Události se řítí rychlostí stejnou jako vozy po okruhu v Suzuce. Sotva byl dořešen případ Vettel, dostal se na řadu Charles Leclerc - a odešel hned s dvojnásobným trestem. Výsledky tak mají už potřetí jinou podobu.
Charles Leclerc po kolizi s Verstappenem ve 2. zatáčce okruhu Suzuka měl poškozenou levou bočnici předního křídla. Nejdřív se na monitorech a obrazovkách objevila informace, že co se kolize týče, žádné další vyšetřování nebude následovat. V 6. kole už byla situace jiná a komise F1 si vzala incident pod drobnohled.
Mezitím se ale vyskytla další patálie pro reprezentanta Monaka a Ferrari. Jeho jízda s poškozeným spoilerem se stala pozorností bdělých očí komisařů a ačkoliv žádné vyšetřování avizováno nebylo, došlo i na něj. Takže po závodě šel Leclerc na kobereček a bylo mu to náležitě sečteno.
Závodní ředitel F1 Michael Mesi upozornil na možné nebezpečí spojené Leclercovým poškozeným spoilerem a Ferrari oznámilo, že na konci 2. kola povolá svého pilota do boxů. Charles však nijak výrazně nezpomalil, ovšem právě ve 2. kole se v táhlé zatáčce 130R trosky odlomily a zasáhly vůz Lewise Hamiltona, jedoucí bezprostředně za Leclercovým Ferrari. Zničily mu pravé zpětné zrcátko a další kousky se dostaly do přední brzdové šachty McLarenu Landa Norrise.
"Kus Leclercova křídla těsně minul oblast kokpitu automobilu startovní číslo 44 a zničil jeho pravé zpětné zrcátko. Poté, co došlo k odpadnutí části křídla tým vyhodnotil situaci tak, že je nyní v bezpečné kondici, přestože předtím informovalo vedení závodu, že bude povoláno do boxů. Proto ponechali vůz startovní číslo 16 na trati. Ve 3. kole vedení závodu kontaktovalo tým a nařídilo mu, aby Leclerc zajel k mechanikům ke kontrole monopostu," uvádí se v prohlášení komise.
"Původně mi bylo zástupci Ferrari sděleno, že stáhnou Leclerca do boxů. Pak se rozhodli, že to neudělají, ovšem současně jsem je instruoval, aby Leclerc do boxů zajel. Ve 2. kole poškozené elementy odpadly a já trval na zastávce, aby se tým přesvědčil, zda nehrozí nějaké další nebezpečí. Nebyl jsem jejich přístupem nijak rozhořčen, spíš jsem se obával o bezpečnost na trati," podal vysvětlení Masi.
Za kolizi s Verstappenem dostal Leclerc penalizaci 5 vteřin, tento incident mu přidal na jeho konto dalších 10 vteřin. V konečném důsledku se tedy pilot Ferrari propadl za Daniela Ricciarda. Prošetření u komisařů inicioval šéf týmu McLaren Andreas Seidl, protože podle jeho názoru záležitost ovlivnila dění na trati z pohledu jeho pilota Landa Norrise.
"Nesouhlasíme s tím, aby se po trati proháněli piloti s troskami předních křídel, hrozícími odtržením, což ohrožuje prakticky každého. Bohužel, když se koncový segment křídla odtrhl, skončila jeho část v předním brzdovém kanálku Landova vozu. Teplota brzy stoupla nad snesitelnou mez, takže jsme ho museli povolat do boxů, abychom ji vyčistili. Tím pádem pro nás bylo po závodě. Pokud tak velký kus hrozí utržením, neměla by tu být žádná tolerance a pilot by měl být ihned zastaven," vysvětluje Seidl.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.