Atraktivní show v ulicích měst jsou vítanou propagací Formule 1, tahákem pro diváky, v jejichž zemích se třeba žádná Grand Prix nekoná (což nebyl případ Itálie) a také se tu může stát něco, co předvedl nechtěný "hrdina" Sebastian Vettel.
Není to zase tak dávno, co jsme viděli rychlé vozy i v Praze, ostatně vzpomenete si ještě na dřívější exkurze rychlých kol do socialistického, posléze porevolučního domácího kraje? Docela by mě zajímalo, kolik lidí se na počátku roku 1982 zaskočilo podívat do pražského Národního technického muzea, kde byl k vidění monopost McLaren MP4/1 doprovázený dvojicí pilotů Keke Rosberg a Bruno Giacomelli.
Píše se však rok 2018 a jak jsme informovali, Sebastian Vettel si při show v ulicích Milána uřízl menší ostudu, když se ocitl v plastové bariéře a poškodil si přední křídlo. Německý pilot ovšem záhy podal vysvětlení, co bylo jednou z možných příčin jeho incidentu. Ačkoliv vůz nesl jeho startovní číslo 5, ve skutečnosti šlo o Räikkönenovo auto, tím pádem měl Vettel k dispozici i Finův volant, který má jinak řešenou spojku.
"Omlouvám se. Kimiho volant má ovládání spojky na druhé straně. Nějak jsem si to neuvědomil a v dané chvíli jsem byl příliš rychlý. Po nárazu jsem se ptal, jestli by šlo křídlo opravit a zajet pro fanoušky další dvě kola. Je zřejmé, že šlo o mojí chybu, ale je to v pořádku," sypal si symbolický popel na hlavu Vettel.
Ovládání spojky na protilehlých stranách není nic výjimečného, závisí na preferencích toho kterého pilota, jak je pro něj řešení pohodlné. Podobná situace jako u Vettela a Räikkönena není v současném startovním poli nijak výjimečná. Vettel v minulém roce přešel na jiné řešení, dvojitý spojkový ovladač, ale pak se vrátil k jednoduchému provedení, které stejně jako Räikkönen používal celý rok, stejně jako jej duo Ferrari má k dispozici i letos.
Podle některých je havárie dopadem vzrůstajícího tlaku na Vettela před italskou Grand Prix, nicméně média a velká část příznivců čtyřnásobného šampiona vnímá jako velkého favorita, k čemuž přispělo i jeho celkem jednoznačné vítězství v Grand Prix Belgie.
"Pro náš tým to bude hodně zvláštní víkend, cítím se před ním dobře. Na Monze planou vždy obrovské emoce a s Ferrari tu můžeme zajet opravdu vynikající závod. Pro náš tým je tento závod vlastně něco jako samostatný šampionát. Vím, jaké nadšení u fanoušků vyvolává a doufám, že se s nimi budu moci o něj podělit," dodává před GP Itálie Vettel.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.