Španělský jezdec ve službách McLarenu se nelichotivě vyjádřil k průběhu dnešní kvalifikace. Dle jeho názoru byl spíše třešničkou dne doprovodný závod Formule 2, než samotná bitva o pole position v F1.
Pro Fernanda Alonsa znamenala jeho účast v dnešní kvalifikaci na Grand Prix Ruska pouze splnění dosažení povinného limitu 107% času nejrychlejšího pilota v první části kvalifikace. Nic více, nic méně a to právě z důvodu, že měnil komponenty pohonného ústrojí a tím pádem musí tak jako tak na chvost startovního roštu.
Skupinka "odpadlíků" ve druhé části kvalifikace byla dnes prakticky předurčena množstvím penalizací a tak nebylo divu, že oba Red Bully, Renaulty a Pierre Gasly na Toro Rosso se nesnažila zajet jakýkoli čas. Piloti Renaultu si tím navíc zajistili možnost startovat na tvrdší směsi pneumatik.
"Pro nás je to v pohodě, toto je to, na co jsme zvyklí a sledujeme cokoli," odpovídá Fernando Alonso na dotaz Autosportu, jak hodnotí dnešní kvalifikační podívanou. "Pro fanoušky je to možná problém. Fanoušků by se měli ptát, co si myslí o tom mít nesmyslnou Q1 a nevýznamnou Q2. Přinejmenším si myslím užívali závodu F2. Pro diváka to je rozhodně ta nejzábavnější část dne."
Bývalého dvojnásobného šampiona, který dojíždí svou poslední sezónu ve Formuli 1, dále doplňuje Nico Hülkenberg. "[Bylo to] nudné víc než cokoli," říká německý jezdec závodící za Renault. "Není to něco, co chcete dělat, když míříte do kvalifikace. Někdy musíte hrát hru, abyste z toho zítra vyšli lépe a museli jsme udělat to, co jsme dnes udělat museli."
"Je to zvláštní, když víte, že opravdu nevyjede ven," přidává se i Daniel Ricciardo, u jehož vozu se Red Bull rozhodl vrátit ke starší specifikaci pohonné jednotky. "Vzbudíte se a víte, že zajedete kolem osmi kol."
Tato situace se nelíbila ani šéfovi Mercedesu Toto Wolffovi, který ji označil za "bizarní" a "nedobrou". Jejich oba vozy společně s konkurenty od Ferrari se sice nakonec probojovali do závěrečné části kvalifikace na ultraměkkých pneumatikách, avšak například Lewis Hamilton vyzkoušel také nejměkkčí směs, v samotném závěru svého rychlého kola ale zpomalil, aby se vyhnul jejímu nasazení pro start závodu.
"Protože všichni mají odlišnou strategii, zvýší to zájem o zítřejší závod," vyjádřil se závěrem také sportovní ředitel McLarenu Gil de Ferran. "Můžete jasně vidět, že mnoho lidí se více soustředilo spíše na zítřek než na dnešek."
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.