Španělský jezdec ve službách McLarenu se nelichotivě vyjádřil k průběhu dnešní kvalifikace. Dle jeho názoru byl spíše třešničkou dne doprovodný závod Formule 2, než samotná bitva o pole position v F1.
Pro Fernanda Alonsa znamenala jeho účast v dnešní kvalifikaci na Grand Prix Ruska pouze splnění dosažení povinného limitu 107% času nejrychlejšího pilota v první části kvalifikace. Nic více, nic méně a to právě z důvodu, že měnil komponenty pohonného ústrojí a tím pádem musí tak jako tak na chvost startovního roštu.
Skupinka "odpadlíků" ve druhé části kvalifikace byla dnes prakticky předurčena množstvím penalizací a tak nebylo divu, že oba Red Bully, Renaulty a Pierre Gasly na Toro Rosso se nesnažila zajet jakýkoli čas. Piloti Renaultu si tím navíc zajistili možnost startovat na tvrdší směsi pneumatik.
"Pro nás je to v pohodě, toto je to, na co jsme zvyklí a sledujeme cokoli," odpovídá Fernando Alonso na dotaz Autosportu, jak hodnotí dnešní kvalifikační podívanou. "Pro fanoušky je to možná problém. Fanoušků by se měli ptát, co si myslí o tom mít nesmyslnou Q1 a nevýznamnou Q2. Přinejmenším si myslím užívali závodu F2. Pro diváka to je rozhodně ta nejzábavnější část dne."
Bývalého dvojnásobného šampiona, který dojíždí svou poslední sezónu ve Formuli 1, dále doplňuje Nico Hülkenberg. "[Bylo to] nudné víc než cokoli," říká německý jezdec závodící za Renault. "Není to něco, co chcete dělat, když míříte do kvalifikace. Někdy musíte hrát hru, abyste z toho zítra vyšli lépe a museli jsme udělat to, co jsme dnes udělat museli."
"Je to zvláštní, když víte, že opravdu nevyjede ven," přidává se i Daniel Ricciardo, u jehož vozu se Red Bull rozhodl vrátit ke starší specifikaci pohonné jednotky. "Vzbudíte se a víte, že zajedete kolem osmi kol."
Tato situace se nelíbila ani šéfovi Mercedesu Toto Wolffovi, který ji označil za "bizarní" a "nedobrou". Jejich oba vozy společně s konkurenty od Ferrari se sice nakonec probojovali do závěrečné části kvalifikace na ultraměkkých pneumatikách, avšak například Lewis Hamilton vyzkoušel také nejměkkčí směs, v samotném závěru svého rychlého kola ale zpomalil, aby se vyhnul jejímu nasazení pro start závodu.
"Protože všichni mají odlišnou strategii, zvýší to zájem o zítřejší závod," vyjádřil se závěrem také sportovní ředitel McLarenu Gil de Ferran. "Můžete jasně vidět, že mnoho lidí se více soustředilo spíše na zítřek než na dnešek."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.