Ferrari věří, že současné špičkové týmy Formule 1 budou i po velkých technických a sportovních změnách v sezóně 2021 stále dominovat. S názorem Matti Binotta v podstatě souhlasí také šéfové Red Bullu i Renaultu.
F1 se připravuje na radikální úpravu pravidel. Ta se dotknou nejen vozů, jež by měly být schopné jízdy v těsném závěsu, a tudíž i lepšího závodění, ale také financí a způsobu vedení tohoto sportu.
Podle šéfa Ferrari Mattii Binotta ale nedojde k radikální změně v konkurenceschopnosti týmů: "Věřím, že špičkové týmy budou mít z počátku výkonnostní výhodu díky množství zdrojů, jež mají pro vývoj nového auta." Finanční stropy začnou platit až od roku 2021, kdežto monoposty budou týmy muset vyvíjet již o rok až dva dříve, a to stále bez omezení v případě špičky, jak jsme již upozorňovali.
"Doufám, že později malé týmy učiní pokrok, ale vzhledem k nespojitosti pravidel to bude poměrně velkou výzvou. Je to těžké dnes pochopit, jak to bude. Špičkové týmy podle mě zůstanou špičkovými. Stále máme ty nejlepší tým, které mají stále to nejlepší know-how. Máme zdroje a rozpočty, proto si jsem celkem jistý tím, že se moc nezmění," pokračuje Binotto.
Také Christian Horner z Red Bullu si všímá, že nová pravidla často pomáhají větším týmům, jež mají více peněz a možností se připravit na změnu: "Vždy to trvá, než se věci vyrovnají. Začínáme to teprve pozorovat u vozů a pohonných jednotek, a to trvalo v podstatě čtyři až pět let."
"Proto máme argument, že týmy s většími zdroji budou ze změny v roce 2021 těžit. A když dochází k velké změně pravidel, tak ji někdo zvládne správně a jiní hůře. Chcete zajistit, abyste byli na špici té křivky spíše než pod ní," vysvětluje Horner.
Rozpočtový strop bude omezen na 175 mil. dolarů (4 miliardy Kč), ale již teď je jasné, že polovina týmů bude utrácet podstatně méně. I automobilka Renault bude muset spíše zvýšit své výdaje, aby se tomuto limitu přiblížila - na mnoho věcí totiž bude platit výjimka (např. na marketingové výdaje či platy jezdců).
"Když hovoříte pouze o rozpočtovém stropu, tak to potrvá léta, než se jeho důsledky projeví na trati. Pro mě je důležité nejen to, že se rozpočtové stropy odsouhlasily, ale také určitá omezení pro vývoj: více omezující pravidla, aerodynamika, standardní části, předepsané části a konstrukce. To všechno přispěje ke zrychleni vlivu rozpočtových stropů," domnívá se šéf Renaultu Cyril Abiteboul.
"Musím říct, že ne všechno bylo v tomto ohledu splněno, a stále věřím svému názoru, že dojde ke snížení odstupů o 50 %. Nemám žádná čísla, kterými bych to podpořil, jde jen o můj vnitřní pocit. Věřím, že v roce 2021 dosáhneme pokroku, dalšího pak v následujících letech 2022 a 2023. Další pokrok zajistí rozpočtové stropy. Musíme přijmout to, že změna v F1 nějakou chvíli potrvá," dodává Francouz.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.