Šéf Red Bullu Christian Horner doufá, že se McLaren brzy vyhrabe ze svých potíží, protože Formule 1 potřebuje, aby tato tradiční britská stáj vzhledem ke své historii podávala patřičné výkony a dostala se ze svých zmatků.
McLaren je po Ferrari druhým nejúspěšnějším týmem v historii Formule 1, pokud jde o vítězství v závodech a šampionátech. Na pódium se však nedostal od prvního velké ceny v roce 2014 a na vítězství nedosáhl dokonce už od roku 2012. I poslední titul ze sezóny 2008 už je hodně vousatý.
Příští rok jej opouští hvězda Fernando Alonso, jehož nahradí Carlos Sainz patřící Red Bullu. A jeho šéf Horner mu přeje úspěchy: "McLaren je skvělý tým. Má bohatou historii. Myslím, že je druhý nejčastěji vítězící tým F1, takže F1 potřebuje, aby podával výkony na vysoké úrovni."
"Očividně teď čelí svým výzvám a vypadá to, jako by byli trochu ve zmatku, ale snad to v patřičném čase vyřeší," pokračuje Horner, jehož Red Bull příští rok přejde z Renaultu na motory Honda. I on zažil nepříjemné překvapení, když mu před letní přestávkou zavolal Daniel Ricciardo s tím, že u nich končí.
"Máme plán, další talentovaní lidé jsou na cestě"McLaren prochází restrukturalizací, po odchodu Tima Gosse a Erica Boulliera najal na pozici sportovního ředitele Gila de Ferrana a Andrea Stella se stal ředitelem výkonnosti. Navíc z Toro Rosso přetáhl technického ředitele Jamese Keye. A další posily jsou na cestě.
"Ještě jsme neskončili, pokud jde o přivádění talentu a naši finální strukturu. Máme dobrý cit pro to, co uděláme, ale nechceme to zveřejňovat. Chceme se držet při zemi a odvádět svou práci," komentuje výkonný ředitel McLarenu Zak Brown.
"Klíčem je týmové úsilí. Je tady napříč organizací spousta talentovaných kluků, které zřejmě neznáte. Provádíme reorganizaci, stmelujeme tým a zjednodušujeme jej. Je otevřenější a více komunikujeme. Nemůžeme zveřejňovat veškeré detaily o tom, co uvnitř děláme, abychom se dostali tam, kam chceme, ale máme plán. A jak postupujeme kupředu, tak to bude všem jasnější," dodává De Ferran.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.