"Nesmyslná Q1 a nedůležitá Q2," tvrdí Alonso

Fernando Alonso si směrem k F1 nebere servítky
Fernando Alonso si směrem k F1 nebere servítky, foto: McLaren
Jiří Izer 29. září 2018 21:09
Sdílej:

Španělský jezdec ve službách McLarenu se nelichotivě vyjádřil k průběhu dnešní kvalifikace. Dle jeho názoru byl spíše třešničkou dne doprovodný závod Formule 2, než samotná bitva o pole position v F1.

Pro Fernanda Alonsa znamenala jeho účast v dnešní kvalifikaci na Grand Prix Ruska pouze splnění dosažení povinného limitu 107% času nejrychlejšího pilota v první části kvalifikace. Nic více, nic méně a to právě z důvodu, že měnil komponenty pohonného ústrojí a tím pádem musí tak jako tak na chvost startovního roštu.

Skupinka "odpadlíků" ve druhé části kvalifikace byla dnes prakticky předurčena množstvím penalizací a tak nebylo divu, že oba Red Bully, Renaulty a Pierre Gasly na Toro Rosso se nesnažila zajet jakýkoli čas. Piloti Renaultu si tím navíc zajistili možnost startovat na tvrdší směsi pneumatik.

"Pro nás je to v pohodě, toto je to, na co jsme zvyklí a sledujeme cokoli," odpovídá Fernando Alonso na dotaz Autosportu, jak hodnotí dnešní kvalifikační podívanou. "Pro fanoušky je to možná problém. Fanoušků by se měli ptát, co si myslí o tom mít nesmyslnou Q1 a nevýznamnou Q2. Přinejmenším si myslím užívali závodu F2. Pro diváka to je rozhodně ta nejzábavnější část dne."

Bývalého dvojnásobného šampiona, který dojíždí svou poslední sezónu ve Formuli 1, dále doplňuje Nico Hülkenberg. "[Bylo to] nudné víc než cokoli," říká německý jezdec závodící za Renault. "Není to něco, co chcete dělat, když míříte do kvalifikace. Někdy musíte hrát hru, abyste z toho zítra vyšli lépe a museli jsme udělat to, co jsme dnes udělat museli."

"Je to zvláštní, když víte, že opravdu nevyjede ven," přidává se i Daniel Ricciardo, u jehož vozu se Red Bull rozhodl vrátit ke starší specifikaci pohonné jednotky. "Vzbudíte se a víte, že zajedete kolem osmi kol."

Tato situace se nelíbila ani šéfovi Mercedesu Toto Wolffovi, který ji označil za "bizarní" a "nedobrou". Jejich oba vozy společně s konkurenty od Ferrari se sice nakonec probojovali do závěrečné části kvalifikace na ultraměkkých pneumatikách, avšak například Lewis Hamilton vyzkoušel také nejměkkčí směs, v samotném závěru svého rychlého kola ale zpomalil, aby se vyhnul jejímu nasazení pro start závodu.

"Protože všichni mají odlišnou strategii, zvýší to zájem o zítřejší závod," vyjádřil se závěrem také sportovní ředitel McLarenu Gil de Ferran. "Můžete jasně vidět, že mnoho lidí se více soustředilo spíše na zítřek než na dnešek."

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.