Sportovní ředitel McLarenu Gil de Ferran prozradil, že se s McLarenem po problémech s letošním MCL33 již nějakou dobu hodně soustředí na vývoj vozu pro příští ročník Formule 1. Tým uvnitř podle něj teď funguje dobře.
Stáj z Wokingu již míří do amerického Texasu, kde se o víkendu pojede Velká cena Spojených států. Usilovně pracuje na zlepšení své výkonnosti, ale většinu zdrojů již věnuje budoucímu monopostu.
"I když je Austin relativně novým závodem, tak se již stal upřednostňovanou zastávkou v kalendáři F1. Okruh samotný neposkytuje pouze zajímavou směsici různých zatáček, ale také skvělé výhledy. Naše poslední výsledky samozřejmě nejsou uspokojivé. Nicméně pokračujeme v tvrdé práci na zlepšení naší výkonnosti v každém závodním víkendu," začíná De Ferran.
Co se děje s druhým nejúspěšnějším týmem v historii F1? "Jde o různé věci. Zaprvé si myslíme, že potřebujeme porozumět některým potížím, které máme, co je příčinou těchto potíží. Některé z vývojových součástí, jež jsme zkoušeli, moc nefungovaly. Pak se musíte zaměřit na to, abyste pochopili, proč k tomu dochází. A to se stávalo začátkem roku," odpovídá.
"Přivezli jsme pár věcí, ale jde také o závody ve vývoji, jak víte, nežijete tedy v tomto smyslu v neměnném světě. A nakonec je podle mě pravdou, že se hodně soustředíme na auto pro příští rok a snažíme se postavit lepší vůz, abychom byli konkurenceschopnější. Myslím si, že letošní auto na určitých okruzích skutečně odhaluje slabiny, které máme," pokračuje sportovní šéf McLarenu.
"V Singapuru jsme odjeli velmi dobrý závod. Fernando v jednu chvíli zajel jeho nejrychlejší kolo velmi přirozeným způsobem, a skončili jsme podle mě na velmi dobré sedmé pozici. Existují však okruhy, které jsou pro náš balík velmi náročné," přiznává De Ferran.
"Máme dva klíčové ředitele, kteří vedou technickou stránku týmu. Andrea Stella, jenž je ředitelem výkonnosti, a Pat Fry jako ředitel vývoje. Máme velmi silný tým. Tito dva to v podstatě vedou. Simon [Roberts, provozní ředitel] na tým dohlíží a koordinuje veškerou práci. Dle mých pocitů to funguje docela dobře," dodává dvojnásobný mistr americké série CART a vítěz závodu Indy 500.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.