V předchozí Grand Prix se pohnul na startu vůz Alfa Romeo Kimi Räikkönena a pilot byl po vyšetřování komisí F1 potrestán průjezdem boxy. Když se pohnulo na startu japonského závodu Ferrari Sebastiana Vettela, zdálo se, že exmistr světa bude mít problémy.
Záběry přímo z kokpitu Vettelova vozu byly jednoznačné - vůz se ještě předtím, než zhasla startovací světla, pohnul kupředu. Vettel okamžitě reagoval a tím přišla jeho nejlepší startovní pozice vniveč, protože vzápětí se kolem něj přehnal Bottas a do první zatáčky vjel na bodované pozici, zatímco Sebastian měl co dělat, aby své místo obhájil před Leclercem a Hamiltonem.
Proč tedy nebyl provinivší se pilot penalizován jako před dvěma týdny zmíněný Kimi Räikkönen, jak to ostatně široce komentují naši čtenáři v diskusi pod závodním reportem? FIA uvedla vysvětlení, že německý jezdec dle jejího posouzení neopustil startovní mřížku a vůz dokázal zastavit dříve, než byl závod oficiálně odstartován.
"Komisaři zkontrolovali jako důkazní materiál videozáznam a posoudili i přenos dat od dodaného a schváleného transpondéru FIA, který je umístěn na každém vozidle. Video určitý pohyb nesporně prokázalo (míněna kamera ve Vettelově voze), ale ten byl v rámci povolené tolerance startovního systému F1," uvádí se v odůvodnění, proč se v průběhu 14. kola objevila na obrazovkách zpráva, že ohledně Vettela neproběhne žádný další opravný prostředek. Pokud opravdu byly záznamy dodané špičkovou technologií průkazné, nelze se divit, že k postihu nedošlo.
Vettel uznal, že se jednalo o nedostatek z jeho strany: "Světla svítila dlouho, ale byla to moje chyba. Následně jsem ztratil dynamiku, takže to nakonec bylo všechno ještě horší než jenom zpackaný start." Odmítl rovněž spekulace, zda by vyhrál, kdyby se tak nestalo.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.