Pamětníci si určitě vzpomenou na debaty kolem některých týmů, které hodlaly nasadit monoposty různého zbarvení. Takové řešení už nějaký pátek odporuje dohodě o komerčních právech, na kterou přistoupily všechny týmy.
V minulosti, zejména v 70. letech, bylo rozdílné "válečné zbarvení" u některých týmů běžné. Stačí vzpomenout na March či Surtees v roce 1976. March měl v sezóně hned dva týmy a každý ze čtyř vozů měl jiného sponzora (First National City Bank, Beta Utensili, Ovoro a John Day/Models Cars), u Surteese využívali podporu cigaret Chesterfield a prezervativů Durex. Později docházelo k některým barevným anomáliím, například v Grand Prix Japonska 1977 startoval Nilsson na Lotusu v barvách společnosti Imperial v jasně červené barvě.
Známy jsou také případy, zejména na počátku 80. let, kdy finančně slabé týmy měnily sponzory závod od závodu. Naposledy se tato otázka řešila v roce 1999, kdy stáj BAR hodlala nasadit jeden vůz v barvách tabákové firmy 555, druhý s reklamou Lucky Strike. Jejich záměr nebyl schválen, proto tým sáhl po originálním řešení: jedna polovina vozu měla reklamu 555, druhá Lucky Strike a uprostřed byl symbolický zip, který jakoby obě reklamy spojoval.
Nyní se tato otázka opět dostává na přetřes a jak uvedl šéf týmu McLaren Zak Brown na akci Leaders Business Forum v Londýně pro server motorsport.com, Formuli 1 by přehodnocení tohoto pravidla jenom prospělo.
"To, co bychom rádi viděli a co v F1 zatím není povoleno, vidíme v sérii IndyCar a také NASCAR, tam se mění barevný vzhled vozů po celý rok. Stále jsem toho názoru, že bych dvě odlišná auta rád viděl. Mohou ale existovat situace jako například v Monaku, kde je program s hlavním sponzorem většinou hodně náročný, takže tam se vyplatí mít dva stejné vozy. Jinak myslím, že by to mohla být zajímavá inovace v F1, která není až tak extrémní. Dva různé vozy v odlišných boxech mohou fungovat, protože se domnívám, že fanoušky daleko více zajímají piloti," vysvětlil své pohnutky Zak Brown.
Zároveň se ale šestačtyřicetiletý boss McLarenu domnivá, že mít zcela odlišných dvacet vozů, tedy kompletní startovní pole, by bylo asi příliš.
"Myslím, že proto k tomu nedojde, protože každý tým je rozpoznatelný právě díky svému barevnému provedení. Pokud bychom měli dvacet různých aut, asi bychom si rychle začali plést, kdo je kdo. V NASCARu se diváci soustředí mnohem víc na pilota, takže takového Jimmy Johnsona si dá dohromady se sponzorem Lowes, v F1 je obvyklejší spojení například Alonso-McLaren. Takže mám za to, že se jedná o rozdílný sport," dodává Brown.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.