V předchozí Grand Prix se pohnul na startu vůz Alfa Romeo Kimi Räikkönena a pilot byl po vyšetřování komisí F1 potrestán průjezdem boxy. Když se pohnulo na startu japonského závodu Ferrari Sebastiana Vettela, zdálo se, že exmistr světa bude mít problémy.
Záběry přímo z kokpitu Vettelova vozu byly jednoznačné - vůz se ještě předtím, než zhasla startovací světla, pohnul kupředu. Vettel okamžitě reagoval a tím přišla jeho nejlepší startovní pozice vniveč, protože vzápětí se kolem něj přehnal Bottas a do první zatáčky vjel na bodované pozici, zatímco Sebastian měl co dělat, aby své místo obhájil před Leclercem a Hamiltonem.
Proč tedy nebyl provinivší se pilot penalizován jako před dvěma týdny zmíněný Kimi Räikkönen, jak to ostatně široce komentují naši čtenáři v diskusi pod závodním reportem? FIA uvedla vysvětlení, že německý jezdec dle jejího posouzení neopustil startovní mřížku a vůz dokázal zastavit dříve, než byl závod oficiálně odstartován.
"Komisaři zkontrolovali jako důkazní materiál videozáznam a posoudili i přenos dat od dodaného a schváleného transpondéru FIA, který je umístěn na každém vozidle. Video určitý pohyb nesporně prokázalo (míněna kamera ve Vettelově voze), ale ten byl v rámci povolené tolerance startovního systému F1," uvádí se v odůvodnění, proč se v průběhu 14. kola objevila na obrazovkách zpráva, že ohledně Vettela neproběhne žádný další opravný prostředek. Pokud opravdu byly záznamy dodané špičkovou technologií průkazné, nelze se divit, že k postihu nedošlo.
Vettel uznal, že se jednalo o nedostatek z jeho strany: "Světla svítila dlouho, ale byla to moje chyba. Následně jsem ztratil dynamiku, takže to nakonec bylo všechno ještě horší než jenom zpackaný start." Odmítl rovněž spekulace, zda by vyhrál, kdyby se tak nestalo.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.