Lando Norris má za sebou dva dny testů s McLarenem na Hungaroringu. Na co se během nich soustředil a jak hodnotí letošní monopost MCL33?
V úterý to měl kvůli dešťové přeháňce "trochu náročné, protože jsem s vozem F1 jezdil za mokra vůbec poprvé, a jde o docela jinou zkušenost než ve Formuli 2. Tyto auta potřebují trochu času, abyste si na ně zvykli," říká Norris.
Jaký byl středeční program McLarenu, který se snaží dostat na špici středu pole? "Testovali jsme hodně různých dílů a sbírali aerodynamická data. Snažili jsme se získat co nejvíce informací, aby mohli jízdy řádně analyzovat. Nešlo moc o testování výkonnosti, kdy bych mohl zajíždět tak rychlá kola, jak bych si přál, ale to už bylo přirozenou součástí našeho plánu pro tento týden."
"Letošní auto je rozhodně mnohem lepší než to loňské, zejména díky tomu, že má vyšší výkon. Ale těžko říci. Ve srovnání s minulým rokem mnohem více testuji, spíše než abych se snažil dobře vypadat díky rychlým kolům," pokračuje talent McLarenu, o kterého má zájem Toro Rosso.
"Tou první důležitou věcí je vyrazit a rychle se dostat na solidní základ. Hned se vlézt jen pár metrů do brzdných bodů a vysokorychlostní zatáček. Za druhé: tým chce konzistenci a zpětnou vazbu, aby mohli přesně vědět, jestli je něco lepší nebo horší, a zda si to v budoucnu ponechat," vysvětluje Norris úskalí testování.
Jeho šéf Gil de Ferran ke středečním jízdám na Hungaroringu dodává: "Celkově to byl další dobrý den a my jsme nasbírali informace, které jsou důležité pro tento i pro příští rok. Žel jsme měli odpoledne několik drobných potíží, které limitovaly naší ujetou vzdálenost, neměly ale velký vliv na náš plán jízd. Lando odvedl skvělou práci, neudělal během posledních dvou dnů žádnou chybu. Teď nás čeká letní přestávka a já všem přeji, aby si během dvou dnů volna užili zábavu a odpočali si."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.