Šéf Red Bullu Christian Horner doufá, že se McLaren brzy vyhrabe ze svých potíží, protože Formule 1 potřebuje, aby tato tradiční britská stáj vzhledem ke své historii podávala patřičné výkony a dostala se ze svých zmatků.
McLaren je po Ferrari druhým nejúspěšnějším týmem v historii Formule 1, pokud jde o vítězství v závodech a šampionátech. Na pódium se však nedostal od prvního velké ceny v roce 2014 a na vítězství nedosáhl dokonce už od roku 2012. I poslední titul ze sezóny 2008 už je hodně vousatý.
Příští rok jej opouští hvězda Fernando Alonso, jehož nahradí Carlos Sainz patřící Red Bullu. A jeho šéf Horner mu přeje úspěchy: "McLaren je skvělý tým. Má bohatou historii. Myslím, že je druhý nejčastěji vítězící tým F1, takže F1 potřebuje, aby podával výkony na vysoké úrovni."
"Očividně teď čelí svým výzvám a vypadá to, jako by byli trochu ve zmatku, ale snad to v patřičném čase vyřeší," pokračuje Horner, jehož Red Bull příští rok přejde z Renaultu na motory Honda. I on zažil nepříjemné překvapení, když mu před letní přestávkou zavolal Daniel Ricciardo s tím, že u nich končí.
"Máme plán, další talentovaní lidé jsou na cestě"McLaren prochází restrukturalizací, po odchodu Tima Gosse a Erica Boulliera najal na pozici sportovního ředitele Gila de Ferrana a Andrea Stella se stal ředitelem výkonnosti. Navíc z Toro Rosso přetáhl technického ředitele Jamese Keye. A další posily jsou na cestě.
"Ještě jsme neskončili, pokud jde o přivádění talentu a naši finální strukturu. Máme dobrý cit pro to, co uděláme, ale nechceme to zveřejňovat. Chceme se držet při zemi a odvádět svou práci," komentuje výkonný ředitel McLarenu Zak Brown.
"Klíčem je týmové úsilí. Je tady napříč organizací spousta talentovaných kluků, které zřejmě neznáte. Provádíme reorganizaci, stmelujeme tým a zjednodušujeme jej. Je otevřenější a více komunikujeme. Nemůžeme zveřejňovat veškeré detaily o tom, co uvnitř děláme, abychom se dostali tam, kam chceme, ale máme plán. A jak postupujeme kupředu, tak to bude všem jasnější," dodává De Ferran.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.