McLaren dnes oznámil rezignaci svého závodního ředitele Erica Boulliera. Stáj na závodních okruzích nedosahuje očekávané výkonnosti. K jakým dalším personálním změnám u týmu dochází?
Výkonný ředitel týmu Zak Brown, jenž včera přijal Boullierovu rezignaci, potvrzuje, že jejich výkonnost "nesplňuje očekávání nikoho v McLarenu, obzvlášť našich věrných fanoušků. Není to chybou stovek oddaných a tvrdě pracujících mužů a žen u McLarenu. Příčiny jsou systematické a strukturální, což si žádá velkou změnu uvnitř."
Stáj z Wokingu se před letošní sezónou rozešla po třech mizerných letech s Hondou, která se však v posledních měsících hodně zlepšila. Její místo na zádi monopostů zaujala pohonná jednotka Renaultu, McLaren s ní ale zaostává za Red Bullem i za francouzským továrním týmem.
"S dnešním oznámením začínáme řešit tyto potíže přímo a podnikáme první krok k nápravě. Rád bych při této příležitosti za celý tým poděkoval Ericovi za jeho služby a příspěvek McLarenu a popřál mu vše nejlepší v jeho budoucích dobrodružstvích," říká Brown.
Boullier svůj odchod komentuje slovy: "Jsem moc hrdý na to, že pracoval v posledních čtyřech letech v tak skvělém týmu, nyní ale poznává, že je ta správná doba pro rezignaci. Chci všem u McLarenu popřát to nejlepší pro zbytek sezóny a jejich budoucnost."
Tým odhaluje "zjednodušené technické vedení," proto vytvořil novou roli sportovního ředitele pro vítěze Indy 500, Gila de Ferrana. Na výrobu, konstrukci a logistiku bude dohlížet provozní ředitel Simon Roberts, Andrea Stella byl jmenován ředitelem výkonnosti zodpovědným za traťové činnosti.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.