Jsou lepší, ale zase ne o tolik, tak by se dalo shrnout hodnocení šéfa scuderie Ferrari Mattia Binotta. Jenže znáte to, v F1 může být i setina vteřiny obrovskou propastí a překlenout ji vyžaduje většinou obrovské úsilí.
Mercedes zahájil sezónu čtyřmi dvojnásobnými triumfy, které si piloti rozdělili hezky spravedlivě, i když je nutno přiznat, že v Bahrajnu ke svým vavřínům přišli jako slepí k houslím. I když je na zásadní hodnocení dost času, už se ozývají hlasy, které označují letošní šampionát za další z éry Stříbrných šípů a zachránit ho může jen interní souboj.
Toto Wolff se proto nechal slyšet, že současný odstup jeho vozů od rudých ořů z Maranella mu lichotí, a de facto stejného názoru je i jeho kolega na stejném postu u Ferrari, jen pochopitelně volí obezřetná slova.
"Po čtyřech závodech a žádném vítězství pro Ferrari, naproti tomu čtyřech triumfech pro Mercedes, není myslím pochyb, že jsou hodně silní. A řekněme že mají trochu lepší auto. Ale myslím, že mezera není tak velká a body a výsledky neodrážejí opravdový potenciál vozů obou táborů," prohlásil Binotto.
Zatím však určité srovnání lze vypozorovat pouze v trénincích, kde například v Baku Leclerc dominoval - než rozbil svůj vůz. Vettel dokonce v jedné fázi závodu vyvinul "určitý tlak" na Hamiltona, ale nakonec jeho ztráta činila propastných deset vteřin.
"Pokud máte auto dost rychlé na to, abyste potenciálně dosáhli na pole-position, tak musíte mít celkově dobré auto. V závodě jsme nebyli tak rychlí jako oni, to opravdu ne, ale neztráceli jsme dvacet vteřin. Když si povšimneme závodního delta průměru, není to nijak významné, ale pořád něco, na čem můžeme v budoucnosti pracovat a snižovat ztrátu," pokračuje Binotto.
"Když se podívám na tréninky a kvalifikaci - pochopitelně volné jízdy nejsou příliš reprezentativní - tak je páté místo zklamáním, protože jsem se v autě cítil skvěle. Jinak zcela souhlasím s Mattiou: auto má opravdu potenciál na pole-position, ale nesmíte všechny šance zničil nárazem do zdi.
Byla to moje chyba, přijal jsem odpovědnost a páté místo je v podstatě to nejlepší, čeho jsem mohl dosáhnout. Takže i přes rozčarování si myslím, že tu určitá pozitiva jsou. Osobně cítím, že jsme se Mercedesům přiblížili víc než v Číně, takže doufám, že v Barceloně to bude ještě lepší," doplňuje šéfa Ferrari Charles Leclerc.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.