Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

Vnitřní uspořádání pohonné jednotky
Vnitřní uspořádání pohonné jednotky, foto: HaJ
Petr Hlawiczka 6. prosince 2019 6:10
Sdílej:

FIA vydala aktualizovanou verzi pravidel pro sezónu 2020. Formule 1 se vrací k fyzické šachovnicové vlajce, týmy nebudou smět své vozy schovávat za plenty a kvůli navýšení počtu závodů budou moci využít o jeden motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) navíc.

Do kalendáře přibude nový podnik - Velká cena Vietnamu, kdy nyní usilovně pracují na dokončení okruhu a přidávají navíc jednu zatáčku proti původnímu plánu. Celkem nás čeká 22 závodů, FIA týmům umožní využít navíc o jedno MGU-K produkující 120 kW výkonu.

Letos mohly během sezóny beztrestně nasadit pouze dva kusy, stejně jako v případě úložiště energie (ES) a řídicí elektroniky (CE). Omezení na tři bude i nadále platit pro motor s vnitřním spalováním (ICE), turbo (TC) a motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H).

Týmům se nelíbil rozdílný počet povolených MGU-K a MGU-H. Se dvěma MGU-K si letos vystačila pouze polovina pilotů včetně všech týmů s motorem Ferrari, Honda jich ale například u Kvjata nasadila až šest.

Další novinkou je to, že již nebudou moci během testování schovávat svá auta před fanoušky za mobilní zábrany či různé součásti - tankovací vybavení, náhradní podlahy atd. FIA chce tyto akce učinit atraktivnějšími pro diváky, na auta a mechaniky téměř po celý den neviděli.

Nebudou smět zakrývat motory, převodovky, chladiče, náhradní křídla. Jedinou výjimkou budou rozbitá auta vracející se mechanikům a při opravách a nasazování podlahy, kdy by byly vidět citlivé detaily vnitřního uspořádání.

Mění se také pravidla týkající vzorku paliva a jeho testování, aby se zajistilo, že odpovídají referenčním vzorkům. Monoposty budou vybaveny dvěma průtokoměry, letos se průtok paliva (max. 100 kg/h) měřil pouze jedním.

Konec závodů bude od příštího ročníku opět určovat šachovnicová vlajka ve fyzické podobě, tedy ne ta na elektronickém panelu. To je reakce na chybu v letošní Velké ceně Japonska, kdy kvůli systémové chybě panely signalizovaly konec o jedno kolo dříve, což vedlo ke změně pořadí.

Pro další rok (2021) FIA potvrzuje tři dodavatele standardizovaných součástí: BBS bude dodávat ráfky, Magneti Marelli základní palivová čerpadla a Bosch vysokotlaká palivová čerpadla a součástí pro rozvod hydrauliky.

Plné znění nových pravidel včetně všech změn pro rok 2020 najdete zde: odkaz.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.