Určitě ještě máte v živé paměti děsivý let oranžového McLarenu ve vlásence La Source v belgickém Spa-Francorchamps. Je zřejmé, že tým musí řešit problém, jak v krátké době dát dohromady Alonsovi auto pro GP Itálie. Ale není to jediná obtíž...
S ohledem na rozsah škod po nárazu Nica Hülkenberga do Španělova vozu je zřejmé, že tým bude muset ve Fernandově případě sáhnout po náhradním šasi. Potíž je ale v tom, že McLaren nebude mít k dispozici náhradní díly pro nejnovější komponenty, které měl Alonso v Belgii k dispozici. Otázkou také je, v jakém stavu se nachází pohonná jednotka a zda tedy vůbec vůz se startovním číslem 14 v pátek uvidíme na trati.
"Myslím, že budu mít podvozek, který jsme použili při zimních testech nebo v prvních závodech. Jde tedy o záležitost, se kterou už jsme závodili. Co se týče motoru by všechno mělo být v pořádku, ale pravý stav věcí zjistíme až v prvním tréninku. Chtěli bychom mít jistotu, že žádné potíže nebudou. Dva dny po závodě se vyskytly nějaké obavy, ale provedla se kontrola a zdá se, že všechno by mělo fungovat správně," popsal situaci ve čtvrtek novinářům Alonso.
Zůstává tedy problém speciálních náhradních dílů, kterých se týmu nedostává. Podle Alonsa byly použity na poškozeném voze a ostatní díly jsou odlišné specifikace. "Je to určitý problém, protože vůz byl extrémně zdemolovaný, zvláště ten můj. A měli jsme jen čtyři dny na to, abychom připravili kompletně nové auto pro Monzu. Taková je skutečnost," vysvětluje dále Španěl.
Zklamání v týmu po časném odstoupení bylo skutečně obrovské, protože tým se rozhodl neměnit u Alonsova motoru některé části a ušetřil ho tak penalizace - kterou naopak vyfasoval Vandoorne. "Kvůli penalizování Hülkenberga, Bottase a Sainze jsme neměnili ve Spa motor a mohli tak startovat ze 14. pozice. A potom pro nás závod skončí v první zatáčce. Máme tak dvojí postižení - jedno ve Spa kvůli někomu jinému a další kvůli výměnám komponentů," pokračuje Alonso.
Španěl navíc odjel z Belgie v neděli večer s ovázaným pravým zápěstím a podotkl, že až několik následujících hodin ukáže, jestli nebude mít nějaký zdravotní problém - po třech dnech tvrdí, že nejde o nic závažného.
"Ano, jsem v pořádku, v neděli to bylo bolestivé a pořád v tom místě cítím určitou horkost, protože jsem měl ruce na volantu, když jsem narazil do Leclerca. V neděli i v pondělí se to zdálo být dobré, ale když jsem se probudil v úterý, měl jsem dojem určité bolesti. Ale každý den je to lepší a lepší, včera už jsem necítil nic, takže zítra by to mělo být snad úplně v pořádku," doufá Alonso.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.