Včera proběhla za zavřenými dveřmi schůzka šéfů týmů Formule 1 společně s jejím vedením tvořenou výkonným ředitelem Liberty Media, Chasem Careyem, sportovním ředitelem Rossem Brawnem a prezidentem Mezinárodní automobilové federace Jeanem Todtem. Na přetřes přišla zejména budoucí finanční omezení.
Videokonference o budoucí podobě sportovních pravidel trvala celé odpoledne. Debata se točila zejména kolem toho, jak zvládnout současnou situaci, kdy je svět postižen pandemií koronaviru, a kolem snižování rozpočtových stropů.
I když podle zdrojů byla positivní a produktivní, k žádným konkrétním závěrům se nedošlo - snad s výjimkou zamítnutí dalšího odkladu technických pravidel až na rok 2023, jak si přál šéf Red Bullu Christian Horner.
Ty jsou v pravidlech pro příští rok omezeny na 175 mil. dolarů, týmy ale souhlasí s jejich dalším snížením na 150 mil. dolarů. Jak jsme vás včera informovali, McLaren nicméně usiluje o další redukci až na 125 mil. dolarů, což se špičce již moc nezamlouvá.
Rozhovor se včera zabýval rozdíly mezi těmi, kteří dodávají ostatním převodovky, zavěšení či jiné díly, a náklady odebírajících týmů, které by byly zvýhodněny - nemusely by totiž věnovat část svých zdrojů na podstatné komponenty a mohly by utrácet více v jiných oblastech.
Proto by podle nich dodavatelé měli mít rozpočet stanovený například dle vzorce 100 + x, zatímco odběratelé ve výši 100 - x. Jakmile dochází na další snižování rozpočtů, týmy se více soustředí na každý milion dolarů, který po návratu k normálu budou moci utratit, a debata se zostřuje.
Pravidla pro rok 2021 stanovují, že "veškeré náklady na výzkum a vývoj pro F1 aktivity musí být zahrnuty do relevantních nákladů v tom vykazovaném období, kdy vznikly." To znamená, že práce na výzkum a vývoj monopostů pro rok 2022 provedené v roce 2021 musí být zahrnuty do čísel za rok 2021. Více to pálí zejména velké týmy, protože nová generace vozů měla být původně vyvíjena souběžně s auty pro sezónu 2020 letos, kdy rozpočty ještě nejsou nikterak omezeny.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.