Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier chce Nyckovi de Vriesovi dát ve Formuli 2 více času na to, aby prokázal své kvality. Zatím jeho očekávání zcela nenaplnil. Podniká také kroky pro zlepšení práce s mladými jezdci.
Třiadvacetiletému holandskému mladíkovi v F2 momentálně patří šestá příčka, na prvního Landa Norrise, jenž je dalším talentem McLarenu, ztrácí 52 bodů. Rozdíl podle jeho šéfa ale tak velký být neměl.
"Je s námi dlouho. Odvádí hlavně práci na simulátoru, to je součásti jeho role spojené s F1 týmem. Je jedním z mále jezdců, které během závodního víkendu či během závodů využíváme pro rozvoj našich simulací," popisuje Boullier.
"Je součástí F2 týmu, který loni vyhrál šampionát, týmu, který dokáže dosahovat výsledky. Myslím, že předvedl dobrou rychlost, ale také několik chyb. Podle mě měl mít více bodů, než jich v současném pořadí má. Proto si myslím, že mu musíme dát trochu více času a zjistit, jestli dokáže předvádět rychlost, kterou má," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Tým nedávno zaměstnal nového poradce Gila de Ferrana, aby jim pomohl s případným vstupem do IndyCar a také s mladými talenty: "Pomáhá nám s mladými jezdci, zejména se Stoffelem a s Landem. Zatím si nejsme jisti tím, proč se nám s nimi moc nedaří, kromě Lewise. Je to jezdci nebo námi? Heikki Kovalainen, Kevin Magnussen, Sergio Pérez," vyjmenovává výkonný ředitel Zak Brown.
McLaren chce tedy zlepšit nejen své výkony na dráze, kde po změně dodavatele pohonných jednotek zaostává za očekáváními, ale s ohledem na budoucnost i práci s mladými piloty.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.