Lando Norris má za sebou dva dny testů s McLarenem na Hungaroringu. Na co se během nich soustředil a jak hodnotí letošní monopost MCL33?
V úterý to měl kvůli dešťové přeháňce "trochu náročné, protože jsem s vozem F1 jezdil za mokra vůbec poprvé, a jde o docela jinou zkušenost než ve Formuli 2. Tyto auta potřebují trochu času, abyste si na ně zvykli," říká Norris.
Jaký byl středeční program McLarenu, který se snaží dostat na špici středu pole? "Testovali jsme hodně různých dílů a sbírali aerodynamická data. Snažili jsme se získat co nejvíce informací, aby mohli jízdy řádně analyzovat. Nešlo moc o testování výkonnosti, kdy bych mohl zajíždět tak rychlá kola, jak bych si přál, ale to už bylo přirozenou součástí našeho plánu pro tento týden."
"Letošní auto je rozhodně mnohem lepší než to loňské, zejména díky tomu, že má vyšší výkon. Ale těžko říci. Ve srovnání s minulým rokem mnohem více testuji, spíše než abych se snažil dobře vypadat díky rychlým kolům," pokračuje talent McLarenu, o kterého má zájem Toro Rosso.
"Tou první důležitou věcí je vyrazit a rychle se dostat na solidní základ. Hned se vlézt jen pár metrů do brzdných bodů a vysokorychlostní zatáček. Za druhé: tým chce konzistenci a zpětnou vazbu, aby mohli přesně vědět, jestli je něco lepší nebo horší, a zda si to v budoucnu ponechat," vysvětluje Norris úskalí testování.
Jeho šéf Gil de Ferran ke středečním jízdám na Hungaroringu dodává: "Celkově to byl další dobrý den a my jsme nasbírali informace, které jsou důležité pro tento i pro příští rok. Žel jsme měli odpoledne několik drobných potíží, které limitovaly naší ujetou vzdálenost, neměly ale velký vliv na náš plán jízd. Lando odvedl skvělou práci, neudělal během posledních dvou dnů žádnou chybu. Teď nás čeká letní přestávka a já všem přeji, aby si během dvou dnů volna užili zábavu a odpočali si."
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.