McLaren dnes oznámil rezignaci svého závodního ředitele Erica Boulliera. Stáj na závodních okruzích nedosahuje očekávané výkonnosti. K jakým dalším personálním změnám u týmu dochází?
Výkonný ředitel týmu Zak Brown, jenž včera přijal Boullierovu rezignaci, potvrzuje, že jejich výkonnost "nesplňuje očekávání nikoho v McLarenu, obzvlášť našich věrných fanoušků. Není to chybou stovek oddaných a tvrdě pracujících mužů a žen u McLarenu. Příčiny jsou systematické a strukturální, což si žádá velkou změnu uvnitř."
Stáj z Wokingu se před letošní sezónou rozešla po třech mizerných letech s Hondou, která se však v posledních měsících hodně zlepšila. Její místo na zádi monopostů zaujala pohonná jednotka Renaultu, McLaren s ní ale zaostává za Red Bullem i za francouzským továrním týmem.
"S dnešním oznámením začínáme řešit tyto potíže přímo a podnikáme první krok k nápravě. Rád bych při této příležitosti za celý tým poděkoval Ericovi za jeho služby a příspěvek McLarenu a popřál mu vše nejlepší v jeho budoucích dobrodružstvích," říká Brown.
Boullier svůj odchod komentuje slovy: "Jsem moc hrdý na to, že pracoval v posledních čtyřech letech v tak skvělém týmu, nyní ale poznává, že je ta správná doba pro rezignaci. Chci všem u McLarenu popřát to nejlepší pro zbytek sezóny a jejich budoucnost."
Tým odhaluje "zjednodušené technické vedení," proto vytvořil novou roli sportovního ředitele pro vítěze Indy 500, Gila de Ferrana. Na výrobu, konstrukci a logistiku bude dohlížet provozní ředitel Simon Roberts, Andrea Stella byl jmenován ředitelem výkonnosti zodpovědným za traťové činnosti.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.