McLaren před Velkou cenou Rusku zvažuje nasazení extrémního nastavení svých vozů podobně jako v Monze. Na dlouhých rovinkách by chtěl pomocí nižšího odporu řešit svou slabinu a dosahovat vyšších maximálních rychlosti.
Současný monopost MCL33 generuje příliš vysoký odpor na rovinkách, týmu se stále totiž nepodařilo výrazněji zvýšit efektivitu své aerodynamiky. Převodové poměry musel nahlásit před sezónou, ty už měnit nesmí, může ale sáhnout na nastavení křídel a snížit přítlak. Už v Itálii si vyzkoušel agresivnější nastavení, která je připraven použít v Soči.
"Myslím, že použijeme některé nápady, které jsme testovali v Monze, kde jsme se v sobotu zlepšili díky snížení odporu. Snad bude Rusko první možností, kdy bychom tato nastavení mohli znovu zvážit," uvedl Fernando Alonso, jenž po sezóně v F1 končí.
Sportovní ředitel McLarenu Gil de Ferran to nevylučuje, i když se definitivně ještě nerozhodli: "Nebudu samozřejmě zacházet do detailů. Vždy se snažíme udělat maximum a dosáhnout pokroku. Snažíme se nasadit nějaké aerodynamické novinky v každém závodě, ale to není ta jediná věc - prozkoumáváme odlišné způsoby."
"Jak už Fernando řekl, v Monze jsme se rozhodli pro zcela nový směr a na daném typu trati fungoval. Možná podobný směr prozkoumáme znovu v Rusku," pokračuje padesátiletý de Ferran, jenž se může pochlubit dvěma tituly v americké sérii Champ Car z let 2000 a 2001. Kromě toho se mu v sezóně 2003 podařilo také zvítězit v slavném závodě Indianapolis 500.
V současné době se McLaren věnuje letošnímu i budoucímu monopostu zároveň. "Práce nekončí. Naplno děláme na příštím voze, ale v každém víkendu se snažíme si vést o něco lépe, bojovat o body a vylepšit naši pozici v šampionátu," dodává De Ferran. Alonsovi mezi jezdci patří osmá příčka, McLaren je mezi konstruktéry šestý.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.