Formule 1 dnes oficiálně představila zásadní body chystaných změn pravidel pro sezonu 2021. Co se změní a co zůstane zachováno?
Formule 1 dnes vstupuje do nové éry. Špičky tohoto sportu představily prostřednictvím tiskové konference znění revolučních pravidel, která vejdou v platnost počínaje sezonou 2021. Důležitou informací už je ono samotné schválení. Do poslední chvíle se totiž nevědělo, zda celý záměr revidovaných regulí neztroskotá.
Prvním bodem je potvrzení rozpočtového stropu ve výši 175 miliónů dolarů. Ross Brawn si od tohoto kroku slibuje, že vítězit bude tým, který dokáže své peníze nejlépe využít, nikoliv tým, jenž jich má nejvíce.
Je však celá řada aspektů, které se do zmíněného rozpočtového stropu započítávat nebudou. Jde například o platy jezdců, výdaje na marketing atd. Minimální hmotnost vozu i s jezdcem vzroste ze 743 kg na 768 kg.
Od roku 2021 je v plánu zavádění ekologičtějšího paliva. Podíl obnovitelných složek má v tomto roce dosahovat dvaceti procent, přičemž bude postupně ještě růst. Změn se dočkáme rovněž v oblasti převodovek. Jejich vývoj má být zmrazen s tím, že je bude možno jednou během pěti let výrazněji přepracovat. Rozměry a s tím související věci budou stanoveny pravidly. Možnost jednotného dodavatele převodovek byla smetena ze stolu.
Check out some of the major differences on the 2021 car...#F12021 pic.twitter.com/zL2kmSPTqa
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) October 31, 2019Dalším cílem je snížení výdajů za motory. Toho by se mělo docílit standardizací některých součástek a omezením využívaných materiálů. Motory by měly být také těžší. A nejen motory. Ross Brawn slíbil, že nové vozy budou robustnější, podle něj se má drasticky snížit procento odlomitelných součástek a tak dále.
Rapidně se má zmenšit procento přítlaku, jež jezdec ztratí při jízdě za jiným vozem. Momentálně má jezdec při jízdě za svým konkurentem cca 50 procent přítlaku, s novými vozy by měl disponovat osmdesáti procenty přítlačné síly. To by mělo významně usnadnit předjíždění a jízdu v závěsu.
An entirely new aerodynamic set-up is coming to F1 in 2021It's the first time in history that F1 cars have specifically been designed with a chasing car in mind#F12021 pic.twitter.com/jNYvbr2e44
— Formula 1 (@F1) October 31, 2019Závodní víkend bude smrštěn do tří dnů. Čtvrteční program se tedy přesune na pátek, avšak množství jízd na kruhu se toto opatření nedotkne. Měla by být ustanovena povinnost závodit se specifikací vozu, která absolvovala technickou přejímku. Nebude tedy možné cokoliv v tomto ohledu na poslední chvíli měnit. Možnost testování vývojových dílů, jak už bývá zvykem pro páteční tréninky samozřejmě zůstane zachována.
„Jsme opravdu rádi, že technická i finanční pravidla byla vyřešena při jednom. Dává nám to prostor na další kroky. Našim cílem je ekonomicky udržitelný, poutavý a bezpečný sport," Řekl prezident FIA Jean Todt.
Základní platforma nových regulí už tedy zná svou podobu. Během následujícího období samozřejmě ještě může dojít k určitým úpravám. O dalších novinkách Vás budeme informovat.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.