Závodní ředitel FIA Charlie Whiting potvrzuje, že je hybridní systém pohonné jednotky Ferrari zcela legální, ač se soupeřům nezdají vysoké zisky, které italský tým v posledních závodech dosáhl.
FIA již v Monaku podrobně zkoumala pohonné ústrojí Ferrari i pomocí speciálních měřicích přístrojů, na nic podezřelého ale nepřišla. Soupeřům se ale nezdají poslední výkony tovární stáje z Maranella, Haasu ani Sauberu.
"Něco se tam děje, to není normální. Posledních pár víkendů, myslím, že od Francie, mají všechny vozy poháněné Ferrari najednou vysoký výkon. Pro nás to je těžké bojovat proti Haasu, protože v zatáčkách jsme na tom zhruba stejně nebo lépe, ale na rovinkách hodně ztrácíme," všímá si například Nico Hülkenberg z Renaultu.
Whiting se na Hockenheimu sešel se zástupci Mercedesu, kteří měli pochybnosti ohledně řešení Ferrari. "Jsme naprosto spokojeni s tím, co se na tomto poli děje, jak jsme prohlásili v Monaku. Některé týmy se ptají na další otázky a my jsme u nich byli jen pro to, abychom jim pomohli najít určitý klid, chcete-li," popisuje zástupce FIA.
Na dotaz, zda Stříbrné šípy zpochybnili konkurenční řešení nebo se dotazovali na omezení pro svůj vlastní vývoj, Whiting odpověděl: "Opět - tyto rozhovory jsou soukromé. Nemyslím si, že bych vám to měl říkat. Jestli chcete, promluvte si s Mercedesem, řeknou vám to. Ale co se děje za zavřenými dveřmi, by podle mě mělo za zavřenými dveřmi zůstat."
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff ale moc konkrétní nebyl: "Výměna názorů s FIA a některými dalšími týmy či výrobci motorů se uskutečňuje pravidelně. Pokud k ní dojde během víkendu, na trati, v motorhomu, tak je viditelnější. Ale je to naprosto běžné diskutovat o různých technických námětech."
ředitel Renaultu Cyril Abiteboul připouští, že Ferrari dělá něco "divně," ale připomíná, že zároveň nemusí jít nutně o něco nelegálního: "Zaprvé, my víme, že máme výkonnostní deficit, který se doposud týkal Mercedesu. Ten je tady pořád, ale u Ferrari opravdu pozorujeme, že má nyní náskok, takže jim k té bitvě gratuluji. Jde spíše o technickou, méně viditelnou bitvu. Pokrok, kterého dosáhli, je úžasný."
"Jde o krok, kterého do určité míry dosáhli bez změny hardwaru, a zároveň se týká všech třech týmů, nejen Ferrari, s nimiž ani tak nebojujeme, jako spíše s Haasem a se Sauberem. Očividně se škrábeme na hlavě, protože při zkoumání GPS profilu fakt pozorujeme, že to je opravdu divné - to, co dělají.
Ale když děláte něco divně, tak to neznamená, že to je nelegální. Podle mě si zaslouží uznání za to, co dělají. Mělo by to vést k větší odhodlanosti pracovat ještě tvrději, a pokusit se o stejný krok z naší strany," dodává Abiteboul.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.