Haas letos prožil těžkou sezonu. Americký tým se trápil se svým vozem, kterému nedokázal ideálně porozumět ani do poslední Velké ceny. Situaci, jenž u stáje panovala, popisuje Kevin Magnussen.
Americký tým Haas zažil letos velmi těžkou sezonu. Stáj Guenthera Steinera sice měla za cíl být tou nejlepší ze zbytku pole, jenže to se nepovedlo. K této metě měl totiž zámořský tým hodně daleko. Doslova na míle, řeklo by se. Většinu času u Haasu nerozuměli svému vozu. Trápili se s vyvážením i správným fungováním pneumatik.
Jejich stroj sice dokázal být místy velmi rychlý – obzvláště v kvalifikacích, avšak do závodů se toto solidní tempo většinou přenést nepodařilo. To mělo za následek hned v prvních kolech po startu rychlý propad celým polem. Není proto divu, že Haas obsadil v konečném účtování Poháru konstruktérů jen předposlední pozici. Hůře na tom byl už pouze beznadějně poslední Williams.
Zásadní varovná indikace o tom, že má stáj problém se podle Kevina Magnussena objevila už v Bahrajnu, tedy v závodě, který byl na programu jako druhý v pořadí. „Už v Bahrajnu bylo jasné, že máme starosti. Bylo to ale zvláštní, protože v předsezonních testech bylo naše auto opravdu fajn, v prvním závodě stejně tak. Dokonce i v bahrajnské kvalifikaci jsme skončili vysoko, jenže závod byl pak noční můrou. Vše se nám rozsypalo. Od té doby jsme v týmu měli paniku, zvlášť když jsme neustále nemohli nalézt příčinu problému,“ popisuje Dán.
Vše nakonec dospělo až do fáze, kdy se Haas rozhodl na vůz nasazovat komponenty z předsezonních testů i v průběhu ročníku samotného. Tím pádem v podstatě zahodil vývoj trvající několik měsíců. Vše s jediným cílem – přijít na to, co je špatně. To se nicméně nepodařilo a celá stáj laborovala s nepochopeným vozem až do posledního závodu v Abú Zabí. Dokonce i tehdy nasadil Romain Grosjean podlahu, která byla vyvíjena pro předsezonní testování. V dnešní Formuli 1 je to věc, která už je prakticky nevídaná, ale dobře to ukazuje rozměr trápení Haasu.
„Hodně jsme se soustředili na pneumatiky. Já si však myslím, že celý problém byl spíše v aerodynamice. Náš balíček prostě nebyl dostatečně silný a stabilní, Bylo to hodně deprimující, když uvážím, že jsme měli kvalifikace, které byly opravdu silné, přičemž pak přišly závody, kde jsme nemohli ani bojovat,“ líčí Magnussen.
V souvislosti s Haasem se hodně spekulovalo také o jezdecké sestavě pro příští rok.Nahnuté to měl Romain Grosjean, na jehož místo měl podle mnohých zdrojů nastoupit Nico Hulkenberg. Nestalo se. Americký tým proto bude i příští sezonu závodit se stejnými piloty.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.