Těsně před mexickým závodem sdělil Lewis Hamilton některé podrobnosti o svých potížích v americkém závodě a především vysvětlil, proč nebyl schopen "pozávodit" dvojici před sebou ve složení Räikkönen-Verstappen
Mohli bychom to nazvat problémem příčných sil - nevyvážeností rovnováhy pneumatik. Tato skutečnost ovlivnila výkon Hamiltonova vozu po preventivní výměně vodního čerpadla (ta mimochodem proběhla na obou vozech). Mercedes se také musel vypořádat s nárůstem předepsaného tlaku na zadních pneumatikách a byl nucen zaslepit průduchy v zadních kolech, aby předešel případnému protestu ostatních týmů. To všechno mělo vliv na Hamiltonovu jízdu a konečné třetí místo.
"Když jsme nastavili vůz pro závod, byl nevyvážený. Měli jsme problém s »křížovou váhou«, šlo až o 50 kg, což bylo poměrně masivní. Pravá přední a levá zadní část vozu jakoby ztratila na hmotnosti, takže vůz doleva zatáčel velmi obtížně. Bylo to hodně zvláštní. Zdálo se mi, jako kdyby mi foukal do zad silný vítr nebo něco podobného. Když jsem projížděl zatáčku 19 na pravou ruku, bylo to trochu lepší. Bohužel na této trati není moc pravotočivých zatáček. Kdybychom neměli podobný problém, závod by podle mého názoru dopadl zcela jinak," vysvětluje Hamilton.
Stejného názoru byl i Valtteri Bottas, jehož sužovaly obdobné problémy. Ten skončil ještě hůř a navíc nesplnil požadovaný úkol, aby připravil největšího soupeře Mercedesu Sebastiaba Vettela o co nejvíc bodů. Němec na Ferrari ho předjel v předposledním kole na konci protilehlé rovinky. Také Fin mluví o potížích se zadními koly.
"Bylo zřejmé, že vůz není stoprocentní v mechanické oblasti, navíc se naplnily predikce o životnosti pneumatik, které jsme dostali. Vyvážení v závodě nebylo dobré, což mohlo být částečně proto, že u Pirelli v neděli oproti sobotě zvýšili limity tlaku. Auto nejelo tak dobře jako v kvalifikaci. V tomto režimu bylo opotřebení podstatně vyšší, což nám ztěžovalo jízdu. K optimálnímu nastavení jsme tentokrát měli hodně daleko," uzavírá Bottas.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.