David Coulthard komentuje potíže McLarenu, za který kdysi závodil. Po velkých změnách ve vedení věří, že se ze svých potíží dostane a bude znovu konkurenceschopný. Všímá si také trápení Williamsu, u něhož začíná postrádat vášeň pro závodění.
"Je tou matoucí, že procházejí tak obtížným obdobím, ale to je vždy dáno lidmi: lidmi, kteří mají moc navrhovat a stavět auto, buď nemají k dispozici zdroje, nebo ty zdroje zneužívají - a proto jsou zodpovědní," domnívá se Coulthard.
"Ron Dennis mi říkával: 'Já auto nenavrhuji, já ho nestavím ani neřídím, tyto věci tedy nejsou mou zodpovědností,' což je férové tvrzení. Jeho zodpovědností byla vize společnosti, získávání sponzorů pro tým, poskytování potřebných zdrojů inženýrům, aby mohli přijít s dobrým autem," pokračuje bývalý skotský jezdec, jenž v F1 vyhrál 13 velkých cen.
Po odchodu Erica Boulliera McLaren jmenoval nového sportovního ředitele - Gila de Ferrana. Ten má společně se současným výkonným ředitelem Zakem Brownem tým znovu dostat k vítězstvím.
"Myslím, že Zak a Gil, což je někdo se skvělou závodní myslí, to otočí. Ale bude to trvat," poznamenává Coulthard, jenž ve Wokingu působil v letech 1996 - 2004.
Williams špatné výsledky přestávají boletJeště více než McLaren se trápí další tradiční britská stáj: "Williams mi dělá trochu obavy. Zkrátka nevidím tu bolest ze selhání, kterou jsem pozoroval v minulosti," všímá si u týmu zakladatele Franka Williamse, nyní vedeného dcerou Claire.
"Lidi můžete oklamat pokud jde o to, jak se cítíte, vášeň však hrát nedokážete. Moc rád bych u Williamsu znovu viděl tu vášeň. Padok má k Williamsu a k tomu, co dokázal, velkou náklonnost. Ale věci jdou samozřejmě dál a časem z toho bude ubývat. Doufám, že to dokážou změnit," dodává Coulthard, jenž s Williamsem v F1 debutoval v sezóně 1994 po smrti Ayrtona Senny.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.