Sportovní ředitel McLarenu Gil de Ferran prozradil, že se s McLarenem po problémech s letošním MCL33 již nějakou dobu hodně soustředí na vývoj vozu pro příští ročník Formule 1. Tým uvnitř podle něj teď funguje dobře.
Stáj z Wokingu již míří do amerického Texasu, kde se o víkendu pojede Velká cena Spojených států. Usilovně pracuje na zlepšení své výkonnosti, ale většinu zdrojů již věnuje budoucímu monopostu.
"I když je Austin relativně novým závodem, tak se již stal upřednostňovanou zastávkou v kalendáři F1. Okruh samotný neposkytuje pouze zajímavou směsici různých zatáček, ale také skvělé výhledy. Naše poslední výsledky samozřejmě nejsou uspokojivé. Nicméně pokračujeme v tvrdé práci na zlepšení naší výkonnosti v každém závodním víkendu," začíná De Ferran.
Co se děje s druhým nejúspěšnějším týmem v historii F1? "Jde o různé věci. Zaprvé si myslíme, že potřebujeme porozumět některým potížím, které máme, co je příčinou těchto potíží. Některé z vývojových součástí, jež jsme zkoušeli, moc nefungovaly. Pak se musíte zaměřit na to, abyste pochopili, proč k tomu dochází. A to se stávalo začátkem roku," odpovídá.
"Přivezli jsme pár věcí, ale jde také o závody ve vývoji, jak víte, nežijete tedy v tomto smyslu v neměnném světě. A nakonec je podle mě pravdou, že se hodně soustředíme na auto pro příští rok a snažíme se postavit lepší vůz, abychom byli konkurenceschopnější. Myslím si, že letošní auto na určitých okruzích skutečně odhaluje slabiny, které máme," pokračuje sportovní šéf McLarenu.
"V Singapuru jsme odjeli velmi dobrý závod. Fernando v jednu chvíli zajel jeho nejrychlejší kolo velmi přirozeným způsobem, a skončili jsme podle mě na velmi dobré sedmé pozici. Existují však okruhy, které jsou pro náš balík velmi náročné," přiznává De Ferran.
"Máme dva klíčové ředitele, kteří vedou technickou stránku týmu. Andrea Stella, jenž je ředitelem výkonnosti, a Pat Fry jako ředitel vývoje. Máme velmi silný tým. Tito dva to v podstatě vedou. Simon [Roberts, provozní ředitel] na tým dohlíží a koordinuje veškerou práci. Dle mých pocitů to funguje docela dobře," dodává dvojnásobný mistr americké série CART a vítěz závodu Indy 500.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.