Pamětníci si určitě vzpomenou na debaty kolem některých týmů, které hodlaly nasadit monoposty různého zbarvení. Takové řešení už nějaký pátek odporuje dohodě o komerčních právech, na kterou přistoupily všechny týmy.
V minulosti, zejména v 70. letech, bylo rozdílné "válečné zbarvení" u některých týmů běžné. Stačí vzpomenout na March či Surtees v roce 1976. March měl v sezóně hned dva týmy a každý ze čtyř vozů měl jiného sponzora (First National City Bank, Beta Utensili, Ovoro a John Day/Models Cars), u Surteese využívali podporu cigaret Chesterfield a prezervativů Durex. Později docházelo k některým barevným anomáliím, například v Grand Prix Japonska 1977 startoval Nilsson na Lotusu v barvách společnosti Imperial v jasně červené barvě.
Známy jsou také případy, zejména na počátku 80. let, kdy finančně slabé týmy měnily sponzory závod od závodu. Naposledy se tato otázka řešila v roce 1999, kdy stáj BAR hodlala nasadit jeden vůz v barvách tabákové firmy 555, druhý s reklamou Lucky Strike. Jejich záměr nebyl schválen, proto tým sáhl po originálním řešení: jedna polovina vozu měla reklamu 555, druhá Lucky Strike a uprostřed byl symbolický zip, který jakoby obě reklamy spojoval.
Nyní se tato otázka opět dostává na přetřes a jak uvedl šéf týmu McLaren Zak Brown na akci Leaders Business Forum v Londýně pro server motorsport.com, Formuli 1 by přehodnocení tohoto pravidla jenom prospělo.
"To, co bychom rádi viděli a co v F1 zatím není povoleno, vidíme v sérii IndyCar a také NASCAR, tam se mění barevný vzhled vozů po celý rok. Stále jsem toho názoru, že bych dvě odlišná auta rád viděl. Mohou ale existovat situace jako například v Monaku, kde je program s hlavním sponzorem většinou hodně náročný, takže tam se vyplatí mít dva stejné vozy. Jinak myslím, že by to mohla být zajímavá inovace v F1, která není až tak extrémní. Dva různé vozy v odlišných boxech mohou fungovat, protože se domnívám, že fanoušky daleko více zajímají piloti," vysvětlil své pohnutky Zak Brown.
Zároveň se ale šestačtyřicetiletý boss McLarenu domnivá, že mít zcela odlišných dvacet vozů, tedy kompletní startovní pole, by bylo asi příliš.
"Myslím, že proto k tomu nedojde, protože každý tým je rozpoznatelný právě díky svému barevnému provedení. Pokud bychom měli dvacet různých aut, asi bychom si rychle začali plést, kdo je kdo. V NASCARu se diváci soustředí mnohem víc na pilota, takže takového Jimmy Johnsona si dá dohromady se sponzorem Lowes, v F1 je obvyklejší spojení například Alonso-McLaren. Takže mám za to, že se jedná o rozdílný sport," dodává Brown.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.