s FIA a Liberty o dalším snižování rozpočtových stropů, což by mělo pomoci udržitelnosti F1: "Nemůžeme předpokládat, že bychom v současné době mohli normálně pokračovat. Je nemožná pokračovat v utrácení na takové úrovni," komentuje šéf stáje AlphaTauri.
"Jeden příklad: 'Je to pro nás stále nezbytné mít v aerodynamickém tunelu tolik lidí, kolik jich máme teď?' Potřebujeme vědět, které závody pojedeme, jakých dosáhneme příjmů a jak to bude se sponzory. Zůstanou či odejdou? Jaká bude celá ekonomická situace? Pouze pak můžeme jednat o rozpočtových stropech," dodává.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.