Pamětníci si určitě vzpomenou na debaty kolem některých týmů, které hodlaly nasadit monoposty různého zbarvení. Takové řešení už nějaký pátek odporuje dohodě o komerčních právech, na kterou přistoupily všechny týmy.
V minulosti, zejména v 70. letech, bylo rozdílné "válečné zbarvení" u některých týmů běžné. Stačí vzpomenout na March či Surtees v roce 1976. March měl v sezóně hned dva týmy a každý ze čtyř vozů měl jiného sponzora (First National City Bank, Beta Utensili, Ovoro a John Day/Models Cars), u Surteese využívali podporu cigaret Chesterfield a prezervativů Durex. Později docházelo k některým barevným anomáliím, například v Grand Prix Japonska 1977 startoval Nilsson na Lotusu v barvách společnosti Imperial v jasně červené barvě.
Známy jsou také případy, zejména na počátku 80. let, kdy finančně slabé týmy měnily sponzory závod od závodu. Naposledy se tato otázka řešila v roce 1999, kdy stáj BAR hodlala nasadit jeden vůz v barvách tabákové firmy 555, druhý s reklamou Lucky Strike. Jejich záměr nebyl schválen, proto tým sáhl po originálním řešení: jedna polovina vozu měla reklamu 555, druhá Lucky Strike a uprostřed byl symbolický zip, který jakoby obě reklamy spojoval.
Nyní se tato otázka opět dostává na přetřes a jak uvedl šéf týmu McLaren Zak Brown na akci Leaders Business Forum v Londýně pro server motorsport.com, Formuli 1 by přehodnocení tohoto pravidla jenom prospělo.
"To, co bychom rádi viděli a co v F1 zatím není povoleno, vidíme v sérii IndyCar a také NASCAR, tam se mění barevný vzhled vozů po celý rok. Stále jsem toho názoru, že bych dvě odlišná auta rád viděl. Mohou ale existovat situace jako například v Monaku, kde je program s hlavním sponzorem většinou hodně náročný, takže tam se vyplatí mít dva stejné vozy. Jinak myslím, že by to mohla být zajímavá inovace v F1, která není až tak extrémní. Dva různé vozy v odlišných boxech mohou fungovat, protože se domnívám, že fanoušky daleko více zajímají piloti," vysvětlil své pohnutky Zak Brown.
Zároveň se ale šestačtyřicetiletý boss McLarenu domnivá, že mít zcela odlišných dvacet vozů, tedy kompletní startovní pole, by bylo asi příliš.
"Myslím, že proto k tomu nedojde, protože každý tým je rozpoznatelný právě díky svému barevnému provedení. Pokud bychom měli dvacet různých aut, asi bychom si rychle začali plést, kdo je kdo. V NASCARu se diváci soustředí mnohem víc na pilota, takže takového Jimmy Johnsona si dá dohromady se sponzorem Lowes, v F1 je obvyklejší spojení například Alonso-McLaren. Takže mám za to, že se jedná o rozdílný sport," dodává Brown.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.