Závodní ředitel FIA Charlie Whiting potvrzuje, že je hybridní systém pohonné jednotky Ferrari zcela legální, ač se soupeřům nezdají vysoké zisky, které italský tým v posledních závodech dosáhl.
FIA již v Monaku podrobně zkoumala pohonné ústrojí Ferrari i pomocí speciálních měřicích přístrojů, na nic podezřelého ale nepřišla. Soupeřům se ale nezdají poslední výkony tovární stáje z Maranella, Haasu ani Sauberu.
"Něco se tam děje, to není normální. Posledních pár víkendů, myslím, že od Francie, mají všechny vozy poháněné Ferrari najednou vysoký výkon. Pro nás to je těžké bojovat proti Haasu, protože v zatáčkách jsme na tom zhruba stejně nebo lépe, ale na rovinkách hodně ztrácíme," všímá si například Nico Hülkenberg z Renaultu.
Whiting se na Hockenheimu sešel se zástupci Mercedesu, kteří měli pochybnosti ohledně řešení Ferrari. "Jsme naprosto spokojeni s tím, co se na tomto poli děje, jak jsme prohlásili v Monaku. Některé týmy se ptají na další otázky a my jsme u nich byli jen pro to, abychom jim pomohli najít určitý klid, chcete-li," popisuje zástupce FIA.
Na dotaz, zda Stříbrné šípy zpochybnili konkurenční řešení nebo se dotazovali na omezení pro svůj vlastní vývoj, Whiting odpověděl: "Opět - tyto rozhovory jsou soukromé. Nemyslím si, že bych vám to měl říkat. Jestli chcete, promluvte si s Mercedesem, řeknou vám to. Ale co se děje za zavřenými dveřmi, by podle mě mělo za zavřenými dveřmi zůstat."
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff ale moc konkrétní nebyl: "Výměna názorů s FIA a některými dalšími týmy či výrobci motorů se uskutečňuje pravidelně. Pokud k ní dojde během víkendu, na trati, v motorhomu, tak je viditelnější. Ale je to naprosto běžné diskutovat o různých technických námětech."
ředitel Renaultu Cyril Abiteboul připouští, že Ferrari dělá něco "divně," ale připomíná, že zároveň nemusí jít nutně o něco nelegálního: "Zaprvé, my víme, že máme výkonnostní deficit, který se doposud týkal Mercedesu. Ten je tady pořád, ale u Ferrari opravdu pozorujeme, že má nyní náskok, takže jim k té bitvě gratuluji. Jde spíše o technickou, méně viditelnou bitvu. Pokrok, kterého dosáhli, je úžasný."
"Jde o krok, kterého do určité míry dosáhli bez změny hardwaru, a zároveň se týká všech třech týmů, nejen Ferrari, s nimiž ani tak nebojujeme, jako spíše s Haasem a se Sauberem. Očividně se škrábeme na hlavě, protože při zkoumání GPS profilu fakt pozorujeme, že to je opravdu divné - to, co dělají.
Ale když děláte něco divně, tak to neznamená, že to je nelegální. Podle mě si zaslouží uznání za to, co dělají. Mělo by to vést k větší odhodlanosti pracovat ještě tvrději, a pokusit se o stejný krok z naší strany," dodává Abiteboul.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?
Ferrari zažilo víkend plný zklamání, když tým vlastními chybami zabil šance oběma svým hvězdným jezdcům na dobré umístění v rámci během Velké ceny Číny. Tým způsobil jejich vyloučení ze závodu kvůli zbytečným a neuváženým porušením pravidel.