Jsou lepší, ale zase ne o tolik, tak by se dalo shrnout hodnocení šéfa scuderie Ferrari Mattia Binotta. Jenže znáte to, v F1 může být i setina vteřiny obrovskou propastí a překlenout ji vyžaduje většinou obrovské úsilí.
Mercedes zahájil sezónu čtyřmi dvojnásobnými triumfy, které si piloti rozdělili hezky spravedlivě, i když je nutno přiznat, že v Bahrajnu ke svým vavřínům přišli jako slepí k houslím. I když je na zásadní hodnocení dost času, už se ozývají hlasy, které označují letošní šampionát za další z éry Stříbrných šípů a zachránit ho může jen interní souboj.
Toto Wolff se proto nechal slyšet, že současný odstup jeho vozů od rudých ořů z Maranella mu lichotí, a de facto stejného názoru je i jeho kolega na stejném postu u Ferrari, jen pochopitelně volí obezřetná slova.
"Po čtyřech závodech a žádném vítězství pro Ferrari, naproti tomu čtyřech triumfech pro Mercedes, není myslím pochyb, že jsou hodně silní. A řekněme že mají trochu lepší auto. Ale myslím, že mezera není tak velká a body a výsledky neodrážejí opravdový potenciál vozů obou táborů," prohlásil Binotto.
Zatím však určité srovnání lze vypozorovat pouze v trénincích, kde například v Baku Leclerc dominoval - než rozbil svůj vůz. Vettel dokonce v jedné fázi závodu vyvinul "určitý tlak" na Hamiltona, ale nakonec jeho ztráta činila propastných deset vteřin.
"Pokud máte auto dost rychlé na to, abyste potenciálně dosáhli na pole-position, tak musíte mít celkově dobré auto. V závodě jsme nebyli tak rychlí jako oni, to opravdu ne, ale neztráceli jsme dvacet vteřin. Když si povšimneme závodního delta průměru, není to nijak významné, ale pořád něco, na čem můžeme v budoucnosti pracovat a snižovat ztrátu," pokračuje Binotto.
"Když se podívám na tréninky a kvalifikaci - pochopitelně volné jízdy nejsou příliš reprezentativní - tak je páté místo zklamáním, protože jsem se v autě cítil skvěle. Jinak zcela souhlasím s Mattiou: auto má opravdu potenciál na pole-position, ale nesmíte všechny šance zničil nárazem do zdi.
Byla to moje chyba, přijal jsem odpovědnost a páté místo je v podstatě to nejlepší, čeho jsem mohl dosáhnout. Takže i přes rozčarování si myslím, že tu určitá pozitiva jsou. Osobně cítím, že jsme se Mercedesům přiblížili víc než v Číně, takže doufám, že v Barceloně to bude ještě lepší," doplňuje šéfa Ferrari Charles Leclerc.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.