Mercedes si už v Japonsku zajistil Pohár konstruktérů. Zisk mistrovského titulu mezi jezdci je také pouze otázkou času. Mohlo by se tedy zdát, že letošní stroj německé stáje nemá slabiny. Úřadující světový šampion Lewis Hamilton je ovšem jiného názoru.
Od počátku hybridní éry v roce 2014 neochvějně platilo, že nejlepším motorem disponuje Mercedes. Německé pohonné jednotky byly jak výkonnostním, tak i spolehlivostním měřítkem. Dá se říci, že během prvních sezon, v nichž nová pravidla platila zaručovaly Mercedesu mistrovské tituly „pouze“ jejich agregáty. Zmíněná převaha byla totiž tak výrazná, že to na vítězství v závodech i šampionátech samo o sobě stačilo.
Rozložení sil mezi motoráři se nicméně začalo postupem času vyrovnávat a zdá se, že letos už Mercedes není v této oblasti lídrem. Všeobecně se předpokládá, že pohonná jednotka Ferrari je na tom o kousek lépe. Stejného názoru je i Mistr světa Lewis Hamilton.
„Dostal jsem se za Seba do aerodynamického vzduchového pytle, měl jsem DRS, maximální výkon a všechno, co máme k dispozici, ale předjet jsem ho nedokázal. Je až neskutečné, jak rychlí jsou,“ vrací se Brit k událostem japonského závodu, kdy se mnoho kol snažil předjet pilota Ferrari leč neúspěšně. Podobnou situací už si přitom letos několikrát prošel. Závod na Monze je toho asi nejlepším důkazem. Hamilton a posléze i Bottas se snažili, seč mohli, ale ani s využitím všech svých zbraní vedoucího Leclerca předstihnout nedokázali. A to měli, jak se zdálo všechny trumfy ve svých rukou.
„Kvůli tomuhle je to opravdu dost složité. Máme sice výhodu v pneumatikách, ale i tak je to složité. Na druhou stranu je to cool, protože to přináší zajímavé závody", pokračuje pilot Mercedesu.
Ten se dále vyjádřil přímo k motorovému oddělení svého týmu, jemuž dlouhá léta šéfuje Andy Cowell. „Vím, že chlapci pracovali tvrdě, stejně jako my, ale po stránce vývoje motoru pro nás tohle zkrátka nebyl nejlepší rok. V této konkrétní oblasti jsme nebyli moc úspěšní,“ říká. Lewis ovšem zároveň chválí spolehlivost, kterou mu motory Mercedes nabízejí, přičemž doufá, že ve stejném duchu to bude pokračovat i nadále.
A jaká je slabina letošního stříbrného vozu? Podle Brita je to příliš vysoký odpor, ten částečně souvisí s vysokým přítlakem, který německé vozy generují. „Pokusíme se odpor trochu snížit, ale zároveň potřebujeme vyšší výkon,“ dodává brzy šestinásobný mistr světa.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.