Těsně před mexickým závodem sdělil Lewis Hamilton některé podrobnosti o svých potížích v americkém závodě a především vysvětlil, proč nebyl schopen "pozávodit" dvojici před sebou ve složení Räikkönen-Verstappen
Mohli bychom to nazvat problémem příčných sil - nevyvážeností rovnováhy pneumatik. Tato skutečnost ovlivnila výkon Hamiltonova vozu po preventivní výměně vodního čerpadla (ta mimochodem proběhla na obou vozech). Mercedes se také musel vypořádat s nárůstem předepsaného tlaku na zadních pneumatikách a byl nucen zaslepit průduchy v zadních kolech, aby předešel případnému protestu ostatních týmů. To všechno mělo vliv na Hamiltonovu jízdu a konečné třetí místo.
"Když jsme nastavili vůz pro závod, byl nevyvážený. Měli jsme problém s »křížovou váhou«, šlo až o 50 kg, což bylo poměrně masivní. Pravá přední a levá zadní část vozu jakoby ztratila na hmotnosti, takže vůz doleva zatáčel velmi obtížně. Bylo to hodně zvláštní. Zdálo se mi, jako kdyby mi foukal do zad silný vítr nebo něco podobného. Když jsem projížděl zatáčku 19 na pravou ruku, bylo to trochu lepší. Bohužel na této trati není moc pravotočivých zatáček. Kdybychom neměli podobný problém, závod by podle mého názoru dopadl zcela jinak," vysvětluje Hamilton.
Stejného názoru byl i Valtteri Bottas, jehož sužovaly obdobné problémy. Ten skončil ještě hůř a navíc nesplnil požadovaný úkol, aby připravil největšího soupeře Mercedesu Sebastiaba Vettela o co nejvíc bodů. Němec na Ferrari ho předjel v předposledním kole na konci protilehlé rovinky. Také Fin mluví o potížích se zadními koly.
"Bylo zřejmé, že vůz není stoprocentní v mechanické oblasti, navíc se naplnily predikce o životnosti pneumatik, které jsme dostali. Vyvážení v závodě nebylo dobré, což mohlo být částečně proto, že u Pirelli v neděli oproti sobotě zvýšili limity tlaku. Auto nejelo tak dobře jako v kvalifikaci. V tomto režimu bylo opotřebení podstatně vyšší, což nám ztěžovalo jízdu. K optimálnímu nastavení jsme tentokrát měli hodně daleko," uzavírá Bottas.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.