Je to vlastně jen pár hodin, kdy vešlo ve známost, že éra Stoffela Vandoornea u McLarenu končí. Bylo rovněž naznačeno, že by se jako ideální možnost jevil Belgičanův odchod do týmu Toro Rosso. Podívejme se na tuto možnost podrobněji.
Grand Prix Itálie a Monza byly vždy bodem sezóny, ve kterém se nejvíc řešilo ono populární "škatulata, hejbejte se". Že letos o přestupy nebude nouze už naznačují zprávy z dřívějška. Nyní se pozornost obrací na Stoffela Vandoornea, jehož dny u McLarenu jsou definitivně sečteny.
Šestadvacetiletý rodák z belgického Courtrai se tak stává volným pilotem, ale upřímně řečeno, jeho možnosti na další uplatnění ve světě F1 jsou značně omezené. Otázkou je, zda se Vandoorne nachází na desetijmenném seznamu dr. Helmuta Marka, o němž odborný poradce Red Bullu hovořil rovněž před několika hodinami. Pro Stoffela hovoří jednoznačně fakt, že není nijak spojován s Mercedesem, což je jedna z Markových podmínek.
Jak už jsme informovali, probírá se i možnost návratu ruského bohatýra Daniila Kvjata, který hájil barvy Toro Rosso už dvakrát (podrobnější informace najdete zde). Svou roli ale hraje i fakt, že smůlou sužovaný Hartley s největší pravděpodobností své místo neudrží. A tady se podle šéfa McLarenu otevírá šance právě pro Vandoornea, jenž je podle Browna pro Toro Rosso přirozenou volbou.
"Rozhodně si myslím, že to je typický pilot pro F1 a kdybych byl v týmu Toro Rosso a měl dvě volná místa, nebo pravděpodobně dvě volná místa, Stoffel by byl jednoznačná volba. Je to vynikající pilot. Pravda, my hledíme do budoucna a Lando Norris je budoucí hvězda. Myslím si, že změna prostředí umožní Vandoorneovi s lepším vozem excelovat," vyjádřil se Zak Brown k případnému přestupu doposud svého pilota ke konkurenci.
Je také pravdou, že po prvním závodě v roce 2016, kdy v Bahrajnu nahradil indisponovaného Alonsa po jeho nehodě v Austrálii (a hned při debutu získal bod za 10. místo), se nedokázal výrazněji prosadit, což bylo způsobeno i nedobrou formou týmu při jeho laborování s agregáty Honda. Vandoorne tak byl prozatím nejlépe sedmý v Malajsii a Singapuru, v obou případech v loňském roce.
"Myslím, že dva roky jsme opravdu měli hodně špatné závodní auto. Pilot jako Fernando Alonso se tomu přizpůsobí lépe, protože má dost zkušeností. Stoffel se mu ale hodně přiblížil, určitě víc, než tvrdí někteří soupeři. Když se podívám na jeho debut, byl impozantní. V sezóně 2017 ale na závodních tratích ztrácel pozice a nejsem si jistý, jestli by se zase dostal do tempa. Když máte navíc kolegu jako je Fernando, který čerpá z bohatých zkušeností a je uznáván jako jeden z nejlepších, ne-li vůbec nejlepší pilot, je nesmírně těžké se vyrovnat se situací podobně jako on," pokračuje Brown.
Pokud se podíváme na startovní pole, jak už bylo řečeno, Vandoorne moc šancí se uchytit jinde nemá. V tomto směru byl Brown dotazován, zda bude lobbovat u ostatních týmů ve snaze najít pro Belgičana působiště. "Ano, už jsem měl pár telefonátů a udělám maximum pro to, abych Stoffelovi pomohl. Byl součástí naší rodiny a byl opravdu skvělý!"
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.