Jak uvádějí statistiky, počet příznivců Formule E stále roste. A to údajně nejen ze strany fanoušků a diváků, ale také automobilek a dalších výrobců. Bylo pouze otázkou času, kdy se začaly rojit "zaručené zprávy", že i F1 bude muset nastoupit cestu elektrizace.
Argumenty jsou poměrně jednoznačné - aby si F1 zachovala smysl své existence, bude se muset přizpůsobit novým trendům. Když k tomu přičteme ekologické nároky, nic by této variantě nemělo bránit. Zásadní ovšem je, že Formule E má s Automobilovou federací (FIA) až do roku 2039 výhradní smlouvu na prioritu šampionátu jednosedadlových vozů s elektrickým pohonem.
Obhájce elektrické verze navíc zchladil svým prohlášením prezident FIA Jean Todt, podle nějž je zcela zavádějící uvažovat o variantě, že by Dormule 1 byla plně elektrická. Jinými slovy, nebojí se, že by k podobnému řešení v budoucnu došlo.
"S promotéry Formule E jsme uzavřeli výhradní dohodu o elektricky poháněných monopostech na dobu určitou, ale byl by nesmysl tvrdit, že po této době bude F1 výhradně elektrická. To se nestane. Jednoduše to nemůžeme udělat. Hovoříme o dvou zcela odlišných kategoriích," uvedl pro server motorsport.com Jean Todt.
Podle něj jsou F1 Grand Prix Racing a Formule E atraktivní právě kvůli své odlišnosti. A pak tu jsou záležitosti, které takřka vylučují, aby někdy došlo k prolnutí zmíněných oblastí. Například elektrické monoposty nemají dostatečnou rychlost, a to by byl pro F1 citelný nedostatek.
"Formule E nemá dostatečný výkon. Proto v současné době pořádáme závody této kategorie na městských okruzích, protože by nemělo smysl je přivést na trati jako je například Monza. Jsou to zcela odlišné záležitosti. Je proto zavádějící je jakkoli srovnávat. Formule 1 je osvědčená kategorie, o Formuli E říkám, že je dítětem FIA, ale pořád je tu toho hodně k učení. Ale vede si velice dobře. Začali jsme před čtyřmi roky a museli jsme mít dvě auta, abychom závodili 45 minut. Na konci tohoto roku už si vystačíme s jedním vozem. Potvrzuje se, že závody mohou být i »laboratoří«, ne pouhou show. Ale časový rozdíl mezi oběma kategoriemi hrozí občas nudou," dodává Todt.
Není to jenom rychlost, ale také atmosféra a především tolik požadovaný hluk, který v F1 fanouškům stále více chybí. I proto lze dát Todtovi za pravdu, protože i přes úspěšné tažení elektrické varianty královna sportu ještě stále třímá svou korunu celkem pevně.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.