Hamilton vysvětluje masivní pokles výkonu v americké GP

Lewis Hamilton gratuluje soupeřům na stupních vítězů
Lewis Hamilton gratuluje soupeřům na stupních vítězů, foto: Red Bull Content Pool
Robert RoBertino Pavelka 26. října 2018 10:30
Sdílej:

Těsně před mexickým závodem sdělil Lewis Hamilton některé podrobnosti o svých potížích v americkém závodě a především vysvětlil, proč nebyl schopen "pozávodit" dvojici před sebou ve složení Räikkönen-Verstappen

Mohli bychom to nazvat problémem příčných sil - nevyvážeností rovnováhy pneumatik. Tato skutečnost ovlivnila výkon Hamiltonova vozu po preventivní výměně vodního čerpadla (ta mimochodem proběhla na obou vozech). Mercedes se také musel vypořádat s nárůstem předepsaného tlaku na zadních pneumatikách a byl nucen zaslepit průduchy v zadních kolech, aby předešel případnému protestu ostatních týmů. To všechno mělo vliv na Hamiltonovu jízdu a konečné třetí místo.

"Když jsme nastavili vůz pro závod, byl nevyvážený. Měli jsme problém s »křížovou váhou«, šlo až o 50 kg, což bylo poměrně masivní. Pravá přední a levá zadní část vozu jakoby ztratila na hmotnosti, takže vůz doleva zatáčel velmi obtížně. Bylo to hodně zvláštní. Zdálo se mi, jako kdyby mi foukal do zad silný vítr nebo něco podobného. Když jsem projížděl zatáčku 19 na pravou ruku, bylo to trochu lepší. Bohužel na této trati není moc pravotočivých zatáček. Kdybychom neměli podobný problém, závod by podle mého názoru dopadl zcela jinak," vysvětluje Hamilton.

Stejného názoru byl i Valtteri Bottas, jehož sužovaly obdobné problémy. Ten skončil ještě hůř a navíc nesplnil požadovaný úkol, aby připravil největšího soupeře Mercedesu Sebastiaba Vettela o co nejvíc bodů. Němec na Ferrari ho předjel v předposledním kole na konci protilehlé rovinky. Také Fin mluví o potížích se zadními koly.

"Bylo zřejmé, že vůz není stoprocentní v mechanické oblasti, navíc se naplnily predikce o životnosti pneumatik, které jsme dostali. Vyvážení v závodě nebylo dobré, což mohlo být částečně proto, že u Pirelli v neděli oproti sobotě zvýšili limity tlaku. Auto nejelo tak dobře jako v kvalifikaci. V tomto režimu bylo opotřebení podstatně vyšší, což nám ztěžovalo jízdu. K optimálnímu nastavení jsme tentokrát měli hodně daleko," uzavírá Bottas.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.