Události se řítí rychlostí stejnou jako vozy po okruhu v Suzuce. Sotva byl dořešen případ Vettel, dostal se na řadu Charles Leclerc - a odešel hned s dvojnásobným trestem. Výsledky tak mají už potřetí jinou podobu.
Charles Leclerc po kolizi s Verstappenem ve 2. zatáčce okruhu Suzuka měl poškozenou levou bočnici předního křídla. Nejdřív se na monitorech a obrazovkách objevila informace, že co se kolize týče, žádné další vyšetřování nebude následovat. V 6. kole už byla situace jiná a komise F1 si vzala incident pod drobnohled.
Mezitím se ale vyskytla další patálie pro reprezentanta Monaka a Ferrari. Jeho jízda s poškozeným spoilerem se stala pozorností bdělých očí komisařů a ačkoliv žádné vyšetřování avizováno nebylo, došlo i na něj. Takže po závodě šel Leclerc na kobereček a bylo mu to náležitě sečteno.
Závodní ředitel F1 Michael Mesi upozornil na možné nebezpečí spojené Leclercovým poškozeným spoilerem a Ferrari oznámilo, že na konci 2. kola povolá svého pilota do boxů. Charles však nijak výrazně nezpomalil, ovšem právě ve 2. kole se v táhlé zatáčce 130R trosky odlomily a zasáhly vůz Lewise Hamiltona, jedoucí bezprostředně za Leclercovým Ferrari. Zničily mu pravé zpětné zrcátko a další kousky se dostaly do přední brzdové šachty McLarenu Landa Norrise.
"Kus Leclercova křídla těsně minul oblast kokpitu automobilu startovní číslo 44 a zničil jeho pravé zpětné zrcátko. Poté, co došlo k odpadnutí části křídla tým vyhodnotil situaci tak, že je nyní v bezpečné kondici, přestože předtím informovalo vedení závodu, že bude povoláno do boxů. Proto ponechali vůz startovní číslo 16 na trati. Ve 3. kole vedení závodu kontaktovalo tým a nařídilo mu, aby Leclerc zajel k mechanikům ke kontrole monopostu," uvádí se v prohlášení komise.
"Původně mi bylo zástupci Ferrari sděleno, že stáhnou Leclerca do boxů. Pak se rozhodli, že to neudělají, ovšem současně jsem je instruoval, aby Leclerc do boxů zajel. Ve 2. kole poškozené elementy odpadly a já trval na zastávce, aby se tým přesvědčil, zda nehrozí nějaké další nebezpečí. Nebyl jsem jejich přístupem nijak rozhořčen, spíš jsem se obával o bezpečnost na trati," podal vysvětlení Masi.
Za kolizi s Verstappenem dostal Leclerc penalizaci 5 vteřin, tento incident mu přidal na jeho konto dalších 10 vteřin. V konečném důsledku se tedy pilot Ferrari propadl za Daniela Ricciarda. Prošetření u komisařů inicioval šéf týmu McLaren Andreas Seidl, protože podle jeho názoru záležitost ovlivnila dění na trati z pohledu jeho pilota Landa Norrise.
"Nesouhlasíme s tím, aby se po trati proháněli piloti s troskami předních křídel, hrozícími odtržením, což ohrožuje prakticky každého. Bohužel, když se koncový segment křídla odtrhl, skončila jeho část v předním brzdovém kanálku Landova vozu. Teplota brzy stoupla nad snesitelnou mez, takže jsme ho museli povolat do boxů, abychom ji vyčistili. Tím pádem pro nás bylo po závodě. Pokud tak velký kus hrozí utržením, neměla by tu být žádná tolerance a pilot by měl být ihned zastaven," vysvětluje Seidl.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.