Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier chce Nyckovi de Vriesovi dát ve Formuli 2 více času na to, aby prokázal své kvality. Zatím jeho očekávání zcela nenaplnil. Podniká také kroky pro zlepšení práce s mladými jezdci.
Třiadvacetiletému holandskému mladíkovi v F2 momentálně patří šestá příčka, na prvního Landa Norrise, jenž je dalším talentem McLarenu, ztrácí 52 bodů. Rozdíl podle jeho šéfa ale tak velký být neměl.
"Je s námi dlouho. Odvádí hlavně práci na simulátoru, to je součásti jeho role spojené s F1 týmem. Je jedním z mále jezdců, které během závodního víkendu či během závodů využíváme pro rozvoj našich simulací," popisuje Boullier.
"Je součástí F2 týmu, který loni vyhrál šampionát, týmu, který dokáže dosahovat výsledky. Myslím, že předvedl dobrou rychlost, ale také několik chyb. Podle mě měl mít více bodů, než jich v současném pořadí má. Proto si myslím, že mu musíme dát trochu více času a zjistit, jestli dokáže předvádět rychlost, kterou má," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Tým nedávno zaměstnal nového poradce Gila de Ferrana, aby jim pomohl s případným vstupem do IndyCar a také s mladými talenty: "Pomáhá nám s mladými jezdci, zejména se Stoffelem a s Landem. Zatím si nejsme jisti tím, proč se nám s nimi moc nedaří, kromě Lewise. Je to jezdci nebo námi? Heikki Kovalainen, Kevin Magnussen, Sergio Pérez," vyjmenovává výkonný ředitel Zak Brown.
McLaren chce tedy zlepšit nejen své výkony na dráze, kde po změně dodavatele pohonných jednotek zaostává za očekáváními, ale s ohledem na budoucnost i práci s mladými piloty.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.