Nico Hülkenberg se tento víkend těší na další dobrý výsledek. Jejich monopost Renault RS19 totiž podle něj funguje téměř všude, jejich pokrok ale maskovaly různé potíže z prvních závodů letošní sezóny.
Francouzský tým loni skončil v šampionátu konstruktérů čtvrtý a letos chtěl být blíže trojici nejsilnějších týmů, ale před Kanadou figuroval až na osmém místě. Až po šestém a sedmém místě se po závodu v Montrealu vyhoupl na pátou příčku s dvoubodovou ztrátou za McLaren.
Teď jej čeká domácí velká cena, pro níž připravuje velký balík vylepšení svého vozu RS19. Jeho jezdec Nico Hülkenberg se proto těší na opakování Kanady a další skvělý výsledek: "Myslím, že to je reálné, protože naše auto opravdu funguje na všech druzích okruhu."
"Myslím si tedy, že balík je konzistentní a funguje v podstatě všude, kde jsme zatím byli. Jen jsme kvůli různým chybám, příčinám, technickým potížím a dalším věcem nezískávali výsledky. Proto jsem docela optimistický," pokračuje Hülkenberg.
Zatímco loni patřil Renault k těm nejkonzistentněji skórujícím týmům (body nezískal jen ve 4 závodech), letos se do první desítky nedostal už celkem třikrát. Tvrdí ale, že své potíže již vyřešil.
"Bylo to příjemné prožít celkově dobrý víkend bez nějakých potíží či zádrhelů a dostat se s oběma vozy na body. Jde o hezkou odměnu pro všechny ve Viry a v Enstone. Tvrdá práce se vyplácí, jen doteď jsme všichni byli kompromitováni," popisuje německý pilot.
"Cítím, že auto na to má potenciál, ale jen lidské, technické chyby, to že jsme často startovali zezadu a na okruzích, kde se nedalo předjíždět... takže to bylo těžké se zotavit. Je to odměňující a uspokojující dostat vůz konečně tam, kde patří, a získat ty body," ohlíží se Hülkenberg za posledním víkendem.
"Musíme to tempo udržet i v domácí velké ceně Renaultu. Top tři týmy mají celkem velký náskok, i když jeden Red Bull jsme rozhodně porazili svou rychlostí a zaslouženě. To bylo fajn. Pro Paul Ricard dostaneme určitá vylepšení, moc se na ně těším. Snad přinesou vozu více výkonnosti a my dokážeme ten náskok stáhnout," přeje si 31letý pilot.
Podle jeho šéfa Cyrila Abiteboula nechystají B-specifikaci auta, ale po zlepšení motoru "jde o druhou část našeho plánu na zotavení." Balík vylepšení má zahrnovat nové přední křídlo i nos, nové bočnice s podlahou, nový systém chlazení i užší záď, což by dohromady mohlo dle optimistických odhadů přinést až půl sekundy na kolo.
Abiteboul však varuje před přehnanými očekáváními: "Zaslechl jsem, že Haas přiveze také něco nového. Na okruhu, jako je Paul Ricard, budou rychlí."
S výkonem svého současného motoru je už spokojený: "Nejlepší zprávou je to, že se už nemusíme obávat okruhů citlivých na výkon." Po šestém místě v Kanadě měl důvod k radosti i z bodů: "Můj úsměv byl skoro tak široký, jako úsměv Daniela [Ricciarda]. Konečně jsme předvedli to, co jsme plánovali před sezónou."
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.