V předchozí Grand Prix se pohnul na startu vůz Alfa Romeo Kimi Räikkönena a pilot byl po vyšetřování komisí F1 potrestán průjezdem boxy. Když se pohnulo na startu japonského závodu Ferrari Sebastiana Vettela, zdálo se, že exmistr světa bude mít problémy.
Záběry přímo z kokpitu Vettelova vozu byly jednoznačné - vůz se ještě předtím, než zhasla startovací světla, pohnul kupředu. Vettel okamžitě reagoval a tím přišla jeho nejlepší startovní pozice vniveč, protože vzápětí se kolem něj přehnal Bottas a do první zatáčky vjel na bodované pozici, zatímco Sebastian měl co dělat, aby své místo obhájil před Leclercem a Hamiltonem.
Proč tedy nebyl provinivší se pilot penalizován jako před dvěma týdny zmíněný Kimi Räikkönen, jak to ostatně široce komentují naši čtenáři v diskusi pod závodním reportem? FIA uvedla vysvětlení, že německý jezdec dle jejího posouzení neopustil startovní mřížku a vůz dokázal zastavit dříve, než byl závod oficiálně odstartován.
"Komisaři zkontrolovali jako důkazní materiál videozáznam a posoudili i přenos dat od dodaného a schváleného transpondéru FIA, který je umístěn na každém vozidle. Video určitý pohyb nesporně prokázalo (míněna kamera ve Vettelově voze), ale ten byl v rámci povolené tolerance startovního systému F1," uvádí se v odůvodnění, proč se v průběhu 14. kola objevila na obrazovkách zpráva, že ohledně Vettela neproběhne žádný další opravný prostředek. Pokud opravdu byly záznamy dodané špičkovou technologií průkazné, nelze se divit, že k postihu nedošlo.
Vettel uznal, že se jednalo o nedostatek z jeho strany: "Světla svítila dlouho, ale byla to moje chyba. Následně jsem ztratil dynamiku, takže to nakonec bylo všechno ještě horší než jenom zpackaný start." Odmítl rovněž spekulace, zda by vyhrál, kdyby se tak nestalo.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.