Určitě ještě máte v živé paměti děsivý let oranžového McLarenu ve vlásence La Source v belgickém Spa-Francorchamps. Je zřejmé, že tým musí řešit problém, jak v krátké době dát dohromady Alonsovi auto pro GP Itálie. Ale není to jediná obtíž...
S ohledem na rozsah škod po nárazu Nica Hülkenberga do Španělova vozu je zřejmé, že tým bude muset ve Fernandově případě sáhnout po náhradním šasi. Potíž je ale v tom, že McLaren nebude mít k dispozici náhradní díly pro nejnovější komponenty, které měl Alonso v Belgii k dispozici. Otázkou také je, v jakém stavu se nachází pohonná jednotka a zda tedy vůbec vůz se startovním číslem 14 v pátek uvidíme na trati.
"Myslím, že budu mít podvozek, který jsme použili při zimních testech nebo v prvních závodech. Jde tedy o záležitost, se kterou už jsme závodili. Co se týče motoru by všechno mělo být v pořádku, ale pravý stav věcí zjistíme až v prvním tréninku. Chtěli bychom mít jistotu, že žádné potíže nebudou. Dva dny po závodě se vyskytly nějaké obavy, ale provedla se kontrola a zdá se, že všechno by mělo fungovat správně," popsal situaci ve čtvrtek novinářům Alonso.
Zůstává tedy problém speciálních náhradních dílů, kterých se týmu nedostává. Podle Alonsa byly použity na poškozeném voze a ostatní díly jsou odlišné specifikace. "Je to určitý problém, protože vůz byl extrémně zdemolovaný, zvláště ten můj. A měli jsme jen čtyři dny na to, abychom připravili kompletně nové auto pro Monzu. Taková je skutečnost," vysvětluje dále Španěl.
Zklamání v týmu po časném odstoupení bylo skutečně obrovské, protože tým se rozhodl neměnit u Alonsova motoru některé části a ušetřil ho tak penalizace - kterou naopak vyfasoval Vandoorne. "Kvůli penalizování Hülkenberga, Bottase a Sainze jsme neměnili ve Spa motor a mohli tak startovat ze 14. pozice. A potom pro nás závod skončí v první zatáčce. Máme tak dvojí postižení - jedno ve Spa kvůli někomu jinému a další kvůli výměnám komponentů," pokračuje Alonso.
Španěl navíc odjel z Belgie v neděli večer s ovázaným pravým zápěstím a podotkl, že až několik následujících hodin ukáže, jestli nebude mít nějaký zdravotní problém - po třech dnech tvrdí, že nejde o nic závažného.
"Ano, jsem v pořádku, v neděli to bylo bolestivé a pořád v tom místě cítím určitou horkost, protože jsem měl ruce na volantu, když jsem narazil do Leclerca. V neděli i v pondělí se to zdálo být dobré, ale když jsem se probudil v úterý, měl jsem dojem určité bolesti. Ale každý den je to lepší a lepší, včera už jsem necítil nic, takže zítra by to mělo být snad úplně v pořádku," doufá Alonso.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.