Určitě ještě máte v živé paměti děsivý let oranžového McLarenu ve vlásence La Source v belgickém Spa-Francorchamps. Je zřejmé, že tým musí řešit problém, jak v krátké době dát dohromady Alonsovi auto pro GP Itálie. Ale není to jediná obtíž...
S ohledem na rozsah škod po nárazu Nica Hülkenberga do Španělova vozu je zřejmé, že tým bude muset ve Fernandově případě sáhnout po náhradním šasi. Potíž je ale v tom, že McLaren nebude mít k dispozici náhradní díly pro nejnovější komponenty, které měl Alonso v Belgii k dispozici. Otázkou také je, v jakém stavu se nachází pohonná jednotka a zda tedy vůbec vůz se startovním číslem 14 v pátek uvidíme na trati.
"Myslím, že budu mít podvozek, který jsme použili při zimních testech nebo v prvních závodech. Jde tedy o záležitost, se kterou už jsme závodili. Co se týče motoru by všechno mělo být v pořádku, ale pravý stav věcí zjistíme až v prvním tréninku. Chtěli bychom mít jistotu, že žádné potíže nebudou. Dva dny po závodě se vyskytly nějaké obavy, ale provedla se kontrola a zdá se, že všechno by mělo fungovat správně," popsal situaci ve čtvrtek novinářům Alonso.
Zůstává tedy problém speciálních náhradních dílů, kterých se týmu nedostává. Podle Alonsa byly použity na poškozeném voze a ostatní díly jsou odlišné specifikace. "Je to určitý problém, protože vůz byl extrémně zdemolovaný, zvláště ten můj. A měli jsme jen čtyři dny na to, abychom připravili kompletně nové auto pro Monzu. Taková je skutečnost," vysvětluje dále Španěl.
Zklamání v týmu po časném odstoupení bylo skutečně obrovské, protože tým se rozhodl neměnit u Alonsova motoru některé části a ušetřil ho tak penalizace - kterou naopak vyfasoval Vandoorne. "Kvůli penalizování Hülkenberga, Bottase a Sainze jsme neměnili ve Spa motor a mohli tak startovat ze 14. pozice. A potom pro nás závod skončí v první zatáčce. Máme tak dvojí postižení - jedno ve Spa kvůli někomu jinému a další kvůli výměnám komponentů," pokračuje Alonso.
Španěl navíc odjel z Belgie v neděli večer s ovázaným pravým zápěstím a podotkl, že až několik následujících hodin ukáže, jestli nebude mít nějaký zdravotní problém - po třech dnech tvrdí, že nejde o nic závažného.
"Ano, jsem v pořádku, v neděli to bylo bolestivé a pořád v tom místě cítím určitou horkost, protože jsem měl ruce na volantu, když jsem narazil do Leclerca. V neděli i v pondělí se to zdálo být dobré, ale když jsem se probudil v úterý, měl jsem dojem určité bolesti. Ale každý den je to lepší a lepší, včera už jsem necítil nic, takže zítra by to mělo být snad úplně v pořádku," doufá Alonso.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.