Včera proběhla za zavřenými dveřmi schůzka šéfů týmů Formule 1 společně s jejím vedením tvořenou výkonným ředitelem Liberty Media, Chasem Careyem, sportovním ředitelem Rossem Brawnem a prezidentem Mezinárodní automobilové federace Jeanem Todtem. Na přetřes přišla zejména budoucí finanční omezení.
Videokonference o budoucí podobě sportovních pravidel trvala celé odpoledne. Debata se točila zejména kolem toho, jak zvládnout současnou situaci, kdy je svět postižen pandemií koronaviru, a kolem snižování rozpočtových stropů.
I když podle zdrojů byla positivní a produktivní, k žádným konkrétním závěrům se nedošlo - snad s výjimkou zamítnutí dalšího odkladu technických pravidel až na rok 2023, jak si přál šéf Red Bullu Christian Horner.
Ty jsou v pravidlech pro příští rok omezeny na 175 mil. dolarů, týmy ale souhlasí s jejich dalším snížením na 150 mil. dolarů. Jak jsme vás včera informovali, McLaren nicméně usiluje o další redukci až na 125 mil. dolarů, což se špičce již moc nezamlouvá.
Rozhovor se včera zabýval rozdíly mezi těmi, kteří dodávají ostatním převodovky, zavěšení či jiné díly, a náklady odebírajících týmů, které by byly zvýhodněny - nemusely by totiž věnovat část svých zdrojů na podstatné komponenty a mohly by utrácet více v jiných oblastech.
Proto by podle nich dodavatelé měli mít rozpočet stanovený například dle vzorce 100 + x, zatímco odběratelé ve výši 100 - x. Jakmile dochází na další snižování rozpočtů, týmy se více soustředí na každý milion dolarů, který po návratu k normálu budou moci utratit, a debata se zostřuje.
Pravidla pro rok 2021 stanovují, že "veškeré náklady na výzkum a vývoj pro F1 aktivity musí být zahrnuty do relevantních nákladů v tom vykazovaném období, kdy vznikly." To znamená, že práce na výzkum a vývoj monopostů pro rok 2022 provedené v roce 2021 musí být zahrnuty do čísel za rok 2021. Více to pálí zejména velké týmy, protože nová generace vozů měla být původně vyvíjena souběžně s auty pro sezónu 2020 letos, kdy rozpočty ještě nejsou nikterak omezeny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.