Mercedes si už v Japonsku zajistil Pohár konstruktérů. Zisk mistrovského titulu mezi jezdci je také pouze otázkou času. Mohlo by se tedy zdát, že letošní stroj německé stáje nemá slabiny. Úřadující světový šampion Lewis Hamilton je ovšem jiného názoru.
Od počátku hybridní éry v roce 2014 neochvějně platilo, že nejlepším motorem disponuje Mercedes. Německé pohonné jednotky byly jak výkonnostním, tak i spolehlivostním měřítkem. Dá se říci, že během prvních sezon, v nichž nová pravidla platila zaručovaly Mercedesu mistrovské tituly „pouze“ jejich agregáty. Zmíněná převaha byla totiž tak výrazná, že to na vítězství v závodech i šampionátech samo o sobě stačilo.
Rozložení sil mezi motoráři se nicméně začalo postupem času vyrovnávat a zdá se, že letos už Mercedes není v této oblasti lídrem. Všeobecně se předpokládá, že pohonná jednotka Ferrari je na tom o kousek lépe. Stejného názoru je i Mistr světa Lewis Hamilton.
„Dostal jsem se za Seba do aerodynamického vzduchového pytle, měl jsem DRS, maximální výkon a všechno, co máme k dispozici, ale předjet jsem ho nedokázal. Je až neskutečné, jak rychlí jsou,“ vrací se Brit k událostem japonského závodu, kdy se mnoho kol snažil předjet pilota Ferrari leč neúspěšně. Podobnou situací už si přitom letos několikrát prošel. Závod na Monze je toho asi nejlepším důkazem. Hamilton a posléze i Bottas se snažili, seč mohli, ale ani s využitím všech svých zbraní vedoucího Leclerca předstihnout nedokázali. A to měli, jak se zdálo všechny trumfy ve svých rukou.
„Kvůli tomuhle je to opravdu dost složité. Máme sice výhodu v pneumatikách, ale i tak je to složité. Na druhou stranu je to cool, protože to přináší zajímavé závody", pokračuje pilot Mercedesu.
Ten se dále vyjádřil přímo k motorovému oddělení svého týmu, jemuž dlouhá léta šéfuje Andy Cowell. „Vím, že chlapci pracovali tvrdě, stejně jako my, ale po stránce vývoje motoru pro nás tohle zkrátka nebyl nejlepší rok. V této konkrétní oblasti jsme nebyli moc úspěšní,“ říká. Lewis ovšem zároveň chválí spolehlivost, kterou mu motory Mercedes nabízejí, přičemž doufá, že ve stejném duchu to bude pokračovat i nadále.
A jaká je slabina letošního stříbrného vozu? Podle Brita je to příliš vysoký odpor, ten částečně souvisí s vysokým přítlakem, který německé vozy generují. „Pokusíme se odpor trochu snížit, ale zároveň potřebujeme vyšší výkon,“ dodává brzy šestinásobný mistr světa.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.