McLaren uvažuje o tom, že v Rusku použije extrémnější nastavení

Stoffel Vandoorne s McLarenem v GP Singapuru
Stoffel Vandoorne s McLarenem v GP Singapuru, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 20. září 2018 06:30
Sdílej:

McLaren před Velkou cenou Rusku zvažuje nasazení extrémního nastavení svých vozů podobně jako v Monze. Na dlouhých rovinkách by chtěl pomocí nižšího odporu řešit svou slabinu a dosahovat vyšších maximálních rychlosti.

Současný monopost MCL33 generuje příliš vysoký odpor na rovinkách, týmu se stále totiž nepodařilo výrazněji zvýšit efektivitu své aerodynamiky. Převodové poměry musel nahlásit před sezónou, ty už měnit nesmí, může ale sáhnout na nastavení křídel a snížit přítlak. Už v Itálii si vyzkoušel agresivnější nastavení, která je připraven použít v Soči.

"Myslím, že použijeme některé nápady, které jsme testovali v Monze, kde jsme se v sobotu zlepšili díky snížení odporu. Snad bude Rusko první možností, kdy bychom tato nastavení mohli znovu zvážit," uvedl Fernando Alonso, jenž po sezóně v F1 končí.

Sportovní ředitel McLarenu Gil de Ferran to nevylučuje, i když se definitivně ještě nerozhodli: "Nebudu samozřejmě zacházet do detailů. Vždy se snažíme udělat maximum a dosáhnout pokroku. Snažíme se nasadit nějaké aerodynamické novinky v každém závodě, ale to není ta jediná věc - prozkoumáváme odlišné způsoby."

"Jak už Fernando řekl, v Monze jsme se rozhodli pro zcela nový směr a na daném typu trati fungoval. Možná podobný směr prozkoumáme znovu v Rusku," pokračuje padesátiletý de Ferran, jenž se může pochlubit dvěma tituly v americké sérii Champ Car z let 2000 a 2001. Kromě toho se mu v sezóně 2003 podařilo také zvítězit v slavném závodě Indianapolis 500.

V současné době se McLaren věnuje letošnímu i budoucímu monopostu zároveň. "Práce nekončí. Naplno děláme na příštím voze, ale v každém víkendu se snažíme si vést o něco lépe, bojovat o body a vylepšit naši pozici v šampionátu," dodává De Ferran. Alonsovi mezi jezdci patří osmá příčka, McLaren je mezi konstruktéry šestý.

Stalo se
Novinky
Lewis Hamilton v Rakousku.

Lewis Hamilton po závodě v Rakousku s Ferrari znovu zklamaný: Musím přijít na to, proč jsem byl tak pomalý

Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

„Zatracení idioti!“ řval Max Verstappen po bouračce ve Spielbergu. Na trati ale šokoval chováním

Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.

Grand Prix
Lando Norris v Rakousku.

GP Rakouska: McLaren na prvním a druhém místě. Verstappen nedojel

Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho. 

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

Max Verstappen a čas změny? Bernie Ecclestone promluvil o roku 2026, kde by měl závodit

Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.