McLaren uvažuje o tom, že v Rusku použije extrémnější nastavení

Stoffel Vandoorne s McLarenem v GP Singapuru
Stoffel Vandoorne s McLarenem v GP Singapuru, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 20. září 2018 6:30
Sdílej:

McLaren před Velkou cenou Rusku zvažuje nasazení extrémního nastavení svých vozů podobně jako v Monze. Na dlouhých rovinkách by chtěl pomocí nižšího odporu řešit svou slabinu a dosahovat vyšších maximálních rychlosti.

Současný monopost MCL33 generuje příliš vysoký odpor na rovinkách, týmu se stále totiž nepodařilo výrazněji zvýšit efektivitu své aerodynamiky. Převodové poměry musel nahlásit před sezónou, ty už měnit nesmí, může ale sáhnout na nastavení křídel a snížit přítlak. Už v Itálii si vyzkoušel agresivnější nastavení, která je připraven použít v Soči.

"Myslím, že použijeme některé nápady, které jsme testovali v Monze, kde jsme se v sobotu zlepšili díky snížení odporu. Snad bude Rusko první možností, kdy bychom tato nastavení mohli znovu zvážit," uvedl Fernando Alonso, jenž po sezóně v F1 končí.

Sportovní ředitel McLarenu Gil de Ferran to nevylučuje, i když se definitivně ještě nerozhodli: "Nebudu samozřejmě zacházet do detailů. Vždy se snažíme udělat maximum a dosáhnout pokroku. Snažíme se nasadit nějaké aerodynamické novinky v každém závodě, ale to není ta jediná věc - prozkoumáváme odlišné způsoby."

"Jak už Fernando řekl, v Monze jsme se rozhodli pro zcela nový směr a na daném typu trati fungoval. Možná podobný směr prozkoumáme znovu v Rusku," pokračuje padesátiletý de Ferran, jenž se může pochlubit dvěma tituly v americké sérii Champ Car z let 2000 a 2001. Kromě toho se mu v sezóně 2003 podařilo také zvítězit v slavném závodě Indianapolis 500.

V současné době se McLaren věnuje letošnímu i budoucímu monopostu zároveň. "Práce nekončí. Naplno děláme na příštím voze, ale v každém víkendu se snažíme si vést o něco lépe, bojovat o body a vylepšit naši pozici v šampionátu," dodává De Ferran. Alonsovi mezi jezdci patří osmá příčka, McLaren je mezi konstruktéry šestý.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.