Určitě ještě máte v živé paměti děsivý let oranžového McLarenu ve vlásence La Source v belgickém Spa-Francorchamps. Je zřejmé, že tým musí řešit problém, jak v krátké době dát dohromady Alonsovi auto pro GP Itálie. Ale není to jediná obtíž...
S ohledem na rozsah škod po nárazu Nica Hülkenberga do Španělova vozu je zřejmé, že tým bude muset ve Fernandově případě sáhnout po náhradním šasi. Potíž je ale v tom, že McLaren nebude mít k dispozici náhradní díly pro nejnovější komponenty, které měl Alonso v Belgii k dispozici. Otázkou také je, v jakém stavu se nachází pohonná jednotka a zda tedy vůbec vůz se startovním číslem 14 v pátek uvidíme na trati.
"Myslím, že budu mít podvozek, který jsme použili při zimních testech nebo v prvních závodech. Jde tedy o záležitost, se kterou už jsme závodili. Co se týče motoru by všechno mělo být v pořádku, ale pravý stav věcí zjistíme až v prvním tréninku. Chtěli bychom mít jistotu, že žádné potíže nebudou. Dva dny po závodě se vyskytly nějaké obavy, ale provedla se kontrola a zdá se, že všechno by mělo fungovat správně," popsal situaci ve čtvrtek novinářům Alonso.
Zůstává tedy problém speciálních náhradních dílů, kterých se týmu nedostává. Podle Alonsa byly použity na poškozeném voze a ostatní díly jsou odlišné specifikace. "Je to určitý problém, protože vůz byl extrémně zdemolovaný, zvláště ten můj. A měli jsme jen čtyři dny na to, abychom připravili kompletně nové auto pro Monzu. Taková je skutečnost," vysvětluje dále Španěl.
Zklamání v týmu po časném odstoupení bylo skutečně obrovské, protože tým se rozhodl neměnit u Alonsova motoru některé části a ušetřil ho tak penalizace - kterou naopak vyfasoval Vandoorne. "Kvůli penalizování Hülkenberga, Bottase a Sainze jsme neměnili ve Spa motor a mohli tak startovat ze 14. pozice. A potom pro nás závod skončí v první zatáčce. Máme tak dvojí postižení - jedno ve Spa kvůli někomu jinému a další kvůli výměnám komponentů," pokračuje Alonso.
Španěl navíc odjel z Belgie v neděli večer s ovázaným pravým zápěstím a podotkl, že až několik následujících hodin ukáže, jestli nebude mít nějaký zdravotní problém - po třech dnech tvrdí, že nejde o nic závažného.
"Ano, jsem v pořádku, v neděli to bylo bolestivé a pořád v tom místě cítím určitou horkost, protože jsem měl ruce na volantu, když jsem narazil do Leclerca. V neděli i v pondělí se to zdálo být dobré, ale když jsem se probudil v úterý, měl jsem dojem určité bolesti. Ale každý den je to lepší a lepší, včera už jsem necítil nic, takže zítra by to mělo být snad úplně v pořádku," doufá Alonso.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.