Nehoda Marcuse Ericssona na Monze, kdy u jeho Sauberu selhalo zařízení DRS a následovaly hrůzostrašné přemety, vedla závodního ředitele FIA Charlie Whitinga k rozhodnutí absolvovat v pátek setkání s technickými řediteli jednotlivých týmů.
Švéd dva dny před svými narozeninami (osmadvacetiny slavil v den závodu) při druhém tréninku prosvištěl cílovou rovinkou a poté šel před šikanou Variante del Rettifilo na brzdy. Místo zpomalení ale následovala ztráta kontroly nad vozem, protože se mu nedovřela klapka systému DRS. Byl to Carlos Sainz jr., který vyzval představitele F1, aby se postarali o eliminaci "nebezpečného systému" při další změně pravidel.
Mechanici Sauberu dali přes noc Ericssonův vůz dohromady a FIA ho uznala jako způsobilý dalšího provozu, ale Whiting by rád předešel opakování téhož problému, proto chce pátek po závodě věnovat schůzce s technickými šéfy jednotlivých týmů, na níž by se měl najít způsob, jak podobným situacím předcházet.
"Ve čtvrtek jsme se setkali s pracovní technickou skupinou a povedeme další diskusi. Po kvalifikaci jsme zkontrolovali systémy DRS na dalších vozech, abychom měli jistotu, že se nebude opakovat nic podobného jako u Sauberu. Všechno fungovalo, ale mohlo dojít ke snadné anomálii ve středu systému. Když pilot zabrzdí nebo ubere plyn pod určitou prahovou hodnotu, DRS reaguje pomaleji ve středové fázi," vysvětluje Whiting možné problémy.
Na Monze se do podobně svízelné situace dostal v tréninkových jízdách také Nico Hülkenberg, u jehož Renaultu rovněž zůstal systém DRS otevřený. Naštěstí pro německého pilota bez následků podobných těm, které stihly Ericssona. "Předpokládám, že podobné věci se v důsledku selhání nějaké části vozuz mohou stát. Kimimu se to například stalo ve Spa po jeho nehodě," dodává Whiting.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.