Mercedes přibližuje drama, které se odehrávalo v garáži Lewise Hamiltona krátce před startem víkendové Velké ceny Kanady. Hovoří také o závodu a o tom, co pomohlo jejich vítězovi podstatně zrychlit ve druhé části závodu.
Krátce po skončení kvalifikace si u monopostu britského jezdce všimli úniku hydrauliky. Večer opustili garáž, aniž by přesně věděli, co bylo příčinou. Na voze nemohli kvůli pravidlům Parc Fermé pracovat, k tomu se dostali až v neděli ráno, kdy týmy běžně vyměňují díly (za díly obdobné konstrukce, hmotnosti, setrvačnosti či funkce jako ty originální) a provádějí opravy - nešlo tedy o žádné porušování pravidel, jak naznačovali někteří fanoušci: díly se měnily u Ferrari, Red Bullu, Renaultu, Haasu, McLarenu, Alfy Romeo i Williamsu - podrobnosti zde.
"Měli jsme nějaké problémy na Lewisově voze, a ty začaly být zřejmé a po kvalifikaci. Sundali jsme podlahu a všimli jsme si, že je na ní olej, takže někde docházelo k úniku. To, že ztrácíme tlak hydrauliky, jsme pozorovali i na datech," popisuje šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.
"Problém je, že auta jsou přes noc v parc fermé a my se jich nemůžeme dotýkat nebo dále to zkoumat. Takže jsme práce přesunuli na neděli ráno, kdy můžeme opět přistupovat k autům a kdy na nich mechanici mohou pracovat," pokračuje.
Při diagnostice zjistili, že je závada kolem ovládacího prvku plynu a že ji stihnou včas opravit, byť jim už nezbude žádný prostor pro chybu - další nápravu by už nestihli.
"Museli jsme vyjmout pohonnou jednotku. Přišli jsme na to, že k úniku docházelo v místě ovládacího prvku škrticí klapky, tak jsme se obrátili na FIA s požadavkem na jeho výměnu a také na výměnu odpovídající hydrauliky. Šlo o celkem dost práce, souvisí s tím spousta úkonů. A bylo to celkem těsné, abychom stihli dát Lewisovo auto dohromady před startem závodu," říká Shovlin.
"Jsme teď spokojeni s tím, že tu práci dokážeme stihnout. Problém je, že v případě takové chyby nebo úniku nevíte, jak dlouho vám zabere, než na to přijdete. Riziko bylo i to, že pokud by se po nastartování objevil další problém a motor musel znovu ven, pak by nám už nezbyl čas a asi bychom to před startem nestihli. Ale všichni mechanici odvedli skvělou práci, k naší radosti jsme dali auto včas dohromady a závod úspěšně dokončili," těší Shovlina po dalším vítězství ve Velké ceně Kanady.
V ní zpočátku Hamilton neměl na předjetí Vettela - dokázal se ho sice držet, ale na útok to nebylo. Po změně konfigurace chlazení během zastávky v boxech jeho vůz ale ožil, což překvapilo samotný Mercedes.
"Nemohl se držet těsně za ním, protože se auto trochu přehřívalo, takže si musel nechávat drobný odstup. Musel pouštět nohu z plynu, aby vůz ochlazoval. V druhém stintu jsme byli mnohem rychlejší, protože jsme při zastávce provedli změnu chlazení, a Lewis na to najednou mohl tlačit tvrději a vyvinout tlak na Sebastiana," objasňuje Shovlin.
Mercedes byl v nastavení příliš agresivní, orientoval se především na kvalifikaci, a během závodu byl monopost nedostatečně chlazený. V provozu se proto jeho piloti trápili, nakonec si ale po kontroverzní penalizaci Vettela připsali sedmé vítězství v sedmém závodě sezóny.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.