Nico Hülkenberg se tento víkend těší na další dobrý výsledek. Jejich monopost Renault RS19 totiž podle něj funguje téměř všude, jejich pokrok ale maskovaly různé potíže z prvních závodů letošní sezóny.
Francouzský tým loni skončil v šampionátu konstruktérů čtvrtý a letos chtěl být blíže trojici nejsilnějších týmů, ale před Kanadou figuroval až na osmém místě. Až po šestém a sedmém místě se po závodu v Montrealu vyhoupl na pátou příčku s dvoubodovou ztrátou za McLaren.
Teď jej čeká domácí velká cena, pro níž připravuje velký balík vylepšení svého vozu RS19. Jeho jezdec Nico Hülkenberg se proto těší na opakování Kanady a další skvělý výsledek: "Myslím, že to je reálné, protože naše auto opravdu funguje na všech druzích okruhu."
"Myslím si tedy, že balík je konzistentní a funguje v podstatě všude, kde jsme zatím byli. Jen jsme kvůli různým chybám, příčinám, technickým potížím a dalším věcem nezískávali výsledky. Proto jsem docela optimistický," pokračuje Hülkenberg.
Zatímco loni patřil Renault k těm nejkonzistentněji skórujícím týmům (body nezískal jen ve 4 závodech), letos se do první desítky nedostal už celkem třikrát. Tvrdí ale, že své potíže již vyřešil.
"Bylo to příjemné prožít celkově dobrý víkend bez nějakých potíží či zádrhelů a dostat se s oběma vozy na body. Jde o hezkou odměnu pro všechny ve Viry a v Enstone. Tvrdá práce se vyplácí, jen doteď jsme všichni byli kompromitováni," popisuje německý pilot.
"Cítím, že auto na to má potenciál, ale jen lidské, technické chyby, to že jsme často startovali zezadu a na okruzích, kde se nedalo předjíždět... takže to bylo těžké se zotavit. Je to odměňující a uspokojující dostat vůz konečně tam, kde patří, a získat ty body," ohlíží se Hülkenberg za posledním víkendem.
"Musíme to tempo udržet i v domácí velké ceně Renaultu. Top tři týmy mají celkem velký náskok, i když jeden Red Bull jsme rozhodně porazili svou rychlostí a zaslouženě. To bylo fajn. Pro Paul Ricard dostaneme určitá vylepšení, moc se na ně těším. Snad přinesou vozu více výkonnosti a my dokážeme ten náskok stáhnout," přeje si 31letý pilot.
Podle jeho šéfa Cyrila Abiteboula nechystají B-specifikaci auta, ale po zlepšení motoru "jde o druhou část našeho plánu na zotavení." Balík vylepšení má zahrnovat nové přední křídlo i nos, nové bočnice s podlahou, nový systém chlazení i užší záď, což by dohromady mohlo dle optimistických odhadů přinést až půl sekundy na kolo.
Abiteboul však varuje před přehnanými očekáváními: "Zaslechl jsem, že Haas přiveze také něco nového. Na okruhu, jako je Paul Ricard, budou rychlí."
S výkonem svého současného motoru je už spokojený: "Nejlepší zprávou je to, že se už nemusíme obávat okruhů citlivých na výkon." Po šestém místě v Kanadě měl důvod k radosti i z bodů: "Můj úsměv byl skoro tak široký, jako úsměv Daniela [Ricciarda]. Konečně jsme předvedli to, co jsme plánovali před sezónou."
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?
Ferrari zažilo víkend plný zklamání, když tým vlastními chybami zabil šance oběma svým hvězdným jezdcům na dobré umístění v rámci během Velké ceny Číny. Tým způsobil jejich vyloučení ze závodu kvůli zbytečným a neuváženým porušením pravidel.
Před nadcházející Velkou cenou Japonska se tým Red Bull údajně rozhodl pro změnu v jezdecké sestavě a Liama Lawsona nahradí Yuki Tsunoda, uvedly zdroje z paddocku serveru PlanetF1.com. Podle zdrojů oficiální oznámení má přijít brzy.
Šéf týmu Mercedes Toto Wolff označil George Russella za jednoho ze tří nejlepších jezdců současné F1. Svůj názor opírá o Russellův působivý start do sezóny 2025.
Sebastian Vettel podpořil Hamiltona v jeho boji o titul s Ferrari a věří, že se dokáže vyrovnat s tlakem ikonického týmu. Očekává však napínavý souboj v týmu.
Lewis Hamilton nezažívá u Ferrari ideální začátek. Jeho trápení se prohloubilo po Velké ceně Číny, kde byl diskvalifikován a přišel o důležité body.
Liam Lawson vstoupil do své první kompletní sezóny ve Formuli 1 způsobem, který si rozhodně nepředstavoval. Místo solidních výsledků se potýká s problémy a jeho výkony zatím zaostávají za očekáváním.
Red Bull Racing se už po dvou závodech sezóny 2025 ocitl v nečekaně složité situaci, která může ovlivnit jeho další směřování v šampionátu.
Velká cena Číny přinesla pro Ferrari hořké zklamání. Italská stáj přišla o výsledky obou svých monopostů kvůli dvojité diskvalifikaci za odlišná technická porušení. Místo boje o cenné body tak tým odjíždí s prázdnou a čeká ho hledání příčin tohoto fiaska.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.