Nehoda Marcuse Ericssona na Monze, kdy u jeho Sauberu selhalo zařízení DRS a následovaly hrůzostrašné přemety, vedla závodního ředitele FIA Charlie Whitinga k rozhodnutí absolvovat v pátek setkání s technickými řediteli jednotlivých týmů.
Švéd dva dny před svými narozeninami (osmadvacetiny slavil v den závodu) při druhém tréninku prosvištěl cílovou rovinkou a poté šel před šikanou Variante del Rettifilo na brzdy. Místo zpomalení ale následovala ztráta kontroly nad vozem, protože se mu nedovřela klapka systému DRS. Byl to Carlos Sainz jr., který vyzval představitele F1, aby se postarali o eliminaci "nebezpečného systému" při další změně pravidel.
Mechanici Sauberu dali přes noc Ericssonův vůz dohromady a FIA ho uznala jako způsobilý dalšího provozu, ale Whiting by rád předešel opakování téhož problému, proto chce pátek po závodě věnovat schůzce s technickými šéfy jednotlivých týmů, na níž by se měl najít způsob, jak podobným situacím předcházet.
"Ve čtvrtek jsme se setkali s pracovní technickou skupinou a povedeme další diskusi. Po kvalifikaci jsme zkontrolovali systémy DRS na dalších vozech, abychom měli jistotu, že se nebude opakovat nic podobného jako u Sauberu. Všechno fungovalo, ale mohlo dojít ke snadné anomálii ve středu systému. Když pilot zabrzdí nebo ubere plyn pod určitou prahovou hodnotu, DRS reaguje pomaleji ve středové fázi," vysvětluje Whiting možné problémy.
Na Monze se do podobně svízelné situace dostal v tréninkových jízdách také Nico Hülkenberg, u jehož Renaultu rovněž zůstal systém DRS otevřený. Naštěstí pro německého pilota bez následků podobných těm, které stihly Ericssona. "Předpokládám, že podobné věci se v důsledku selhání nějaké části vozuz mohou stát. Kimimu se to například stalo ve Spa po jeho nehodě," dodává Whiting.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.