Podle šéfa Red Bullu byly změny v technický pravidlech drahou chybou, což by nyní podle něj připustili i majitelé z Liberty Media. Týmy kvůli změnám aerodynamiky investovaly spoustu peněz, vliv na předjíždění a lepší show bude přesto minimální.
Pření i zadní křídla budou letos širší a jednodušší, omezení se týká také bočnicových panelů a brzdových kanálků. Cílem bylo usnadnit jízdu monopostů za sebou a zvýšit počet předjížděcích manévrů. Jak moc to změní závodění?
"Vůbec si nemyslím, že by se mělo nějak změnit. Z toho, co pozorujeme, jsou vlastnosti auta v různých oblastech okruhu jen lehce odlišné, ale pokud jde o jízdu těsně za sebou, tak to podle mě nezpůsobí žádný rozdíl," odpovídá šéf Red Bullu.
"Na počátku roku ale dojde k tomu, že někteří to budou mít správně a jiní ne. Vývoj a evoluce pak budou velmi rychlé v průběhu prvních tři nebo čtyř měsíců," domnívá se Horner.
"Myslím si, že i Liberty přijme to, že šlo zřejmě o chybu narychlo prosadit tuto změnu předního křídla před letošním rokem. Vybrali si izolovaně to nejlepší z budoucího konceptu pro rok 2021 a rychle to nasadili na současné auto," pokračuje.
"A jako se všemi těmi změnami, není tam žádná zázračná věc. Všechno musí harmonicky fungovat se vším. Vzít jen přední křídlo a říct, že to zlepší závodění, je celkem naivní a nakonec i drahý přístup. A břemeno těchto nákladů samozřejmě spočívá na týmech," kritizuje Horner zbytečnou změnu, která je v přepočtu přišla na 400 mil. Kč.
"Myslím si, že závod v Austrálii bude úplně stejný. Problém tam nespočívá ve voze, ale v okruhu. V Austrálii nemáte žádné tvrdé brzdné zóny před pomalými zatáčkami. Dokud tedy nedojde k velkému rychlostnímu rozdílu mezi auty, pak je předjíždění naprosto nemožné.
Platí to už několik let, netýká se to této sady pravidel. Jde o skvělé místo, skvělý podnik, ale okruh má svá omezení v poskytování dobrého závodění," dodává na účet Velké ceny Austrálii, kde se 17. března pojede první závod letošní sezóny.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.