Ředitel stáje Toro Rosso nevěří, že by mělo být s hlídáním rozpočtových stropů nějaké potíže. Někteří lidé v padoku se totiž obávají, že týmy jednoduše najdou chytré cesty, jak případná pravidla obcházet a nezahrnovat do svých rozpočtů vše.
„Již léta bojuji za rozpočtové stropy, snad se toho teď dočkám. Myslím, že to je uskutečnitelné. Vždy se našly argumenty, že je nedokážete kontrolovat, což je nesmysl. Kontrolovat můžete všechno. FIA a FOM, kdokoliv – jen musíte začít pěkně od počátku při tom, jak je kontrolovat,“ uvádí Tost.
„Pokud by bylo na mně, tak bych do každého týmu poslal osobu, která by každý týden nebo každý měsíc kontrolovala všechny finanční výkazy. A je to! Podobné je to teď po technické stránce – můžete vše kontrolovat, ne? Nemůžeme testovat, aniž bychom prošli nárazovými testy a všemi věcmi kolem. Proč byste tedy nedokázali ohlídat rozpočty? To je nesmysl, vše se dá pohlídat, pokud chcete,“ tvrdí šéf Toro Rosso.
Podle něj se z Formule 1 staly závody ve zbrojení mezi automobilkami, omezení rozpočtů je tedy pro konkurenceschopnost nezávislých týmů nutností. „Když týmy patřily soukromníkům, tak jsme je nepotřebovali, protože soukromníci tolik peněz nikdy neutratí. Důvodem, proč náklady v F1 tak dramaticky stouply, jsou automobilky.“
„Pro velkého výrobce je 500 milionů dolarů hodně peněz, ale pořád to není příliš. Nesmíte totiž zapomínat, že F1 je nejlepším marketingovým nástrojem, který můžete mít. Jenže soukromé týmy jednoduše tolik peněz nemají, na takové částky se nemohou dostat,“ upozorňuje Tost.
Bez radikálních změn se podle něj F1 neobejde, jinak se promění v šampionát dvou tříd: „FIA a FOM musí nalézt způsob, jak náklady omezit, protože jinak budeme mít ve Formuli 1 společnost o dvou třídách: týmy automobilek a zbytek. K tomu nyní dochází. Máme tři špičkové týmy, a zbytek je v jiné lize. Když se podíváte na výsledky, tak jejich vozy za špičkou zaostávají o 20, 30 až 40 sekund. A držitel komerčních práv musí přijít na to, jak zajistit zajímavé závody.“
„Loni a Letos naštěstí Vettel bojuje v šampionátu proti Hamiltonovi, jinak by totiž lidé F1 už nesledovali, protože by byla nudnou. Musíme to mít na vědomí a dosáhnout toho, aby o titul bojovali minimálně tři či čtyři piloti a pět nebo šest týmů. A aby se šampionát rozhodoval v posledním závodě, ne o několik závodů před koncem,“ dodává Tost.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.