Haas letos prožil těžkou sezonu. Americký tým se trápil se svým vozem, kterému nedokázal ideálně porozumět ani do poslední Velké ceny. Situaci, jenž u stáje panovala, popisuje Kevin Magnussen.
Americký tým Haas zažil letos velmi těžkou sezonu. Stáj Guenthera Steinera sice měla za cíl být tou nejlepší ze zbytku pole, jenže to se nepovedlo. K této metě měl totiž zámořský tým hodně daleko. Doslova na míle, řeklo by se. Většinu času u Haasu nerozuměli svému vozu. Trápili se s vyvážením i správným fungováním pneumatik.
Jejich stroj sice dokázal být místy velmi rychlý – obzvláště v kvalifikacích, avšak do závodů se toto solidní tempo většinou přenést nepodařilo. To mělo za následek hned v prvních kolech po startu rychlý propad celým polem. Není proto divu, že Haas obsadil v konečném účtování Poháru konstruktérů jen předposlední pozici. Hůře na tom byl už pouze beznadějně poslední Williams.
Zásadní varovná indikace o tom, že má stáj problém se podle Kevina Magnussena objevila už v Bahrajnu, tedy v závodě, který byl na programu jako druhý v pořadí. „Už v Bahrajnu bylo jasné, že máme starosti. Bylo to ale zvláštní, protože v předsezonních testech bylo naše auto opravdu fajn, v prvním závodě stejně tak. Dokonce i v bahrajnské kvalifikaci jsme skončili vysoko, jenže závod byl pak noční můrou. Vše se nám rozsypalo. Od té doby jsme v týmu měli paniku, zvlášť když jsme neustále nemohli nalézt příčinu problému,“ popisuje Dán.
Vše nakonec dospělo až do fáze, kdy se Haas rozhodl na vůz nasazovat komponenty z předsezonních testů i v průběhu ročníku samotného. Tím pádem v podstatě zahodil vývoj trvající několik měsíců. Vše s jediným cílem – přijít na to, co je špatně. To se nicméně nepodařilo a celá stáj laborovala s nepochopeným vozem až do posledního závodu v Abú Zabí. Dokonce i tehdy nasadil Romain Grosjean podlahu, která byla vyvíjena pro předsezonní testování. V dnešní Formuli 1 je to věc, která už je prakticky nevídaná, ale dobře to ukazuje rozměr trápení Haasu.
„Hodně jsme se soustředili na pneumatiky. Já si však myslím, že celý problém byl spíše v aerodynamice. Náš balíček prostě nebyl dostatečně silný a stabilní, Bylo to hodně deprimující, když uvážím, že jsme měli kvalifikace, které byly opravdu silné, přičemž pak přišly závody, kde jsme nemohli ani bojovat,“ líčí Magnussen.
V souvislosti s Haasem se hodně spekulovalo také o jezdecké sestavě pro příští rok.Nahnuté to měl Romain Grosjean, na jehož místo měl podle mnohých zdrojů nastoupit Nico Hulkenberg. Nestalo se. Americký tým proto bude i příští sezonu závodit se stejnými piloty.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.