Vedoucí představitelé McLarenu v závěru sezóny promluvili o potížích, které tým sužovaly, a o důvodech, které jsou příslibem zlepšení. Co se letos nepovedlo, k jakým změnám uvnitř došlo a kdo nyní vede technický vývoj vozu?
Předseda skupiny McLaren, bahrajnský šejk Mohamed bin Esa Al Chalífa, minulý víkend v Abú Zabí uvedl, že rozchodu s Hondou před sezónou 2018 vůbec nelituje: "Šlo o drahé rozhodnutí, byl však v dlouhodobém zájmu společnosti."
Změna tým vyšla přibližně na 100 mil. dolarů (2,3 miliardy Kč) - japonský partner dodával motory zdarma a navíc poskytoval finanční zajištění, zatímco teď si je musí platit.
"Na jedné straně to bylo frustrující. Na druhé jsme tomu oddáni. Vzhledem k tomu, kam jsme směřovali, tak změna musela přijít. Máme obrovský respekt vůči Hondě, jenže ten vztah nefungoval a my jsme vedli civilizované rozhovory a rozhodli jsme se rozejít," přibližuje zástupce bahrajnského investičního fondu Mumtalakat, který vlastní akcie McLarenu.
McLaren loni prožil svou nejhorší sezónu v F1 a po třech neúspěšných letech s japonskou automobilkou se rozhodl přejít k Renaultu. Čekal sice lepší výsledky, přesto si výrazně polepšil - mezi konstruktéry postoupil z 9. na 6. místo a získal více než dvojnásobek mistrovských bodů (62 vs. loňských 30). Naopak Toro Rosso, které letos s Hondou spolupracovalo, kleslo ze 7. na 9. místo, když minulý rok nasbíralo o 60 % bodů více.
Co se pokazilo?Jenže zatímco loni měla stáj z Wokingu nekonkurenceschopnou pohonnou jednotku a špičkové šasi, tak letos se po mohutné přestavbě na jiný motor vůz nepovedl. V průběhu roku se také rozešel s několika klíčovými lidmi a upravil vedení svého týmu.
"Jsme si jisti tím, že víme, proč jsme nebyli schopni vyvíjet letošní auto. Je s tím spojený podstatný problém. A myslíme si, že jsme ho vyřešili. Nevím, jestli chceme odhalovat, na co jsme přišli a proč, ale podnikli jsme kroky a vývoj příštího vozu nám pomohl pochopit, co se tady pokazilo," přibližuje Mohamed bin Esa Al Chalífa.
Analýzy podle něj "až do letní přestávky" neodhalily, co bylo s vývojem vozu špatně. "Pokud bychom na to přišli v dubnu, tak bychom postavili B-auto. Jenže na to bylo už příliš pozdě," lituje. Se svým týmem se ale v F1 nevzdává a věří, že příští rok dosáhnou pokroku.
Personální změny uvnitř McLarenu - příslib pokroku?Šéfem aerodynamiky zůstává Peter Prodromou, ale v dubnu ho opustil technický ředitel Tim Goss, v červenci šéf vývoje Matt Morris a závodní ředitel Eric Boullier.
McLaren ale získal technického ředitele Toro Rosso Jamese Keye, jenž však začne ve Wokingu pracovat až později během příštího roku. Mezi další posily se řadí nový sportovní ředitel Gil de Ferran, či navrátilec Pat Fry, jenž měl na starosti vývoj u Ferrari.
Kdo nyní vede vývoj monopostu pro sezónu 2019? "Pokud byste měli říct, kdo se stane otci závodního auta, tak nyní to vedou dva kluci (Fry a Stella), pak máme konstrukční skupinu a aerodynamickou skupinu. Jde o společné úsilí, ale tito dva kluci se hodně spojili, což byl předtím jeden z problémů, který jsme měli - měli jsme tři a ti nespolupracovali tak, jak mohli a měli," přiznává šéf týmu Zak Brown.
"Nebylo tam jasné vedení. Teď je mnohem jasnější, jak je auto konstruováno a jak bude vyvíjeno, odsouhlasené cíle jsou sdíleni všemi ve snaze se posunout kupředu. A pak samozřejmě přijde James, který bude technickým ředitelem, což bude naprosto jasné," dodává 47letý Američan vedoucí závodní tým.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.