Určitě ještě máte v živé paměti děsivý let oranžového McLarenu ve vlásence La Source v belgickém Spa-Francorchamps. Je zřejmé, že tým musí řešit problém, jak v krátké době dát dohromady Alonsovi auto pro GP Itálie. Ale není to jediná obtíž...
S ohledem na rozsah škod po nárazu Nica Hülkenberga do Španělova vozu je zřejmé, že tým bude muset ve Fernandově případě sáhnout po náhradním šasi. Potíž je ale v tom, že McLaren nebude mít k dispozici náhradní díly pro nejnovější komponenty, které měl Alonso v Belgii k dispozici. Otázkou také je, v jakém stavu se nachází pohonná jednotka a zda tedy vůbec vůz se startovním číslem 14 v pátek uvidíme na trati.
"Myslím, že budu mít podvozek, který jsme použili při zimních testech nebo v prvních závodech. Jde tedy o záležitost, se kterou už jsme závodili. Co se týče motoru by všechno mělo být v pořádku, ale pravý stav věcí zjistíme až v prvním tréninku. Chtěli bychom mít jistotu, že žádné potíže nebudou. Dva dny po závodě se vyskytly nějaké obavy, ale provedla se kontrola a zdá se, že všechno by mělo fungovat správně," popsal situaci ve čtvrtek novinářům Alonso.
Zůstává tedy problém speciálních náhradních dílů, kterých se týmu nedostává. Podle Alonsa byly použity na poškozeném voze a ostatní díly jsou odlišné specifikace. "Je to určitý problém, protože vůz byl extrémně zdemolovaný, zvláště ten můj. A měli jsme jen čtyři dny na to, abychom připravili kompletně nové auto pro Monzu. Taková je skutečnost," vysvětluje dále Španěl.
Zklamání v týmu po časném odstoupení bylo skutečně obrovské, protože tým se rozhodl neměnit u Alonsova motoru některé části a ušetřil ho tak penalizace - kterou naopak vyfasoval Vandoorne. "Kvůli penalizování Hülkenberga, Bottase a Sainze jsme neměnili ve Spa motor a mohli tak startovat ze 14. pozice. A potom pro nás závod skončí v první zatáčce. Máme tak dvojí postižení - jedno ve Spa kvůli někomu jinému a další kvůli výměnám komponentů," pokračuje Alonso.
Španěl navíc odjel z Belgie v neděli večer s ovázaným pravým zápěstím a podotkl, že až několik následujících hodin ukáže, jestli nebude mít nějaký zdravotní problém - po třech dnech tvrdí, že nejde o nic závažného.
"Ano, jsem v pořádku, v neděli to bylo bolestivé a pořád v tom místě cítím určitou horkost, protože jsem měl ruce na volantu, když jsem narazil do Leclerca. V neděli i v pondělí se to zdálo být dobré, ale když jsem se probudil v úterý, měl jsem dojem určité bolesti. Ale každý den je to lepší a lepší, včera už jsem necítil nic, takže zítra by to mělo být snad úplně v pořádku," doufá Alonso.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.