Šéf Red Bullu Christian Horner doufá, že se McLaren brzy vyhrabe ze svých potíží, protože Formule 1 potřebuje, aby tato tradiční britská stáj vzhledem ke své historii podávala patřičné výkony a dostala se ze svých zmatků.
McLaren je po Ferrari druhým nejúspěšnějším týmem v historii Formule 1, pokud jde o vítězství v závodech a šampionátech. Na pódium se však nedostal od prvního velké ceny v roce 2014 a na vítězství nedosáhl dokonce už od roku 2012. I poslední titul ze sezóny 2008 už je hodně vousatý.
Příští rok jej opouští hvězda Fernando Alonso, jehož nahradí Carlos Sainz patřící Red Bullu. A jeho šéf Horner mu přeje úspěchy: "McLaren je skvělý tým. Má bohatou historii. Myslím, že je druhý nejčastěji vítězící tým F1, takže F1 potřebuje, aby podával výkony na vysoké úrovni."
"Očividně teď čelí svým výzvám a vypadá to, jako by byli trochu ve zmatku, ale snad to v patřičném čase vyřeší," pokračuje Horner, jehož Red Bull příští rok přejde z Renaultu na motory Honda. I on zažil nepříjemné překvapení, když mu před letní přestávkou zavolal Daniel Ricciardo s tím, že u nich končí.
"Máme plán, další talentovaní lidé jsou na cestě"McLaren prochází restrukturalizací, po odchodu Tima Gosse a Erica Boulliera najal na pozici sportovního ředitele Gila de Ferrana a Andrea Stella se stal ředitelem výkonnosti. Navíc z Toro Rosso přetáhl technického ředitele Jamese Keye. A další posily jsou na cestě.
"Ještě jsme neskončili, pokud jde o přivádění talentu a naši finální strukturu. Máme dobrý cit pro to, co uděláme, ale nechceme to zveřejňovat. Chceme se držet při zemi a odvádět svou práci," komentuje výkonný ředitel McLarenu Zak Brown.
"Klíčem je týmové úsilí. Je tady napříč organizací spousta talentovaných kluků, které zřejmě neznáte. Provádíme reorganizaci, stmelujeme tým a zjednodušujeme jej. Je otevřenější a více komunikujeme. Nemůžeme zveřejňovat veškeré detaily o tom, co uvnitř děláme, abychom se dostali tam, kam chceme, ale máme plán. A jak postupujeme kupředu, tak to bude všem jasnější," dodává De Ferran.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.