Ředitel stáje Toro Rosso nevěří, že by mělo být s hlídáním rozpočtových stropů nějaké potíže. Někteří lidé v padoku se totiž obávají, že týmy jednoduše najdou chytré cesty, jak případná pravidla obcházet a nezahrnovat do svých rozpočtů vše.
„Již léta bojuji za rozpočtové stropy, snad se toho teď dočkám. Myslím, že to je uskutečnitelné. Vždy se našly argumenty, že je nedokážete kontrolovat, což je nesmysl. Kontrolovat můžete všechno. FIA a FOM, kdokoliv – jen musíte začít pěkně od počátku při tom, jak je kontrolovat,“ uvádí Tost.
„Pokud by bylo na mně, tak bych do každého týmu poslal osobu, která by každý týden nebo každý měsíc kontrolovala všechny finanční výkazy. A je to! Podobné je to teď po technické stránce – můžete vše kontrolovat, ne? Nemůžeme testovat, aniž bychom prošli nárazovými testy a všemi věcmi kolem. Proč byste tedy nedokázali ohlídat rozpočty? To je nesmysl, vše se dá pohlídat, pokud chcete,“ tvrdí šéf Toro Rosso.
Podle něj se z Formule 1 staly závody ve zbrojení mezi automobilkami, omezení rozpočtů je tedy pro konkurenceschopnost nezávislých týmů nutností. „Když týmy patřily soukromníkům, tak jsme je nepotřebovali, protože soukromníci tolik peněz nikdy neutratí. Důvodem, proč náklady v F1 tak dramaticky stouply, jsou automobilky.“
„Pro velkého výrobce je 500 milionů dolarů hodně peněz, ale pořád to není příliš. Nesmíte totiž zapomínat, že F1 je nejlepším marketingovým nástrojem, který můžete mít. Jenže soukromé týmy jednoduše tolik peněz nemají, na takové částky se nemohou dostat,“ upozorňuje Tost.
Bez radikálních změn se podle něj F1 neobejde, jinak se promění v šampionát dvou tříd: „FIA a FOM musí nalézt způsob, jak náklady omezit, protože jinak budeme mít ve Formuli 1 společnost o dvou třídách: týmy automobilek a zbytek. K tomu nyní dochází. Máme tři špičkové týmy, a zbytek je v jiné lize. Když se podíváte na výsledky, tak jejich vozy za špičkou zaostávají o 20, 30 až 40 sekund. A držitel komerčních práv musí přijít na to, jak zajistit zajímavé závody.“
„Loni a Letos naštěstí Vettel bojuje v šampionátu proti Hamiltonovi, jinak by totiž lidé F1 už nesledovali, protože by byla nudnou. Musíme to mít na vědomí a dosáhnout toho, aby o titul bojovali minimálně tři či čtyři piloti a pět nebo šest týmů. A aby se šampionát rozhodoval v posledním závodě, ne o několik závodů před koncem,“ dodává Tost.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.