Po dnešním odmávnutí šachovnicovým praporkem se nejprve radovali u týmu Alfa Romeo. Pozitivní nálada se ale nakonec přesouvá od švýcarského týmu k Haasu, Mercedesu a zejména Williamsu, jenž po zásahu komisařů se může pochlubit prvním bodíkem na svém kontě.
Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi v dnešním závodě na Hockenheimu se po protnutí cílové čáry mohli radovat zatím z nejlepšího výsledku týmu Alfa Romeo v letošní sezóně. Finský pilot navíc po včerejší senzační kvalifikaci startoval do dnešní VC Německa z pátého místa a v cíli mu patřila sedmá příčka, jeho kolega skončil hned za ním.
Avšak radost švýcarské stáje netrvala dlouho - komisaři si totiž po závodě předvolali zástupce týmu, aby s nimi probrali porušení pravidel (Článek 27.1), jenž se týká použití spojky během startu. Komisaři shledali, že krouticí moment ve spojce na startu neodpovídal požadavkům, jak jezdec uvolnil spojku během maximálně stanoveného časového intervalu 70 ms - bylo naměřeno přibližně 300 ms. Tímto měli mít potenciální výhodu na startu a tak se rozhodli udělit oběma jezdcům penalizaci 10 sekund, což po skončení závodu znamená přičtení celkem 30 sekund k jejich celkovým časům. Navíc ještě byly vozy Alfa Romeo vyšetřovány kvůli porušení článku 9.3 technických předpisů týkajícího se kontroly trakce.
"Žádný vůz nesmí být vybaven systémem nebo nařízením, které je schopné zabránit protáčení kol nebo kompenzovat nadměrné protočení způsobené pilotem. Jakékoli nařízení nebo systém, který pilota upozorní na počátek prokluzu, není povoleno. Spojka je ovládána elektronicky prostřednictvím ECU. Týmy ale mají možnost některé parametry vyladit.
Aby týmy nemohly použít tuto okolnost k ovlivnění spouštění spojky na začátku závodu způsobem, který by mohl simulovat zabránění prokluzu nebo jiné výhody, vyžaduje FIA, aby se točivý moment ve spojce shodoval (ve specifikovaných mezích) požadavku na točivý moment, když pilot spojku uvolní. Musí k němu dojít do 70 milisekund.
V případě obou vozů Alfa Romeo Racing se doba pohybovala kolem 200 milisekund (Räikkönen) a 300 milisekund (Giovinazzi). Tím získali piloti lepší kontrolu prokluzu kol, což vzhledem k mokré trati znamenalo potenciální výhodu. Bez ohledu na to, zda tato výhoda byla skutečná, se sportovní komisaři rozhodli, že se jedná o jasné porušení nařízení týmům.
Stewardi zkontrolovali dostupné údaje a vyslechli tři zástupce týmu včetně odpovědných inženýrů za asistence delegáta FIA a jeho asistenty odpovědnými za kontrolu této problematiky. Přijali vysvětlení týmu, který za příčinu uvedl neobvyklé povětrnostní podmínky a rovněž poukázal na skutečnost, že neučinil žádné vědomé nastavení parametrů tak, aby byly dané podmínky porušeny. Komisaři vzali na vědomí, že technický delegát FIA zkontroloval příslušný parametr u všech ostatních vozů a žádné další nesrovnalosti nezjistil. Dodává, že povinnost dodržet dané standardy je nutné bez ohledu na klimatické podmínky. Proto bylo rozhodnuto, že došlo k porušení článku 27.1 pravidel," praví se v oficiálním vysvětlení penalizace.
Jak se to všechno promítlo do konečných výsledků? Na sedmé místo se posouvá Romain Grosjean, zatímco jeho stájovému kolegovi Kevinu Magnussenovi spadlo do klína místo osmé. Po dnešním neúspěchu nakonec nemusí úplně smutnit ani Mercedes, Lewis Hamilton získává dva body a co je snad nejpozoruhodnější, zcela první bod se připisuje na konto Williamsu, jelikož Robert Kubica je takto klasifikován jako desátý v pořadí. Pro polského jezdce je to zároveň premiérový bod po jeho návratu do F1.
Pořád je však nutné považovat výsledky Grand Prix Německa za prozatímní. Šéf penalizované stáje Frédéric Vasseur oficiálně sdělil zástupcům periodika Motorsport.com, že tým oznámil svůj záměr se proti trestu odvolat. Od okamžiku doručení rozhodnutí komisařů o potrestání má Alfa Romeo Racing 96 hodin na to, aby odvolání příslušné komisi podala.
Aktualizované výsledky Grand Prix Německa:
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.